Vad driver en sådan människa.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad driver en sådan människa.
whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 22, 2006 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

För ett par årsedan så tog det slut mellan mig och min dåvarande flickvän.
Vi bröt all kontakt med varandra och bad varandra dra åt helvete.
Efter ett tag så började hon/hennes kompisar dyka upp lite här och var på internet där jag hängde. Jag blockerade dem osv, folk som jag aldrig hade pratat med/sett/träffat började förklara hur dum i huvet jag var osv osv fick då fram på att hon låg bakom det hela. Det lugnade ner sig ju fler jag blockerade. Sa upp diverse konton osv så blev jag av med henne.
Nu i vintras så var jag och en polare på Hockey i Leksand, och några rader nedanför står hennes (nu/dåvarande pojkvän) senare får jag hennes nr av polarn så jag tänkte kolla vart hon står. När hon fick reda på att det var mig hon messade med så gick det åt pipan, nice tänkte jag nu slipper man väl henne. Jo tjena, nu har en "ny" kompis till hene dykt upp.

Vad driver sådanna människor?
Vad får dom ut av det?

:banghead:

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1080044
September 22, 2006 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför bry sig om att skicka sms till henne?

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1080045
September 22, 2006 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Stalker, adrenalin rush?

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1080047
September 22, 2006 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Hockey i Leksand

Heja Leksand 😉

Hmm nää vet inte det finns mycket konstigt i världen... antagligen är det pga dåligt självförtoende. Att hon känner att hon hela tiden behöver bevisa för sigsjälv att allt var ditt fel och att du är den dåliga.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1080054
September 22, 2006 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Dra på övertrevligheten och var så vänlig som möjligt. Det är det bästa sättet att få sådan här skit att sluta, efter att totalignorera såklart.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
1080081
September 22, 2006 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja, om du menar hennes kompisar så kan man ju gissa att de vill känna sig viktiga genom att skydda och ge igen för allt det "hemska" du gjort.

Jag tror ju knappast ditt ex har varit helt objektiv när hon berättat om dig för sina vänner, det gäller ju bara att berätta vissa delar av historien för att folk ska få en förutfattad mening, tyvärr. Många skiter fullkomligt i att ta reda på vad den andra har att säga, utan litar blindt på sin kompis.

Måste vara djävligt irriterande för dig att få en massa sådana galningar på halsen..

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
1080090
September 22, 2006 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Den stora frågan är "vad får du ut av denna tråden"?

kmet
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
1080100
September 22, 2006 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

padda wrote: Den stora frågan är "vad får du ut av denna tråden"?

Att få skriva av sig lite hjälper ibland mycket

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1080105
September 22, 2006 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

ibörjan så kan man väl säga att hon totalt spårade ur, men man ska aldrig underskatta en sårad människas törst efter hämnd...

Sedan att du var, ursäkta ordvalet, så korkad att du tog kontakt med henne, innebär att du faktiskt får skylla dig själv.

whak
Member
Medlem
1080107
September 22, 2006 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Lord_Kvadd wrote: Tja, om du menar hennes kompisar så kan man ju gissa att de vill känna sig viktiga genom att skydda och ge igen för allt det "hemska" du gjort.

Jag tror ju knappast ditt ex har varit helt objektiv när hon berättat om dig för sina vänner, det gäller ju bara att berätta vissa delar av historien för att folk ska få en förutfattad mening, tyvärr. Många skiter fullkomligt i att ta reda på vad den andra har att säga, utan litar blindt på sin kompis.

Måste vara djävligt irriterande för dig att få en massa sådana galningar på halsen..

Hon har inte varit objektiv för fem öre för sina kompisar. Då man har hört att man har utnyttjat henne osv, fast det var hon som ville göra slut.

obelix: Det hela hade lugnat ner sig eftersom att jag hade blockerat alla hennes kontakter och eftersom hon har/hade ny pojkvän så tänkte jag bara kolla hur hon reagerade. Jag vet att det var dumt.

Vad jag får ut av tråden? Dels skriva av mig, men samtidigt undrar jag vad hon får ut av det. Jag har gått och funderat för mig själv vad man vinner på det, men har inte kommit fram till något. Dock har jag fått några "förslag" här.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
1080109
September 22, 2006 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Precis som jag sade, dock lär du inte vara helt objektiv när du skriver om henne här till oss heller. SÅ det bästa hade varit om vi hade fått in flickan på forumet så ni hade kunnat tala ut.
Iofs är chansen att det ska hända lika stor som att NH skulle starta ett sminkforum för gubbar över 80.

Det hon får ut av det hela är ju "glädjen" av att ha en massa personer omkring sig som avskyr dig, så de kan sitta och snacka skit om dig och/eller terrorisera dig.

Som obelix sade, underskatta aldrig en sårad människas törst efter hämnd, dock kanske det ska ändras till en sårad tjejs törst efter hämnd 😛

whak
Member
Medlem
1080114
September 22, 2006 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt ärligt så har jag inget att undanhålla om henne.
Hon är en dålig människa bara att inse.
Om man inte ens kan dumpa någon face to face eller i tele utan måste göra det via mail, hur mycket har man då innanför pannbenet? Jag försökte till en början att reda upp förhållandet, men hon bara öste massa skit över mig hela tiden så då bestämmde jag mig för att hon var ett avslutat kapitel. Dock visade det sig att hon tydligen inte kunde glömma mig, verkar så iaf. Jag påpekade det flera gånger.
Well, jag är inte ute efter att reda upp det här endast för att försöka förstå hur en sånhär människa tänker.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1080117
September 22, 2006 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Orka bry dig ens ?

whak
Member
Medlem
1080124
September 22, 2006 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: Orka bry dig ens ?

Jag tror inte du hajjar det hela. På comunitys osv så allt jag skriver publikt där läser hon. Jag tycker det känns irriterande att veta att hon gör allt för att läsa vad jag skriver, till vilka jag skriver osv.

obelix
Member
Medlem
1080126
September 22, 2006 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Helt ärligt så har jag inget att undanhålla om henne.
Hon är en dålig människa bara att inse.
Om man inte ens kan dumpa någon face to face eller i tele utan måste göra det via mail, hur mycket har man då innanför pannbenet? Jag försökte till en början att reda upp förhållandet, men hon bara öste massa skit över mig hela tiden så då bestämmde jag mig för att hon var ett avslutat kapitel. Dock visade det sig att hon tydligen inte kunde glömma mig, verkar så iaf. Jag påpekade det flera gånger.
Well, jag är inte ute efter att reda upp det här endast för att försöka förstå hur en sånhär människa tänker.

vissa klarar inte av att det tar slut så tillvida det inte är dom, och endast dom som gör slut.

whak
Member
Medlem
1080129
September 22, 2006 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var hon som bröt upp, jag tyckte först att vi skulle prata igenom det osv. Men icke, dock är jag glad för det idag med den sidan hon har visat nu. Hon var som vilken tjej som helst hela tiden tills ca en vecka efter att det tog slut, då blev honom som en psykopat eller vad man ska kalla det. Spred massa falska rykten om att jag hade utnytjatt henne och att jag var en player osv.

obelix
Member
Medlem
1080133
September 22, 2006 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Det var hon som bröt upp, jag tyckte först att vi skulle prata igenom det osv. Men icke, dock är jag glad för det idag med den sidan hon har visat nu. Hon var som vilken tjej som helst hela tiden tills ca en vecka efter att det tog slut, då blev honom som en psykopat eller vad man ska kalla det. Spred massa falska rykten om att jag hade utnytjatt henne och att jag var en player osv.

jisses...

håll dig borta, vilket jag vet är ett onödigt råd nu...

kommer osökt att tänka på denna filmen... :cy:

http://www.imdb.com/title/tt0093010/

whak
Member
Medlem
1080135
September 22, 2006 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: jisses...

håll dig borta, vilket jag vet är ett onödigt råd nu...

kommer osökt att tänka på denna filmen... :cy:

http://www.imdb.com/title/tt0093010/

Hålla mig borta från henne? Det kan du ge dig på att jag gör.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1080136
September 22, 2006 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

ditt absolut största misstag var ju att du smsade henne igen. blocka alla de nya som kommer oxå.

vad som driver en sådan människa är oftast hämnd av något slag. hon vill att du ska lida så som hon gjort antar jag, eller så vill hon genom sina vänner få dig att tro att du var ovärdig henne så du skall börja jaga henne istället, japp det låter helt cp men som sagts, underskatta aldrig en sårad människas törst efter hämnd.

sådär case closed, nu kan du sova gott igen 🙂

whak
Member
Medlem
1080139
September 22, 2006 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

addeee: hmm låter inte dummt.
Risken att jag skulle "jaga" henne igen finns inte.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 188
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL