November 18, 2003
Jaa som rubriken lyder vad e en mogen man och vem e det som blir mogen.....
e det inte bara såna som tror att världen baseras på att äta skita och dö
och inte ha roligt efter att man e 16....
stör mig på brudar som kommer med kommentarer väx upp nån gång dahh....
Skulle bara kolla vad ni hade för åsikt......
June 19, 2002
Ett bra tecken på mognad är att man kan inse att man har fel och att kunna diskutera och inte bara avsluta en "debatt" med orden "käften, jag vet att jag har rätt".
Ett annat bra är att egocentreringen försvinner, det är himla jobbigt med folk som fortfarande har kvar den.
Det är väl de två första grejerna som jag tänker på.. Sen givetvis att grupptryck inte biter på en på samma sätt som tidigare.
March 20, 2003
När brudarna säger att du skall växa upp menar de egentligen att du skall skaffa ett jobb och tjäna pengar, när tjejer växt till sig lite inser de att de har en guldgruva mellan benen och vill börja utnyttja din generositet.
"Att bli mogen" innebär alltså att ha tillräckligt med pengar för att väga upp sin barnslighet.
September 28, 2003
[NH wrote: Noddan]Ett bra tecken på mognad är att man kan inse att man har fel och att kunna diskutera och inte bara avsluta en "debatt" med orden "käften, jag vet att jag har rätt".
Ett annat bra är att egocentreringen försvinner, det är himla jobbigt med folk som fortfarande har kvar den.
Det är väl de två första grejerna som jag tänker på.. Sen givetvis att grupptryck inte biter på en på samma sätt som tidigare.
i agree
February 12, 2002
Pim_ wrote: När brudarna säger att du skall växa upp menar de egentligen att du skall skaffa ett jobb och tjäna pengar, när tjejer växt till sig lite inser de att de har en guldgruva mellan benen och vill börja utnyttja din generositet.
"Att bli mogen" innebär alltså att ha tillräckligt med pengar för att väga upp sin barnslighet.
Mycket väl formulerat. [Image Can Not Be Found]
July 8, 2003
Mind wrote: brudar i runt 13-19 vill oftast ha äldre män, och brudar över den åldern vill ha ungdomliga men endå äldre män.
så är du under 19 ska du alltså vara trist och tråkig, är du äldre ska du alltså se gammal ut men bete dig som en sansad pajas.
Eller så gör man som jag och beter sig som 16 hela tiden. Finns alltid någon som gillar det. =)
May 6, 2002
[NH wrote: Noddan]Ett bra tecken på mognad är att man kan inse att man har fel och att kunna diskutera och inte bara avsluta en "debatt" med orden "käften, jag vet att jag har rätt".
Kunde inte sagt det bättre själv =D>
April 27, 2002
Man är inte mogen förrän man inte behöver ställa sig själv den här frågan längre. Första tecknet att du inte är redo, är att du tvivlar på dig själv. Slutar du göra det, vem ska kunna stoppa dig?
vad jag säger är att det är poänglöst att diskutera sånt här, speciellt när det är såpass personligt som det ändå är.
...och när en tjej säger "Mäh, väx upp nån gång daahhhh", så betyder det nog att jag inte skulle slösa nån längre tid på henne...
May 19, 2003
Mognad är ju ltie olika från person till person, men jag tycker väl som dom flesta har skrivit. Inte faller för grupptryck längre, och kan tänka själv, och tänka på andra. Kunna diskutera saker istället för att dra sig ur dom. Att våga gå egna vägar och kunna ta saker i sina händer. Att ha respekt för andra, och inte tro att man är häftigast i skolan =). Äh... håller iaf med vad dom flesta har skrivit...
1 Guest(s)