August 22, 2007
bha* wrote: För det första är ämnet som tas i tråden fantastiskt uttjatat. Alla klagar på alla, 08:or klagar på folk som lever på deras skattepengar, skjukskriver sig etc., resten klagar på Sthlm:are parasiterar på de resurser som finns runt om i landet. Hur svårt ska det vara för människor att förstå att landsbyggden och Sthlm lever i en symbios, båda är beroende av varandra, vare sig de vill eller inte.
ilg@dd
Besvarar ett personpåhopp med ett annat: Klipp dig och skaffa dig ett jobb. Umgefär den nivån som du håller.
[quote=Dehman][quote=bha*]Grattis bönder, om inte annat betalar vi 08:or för alla lata j**lar på landet som går på bidrag....
Och vi i Skåne betalar för alla lata j**lar i Stockholmsområdet som går på bidrag.
och vi som är skattebetalare i Solna betalar pengar mer eller rakt ner i Heif klubbkassa tack vare robin-hood-skatten...
Jo men saken är ju också, hade folk flyttat uppåt hade jobben också gjort det.. Så vad behöver vi Sthlm till egentligen? Finns ingenting där egentligen..
bha* wrote:
ilg@dd
Besvarar ett personpåhopp med ett annat: Klipp dig och skaffa dig ett jobb. Umgefär den nivån som du håller.
Om jag nu vore arbetslös och långhårig hade det ju varit ett klockrent påhopp, dock är ju inte fallet sådant.
Vem var det förresten som drog igång Fjollträsk vs Norrland månne?
Templar- wrote: världens mest dumma och onödiga tråd, borde låsas av någon vettig moderator.
Svårt att inte hålla med..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 7, 2006
ilg@dd wrote: bha*:
Här i Norrland avverkar och förädlar vi skog och bryter också järnmalm som förädlas för export.. Sånt ger pengar till landet..
Vad är det ni gör för stort i Stockholmstrakten som gynnar landet? Att springa runt halvnaken i fjädrar och trikåer lär knappast åstadkomma en högre BNP..
*Edit*
Skåningarna exporterar väl en hel del spannmål vill jag minnas. Dvs en närande del av Sverige..
Idag när jag var hos frisören, kom jag på ett bra ord för att beskriva dig; Hybris.
Inte så illa, va? 😉
August 7, 2001
hULt0 wrote: [quote=ilg@dd]bha*:
Här i Norrland avverkar och förädlar vi skog och bryter också järnmalm som förädlas för export.. Sånt ger pengar till landet..
Vad är det ni gör för stort i Stockholmstrakten som gynnar landet? Att springa runt halvnaken i fjädrar och trikåer lär knappast åstadkomma en högre BNP..
*Edit*
Skåningarna exporterar väl en hel del spannmål vill jag minnas. Dvs en närande del av Sverige..
Idag när jag var hos frisören, kom jag på ett bra ord för att beskriva dig; Hybris.
Inte så illa, va? 😉
Nu fattar jag ingenting...
Edit: Va inget... läste "Hybrid"
March 10, 2002
hULt0 wrote: [quote=ilg@dd]bha*:
*Edit*
Inte så illa, va? 😉
Sen är ju frågan varför du tänker på ilg@dd när du sitter hos frissan?
January 7, 2006
Dehman wrote: Sen är ju frågan varför du tänker på ilg@dd när du sitter hos frissan?
Min frisör är lite lätt blå, vi pratade lite politik 😉
March 10, 2002
hULt0 wrote: [quote=Dehman]Sen är ju frågan varför du tänker på ilg@dd när du sitter hos frissan?
Min frisör är lite lätt blå, vi pratade lite politik 😉
En smurf?
1 Guest(s)