November 4, 2001
Delph1 wrote:
I mångt och mycket ja, de flesta kryper undan för att det är enklast så. Man skiter i att tänka själv och tycker som alla andra.
Det skulle vara intressant att veta hur många i den här tråden som _egentligen_ tycker det är normalt (innerst inne) att vara homosexuell, och hur många som bara skriver att "visst är det normalt" "idioter tycker att det är onormalt" bara för att det är "rätt" att tycka så 🙄
November 26, 2002
Spannen wrote: [quote=Delph1]
I mångt och mycket ja, de flesta kryper undan för att det är enklast så. Man skiter i att tänka själv och tycker som alla andra.
Det skulle vara intressant att veta hur många i den här tråden som _egentligen_ tycker det är normalt (innerst inne) att vara homosexuell, och hur många som bara skriver att "visst är det normalt" "idioter tycker att det är onormalt" bara för att det är "rätt" att tycka så 🙄
visst är det onormalt att vara homosexuell. det är också onormalt att vara vänsterhänt, att vara två meter lång, att prata skånska, att tycka om dansbandsmusik, och så vidare..
men en person är inte onormal bara för det, och jag tror att det är vad många homosexuella försöker få fram, att de är normala människor också. och jag håller med.
November 4, 2001
Öwall wrote: [quote=Spannen][quote=Delph1]
visst är det onormalt att vara homosexuell. det är också onormalt att vara vänsterhänt, att vara två meter lång, att prata skånska, att tycka om dansbandsmusik, och så vidare..
men en person är inte onormal bara för det, och jag tror att det är vad många homosexuella försöker få fram, att de är normala människor också. och jag håller med.
Enligt mig är dom också normala människor, men däremot har dom en onormal läggning 🙂 Och jag är själv vänsterhänt, och känner mig lite speciell ibland.. många som påpekar det, typ "oh är du vänsterhänt". Alltså är det lite "onormalt" att vara vänsterhänt. Om jag ser nån på stan som är 2m lång, så tänker man, shit vilken långskånk! Alltså, det är något utöver det vanliga. Så att påstå att det inte är onormalt att vara homosexuell är bara löjligt. Sen behöver det inte vara negativt att vara onormal 😉
I dagens samhälle med alla konstigheter som försigår tror jag inte ens att det går att definiera en "normal" människa i allmänhet. För alla håller på med så mycket sjukt olika konstiga saker 😛
May 17, 2004
dreamweaver wrote: [quote=Vitamin-C]hur som hällst så anser jag homosexuallitet som något onormalt då det är en avikelse från naturen och även fel till viss del.
Det låter som att du blandar ihop begreppen onormalt och onaturligt. Eller tycker du att allt som är onaturligt per definition blir onormalt?
jo du har rätt, härmed ger jag dig rätten att skryte 😉
3 Guest(s)