July 16, 2003
Ställer mig frågan: Vad driver en sådan här människa?
http://video.google.com/videop.....929&q
Det kan ju inte vara en helt utslagen person som har förlorat all tro på samhället. Oftas brukar knarket vara en viktig beståndsdel i deras liv, men denna kille har alldeles förmycket muskler för att vara en nedknarkad amöba..
Hmm, och jag som är en räddhare som tar på sig säkerhetsbältet när jag parkerar om bilen 🙂
December 16, 2003
hymer wrote: ööö va droger?? du behöver la för fan inte ta droger för att va en wall climber det va det dummaste jag någonsin hört 😛 man kan la hålla på med det för att man tycker det är kul??
Andrenalin - kroppseget hormon, utsöndras vid fara.
Endorfin - kroppseget hormon, utsöndras vid lycka, när man
inte trillat ner, eller dansat horisontal-mambo med sin flickvän
May 9, 2003
Marre Skrivet: Lör Jul 15, 2006 14:49 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
hymer skrev:
ööö va droger?? du behöver la för fan inte ta droger för att va en wall climber det va det dummaste jag någonsin hört man kan la hålla på med det för att man tycker det är kul??Andrenalin - kroppseget hormon, utsöndras vid fara.
Endorfin - kroppseget hormon, utsöndras vid lycka, när man
inte trillat ner, eller dansat horisontal-mambo med sin flickvän
Ja det har man men det är juh inga droger 😛
November 27, 2003
obelix wrote: en klasskompis bror höll på med liknande i mitten av 80-talet.
hans förklaring var en förlossningsskada han fick.
han var en adrenalinjunkie av stora mått.
han kunde inte känna rädsla, som vi dödliga gör.
Man har spårat de flestas behov till just dessa extrema prövningar till en högre koncentration av ett enzym, monoaminoxidas. Personer som söker sig till sådana här miljöer har många gånger en uppenbar höjning av koncentrationen för detta enzym. En brist på det leder i stället till att man är lite för lugn, även i situationer där man borde bli aktiverad.
Man kan se samma mönster hos många seriemördare och gadgetfreaks, dvs. de som alltid ska ha det senaste. 😉
http://en.wikipedia.org/wiki/M.....ne_oxidase
Det är viktigt inom nervsingaleringen kort och gott, speciellt inom det centrala nervsystemet, ex. hjärnan.
//Andreas
January 12, 2004
Delph1 wrote: [quote=obelix]en klasskompis bror höll på med liknande i mitten av 80-talet.
hans förklaring var en förlossningsskada han fick.
han var en adrenalinjunkie av stora mått.
han kunde inte känna rädsla, som vi dödliga gör.
Man har spårat de flestas behov till just dessa extrema prövningar till en högre koncentration av ett enzym, monoaminoxidas. Personer som söker sig till sådana här miljöer har många gånger en uppenbar höjning av koncentrationen för detta enzym. En brist på det leder i stället till att man är lite för lugn, även i situationer där man borde bli aktiverad.
Man kan se samma mönster hos många seriemördare och gadgetfreaks, dvs. de som alltid ska ha det senaste. 😉
http://en.wikipedia.org/wiki/Monoamine_oxidase
Det är viktigt inom nervsingaleringen kort och gott, speciellt inom det centrala nervsystemet, ex. hjärnan.
//Andreas
men just denna killen så var det en förlossningsksada av nåt slag, kommer inte ihåg vilken sort det var dock.
November 27, 2003
obelix wrote: men just denna killen så var det en förlossningsksada av nåt slag, kommer inte ihåg vilken sort det var dock.
Någon form av bråck, ryggmärgs-/nervrelaterat bråck?
Kan tänka mig att de kanske inte är så långt ifrån dessa två typer. Får man en störning i balansen kring de substanser som håller oss tillfredställda eller för fram signalerna för dessa så kommer man ju behöva extra höga doser av dem. Det blir självklart att ge sig ut på extrema äventyr för att helt enkelt må bra.
//Andreas
January 12, 2004
Delph1 wrote: [quote=obelix]men just denna killen så var det en förlossningsksada av nåt slag, kommer inte ihåg vilken sort det var dock.
Kan tänka mig att de kanske inte är så långt ifrån dessa två typer. Får man en störning i balansen kring de substanser som håller oss tillfredställda eller för fram signalerna för dessa så kommer man ju behöva extra höga doser av dem. Det blir självklart att ge sig ut på extrema äventyr för att helt enkelt må bra.
//Andreas
är inte säker, men tror att det var nåt med syresbrist vid födseln.
Herregud sicken akrobat..
:cy:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
obelix wrote: [quote=Delph1][quote=obelix]men just denna killen så var det en förlossningsksada av nåt slag, kommer inte ihåg vilken sort det var dock.
//Andreas
är inte säker, men tror att det var nåt med syresbrist vid födseln.
Ok, då lutar jag åt någon lättare vävnadskada i centrala nervsystemet kanske. Något som blockerar någon signal eller liknande. Men det måste ju varit en extremt lindrig skada isf så jag lutar nästan åt att det är något som redan fanns där eller så är det något helt annat som driver han 🙂
//Andreas
2 Guest(s)