October 24, 2002
Dehman wrote: Var i Egypten för ett tag sedan. Var inte speciellt mycket att handla imo. Var bara jobbigt och äckligt att vara ute i civilisationen jag trivdes bättre på vårt hotell ute i öknen. =)
Kommer nog vara likadan, absolut inte sugen på värme nu, lär ligga i polen hela dagarna :p
June 26, 2005
Deuterium wrote: [quote=Dehman]Var i Egypten för ett tag sedan. Var inte speciellt mycket att handla imo. Var bara jobbigt och äckligt att vara ute i civilisationen jag trivdes bättre på vårt hotell ute i öknen. =)
Kommer nog vara likadan, absolut inte sugen på värme nu, lär ligga i polen hela dagarna :p
Haha, vad ska du till polen och göra? 😉
August 22, 2001
Jag kan tala om vad du INTE ska köpa. De kommer antagligen att hoppa på dig/er om att köpa parfymolja. Om du inte vill ha får du stå på dig rejält!!! De kör alla möjliga metoder för att få in dig i affären t.ex. att du ska signera deras gästbok. De spelar på ditt underläge och att man som turist gärna betalar för att få lämna affären. Så mitt råd är: Gå fort förbi säljare, titta helt fräckt rakt fram och gå aldrig aldrig med in i affären för man kommer inte ut utan ett köp.
Annars är de som jobbar på hotell & rest. väldigt tillmötesgående. Frukostbuffén (om ni har sån) är antagligen magnifik. Se till och ät för maten i övrigt är kass. Smaklöst, grått och trist - tror de försöker servera något som de tror att europeer vill ha utan att ha lärt sig hur. Ganska dyrt, annars var det bra 🙂
Vart ska ni? Vi var i Sharm el Sheikh och tog en sväng in till Kairo för att titta på pyramiderna. Najz.
1 Guest(s)