July 27, 2002
Mind wrote: [quote=Vaniljflickan][quote=Mind]
bortsätt från att hålla med om att metallica är bra så vill jag påpeka att det är inte så jättesvårt att tappa 0.5kg i veckan med rätt kost och lite träning utan att det ska vara hälsofarligt.
så 20kg på 1½år är bra men endå inte förvånandsvärt mycket för en person under 30 år.
Jag kan inte förstå varför du väljer att lyfta fram den här informationen i det här sammanhanget? Om någon har förändrat sitt liv till det bättre och känner stolthet över det, är det inte ok? Jag tvivlar starkt på att alla tycker att viktminskning är en dans på rosor. Det är väl subjektivt och kan för många vara ett rent h*****e.
Du ville bara se till att han kom ner på jorden igen eller? :arg:
Vad det är sant.
Jag sa inte att 20kg var dåligt, bara att det går att tappa mer.
Ifall det är någon mer där ute som vill tappa vikt men har ett högre mål så går det att tappa mer på mindre tid.
Tror du missade hennes poäng...
September 30, 2004
May 17, 2004
jag blev glad när jag läste vad du hade skrivit Tallji, mycket fint. 🙂 det är alltid trevlig att läsa om någon som lyckats med att vända på allt.
förresten, lämna in texten till din svenka lärare om du inte ser den som allt för personlig. Det säkert skulle kunna öka ditt betyg lite om du skulle behöva det nu när du snart skall börja gymnasiet.
June 28, 2001
Callister wrote: [quote=Mind][quote=Vaniljflickan][quote=Mind]
bortsätt från att hålla med om att metallica är bra så vill jag påpeka att det är inte så jättesvårt att tappa 0.5kg i veckan med rätt kost och lite träning utan att det ska vara hälsofarligt.
så 20kg på 1½år är bra men endå inte förvånandsvärt mycket för en person under 30 år.
Jag kan inte förstå varför du väljer att lyfta fram den här informationen i det här sammanhanget? Om någon har förändrat sitt liv till det bättre och känner stolthet över det, är det inte ok? Jag tvivlar starkt på att alla tycker att viktminskning är en dans på rosor. Det är väl subjektivt och kan för många vara ett rent h*****e.
Vad det är sant.
Ifall det är någon mer där ute som vill tappa vikt men har ett högre mål så går det att tappa mer på mindre tid.
Nej jag tror vaniljflickan inte inser att jag bara kompleterade med lite fakta.
men alla klarar inte av sanningen.
September 12, 2001
Mind wrote: [quote=Callister][quote=Mind][quote=Vaniljflickan][quote=Mind]
Vad det är sant.
Vilken sanning ?
Hur man går ner i vikt och hur pass snabbt är väldigt olika från person till person.
June 28, 2001
skiroy wrote: [quote=Mind][quote=Callister][quote=Mind][quote=Vaniljflickan][quote=Mind]
Vad det är sant.
Vilken sanning ?
Hur man går ner i vikt och hur pass snabbt är väldigt olika från person till person.
Ja men för en person under 30 är det inte så jävla svårt att tappa ett halvt kilo i veckan.
vad är det med sanningen ni inte gillar ?
September 12, 2001
Mind wrote: vad är det med sanningen ni inte gillar ?
Än en gång...vilken sanning är det du snackar om ?
Jag ska tala om vilken sanning du talar om när du är så mindre vetande.
Alla har inte samma förutsättningar även det handlar om en person under 30 år.
Din egen erfarenhet och så kallade "sanning" är en sak av det hela men delar vi verkligen allihopa samma erfarenheter och din så kallade "sanning" ?
Nej knappast!
Så om du tror att det du har varit med om är den rätta sanningen...släpp sargen och kom in i matchen igen killen.
July 18, 2003
Bra jobbat! Du ska vara nöjd med dig själv.
Själv så hade jag min spel period när jag gick i 8:an, det som märktes mest var mina betyg, diablo 2 fuckade dem ganska duktigt. Har dock aldrig haft några problem med vikten, men med självförtoendet.
Nu 6 år senare, så spelar jag nästan bara när jag o mina polare sitter här o pimplar bärs o turas om på xboxen, lr spelar vi mot varandra.
Idag så skulle jag aldrig sätta datorn framför kompisar lr flickor. Datorn finns ju alltid kvar, och om den inte skulle göra det så kan man ersätta det mesta på den. Kompisar och flickvänner kan kan aldrig ersätta.
Hårdrock is the shit! det var den som hjälpte mig att få upp mitt självförtroende.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
August 22, 2001
Mind wrote:
Ja men för en person under 30 är det inte så j**la svårt att tappa ett halvt kilo i veckan.
Men alltså...eeh? Trodde du verkligen att trådskaparen bad om en värdering av sin prestation? Om ditt barn kommer hem från skolan och är stolt över sitt resultat i matte, svarar du då: "Ja, men det vet väl alla, att matte är lätt." ?
Din "sanning" är i det här sammanhanget helt ovidkommande. Dessutom kommer du dragandes med en åsikt, inte fakta. Därför kan den inte vara SANN - däremot RIMLIG eller ORIMLIG!
Med ditt resonemang borde det vara konstigt att det finns folk som lever med fobier. För vi vet ju alla hur farligt det är att åka hiss. För att inte tala om alkoholister. Jag menar, hur svårt är det att avstå från flaskan?
Om något bettraktas som svårt eller lätt att genomföra är en högst subjektiv bedömning.
December 5, 2002
Det jag kan konstatera är att musik, liksom mycket annat, påverkar oss mer än vad vi tror! Jag är jävligt glad för din skulle att det blev bra till slut, eller vad man ska säga. No offence!
Vet själv hur det är, just nu spelar jag inte alls mycket men jag gjorde innan... Men det kommer nog en dag i allas liv då man inser att det här med spelande inte är något man vinner särskilt mycket på (förutom att vissa tjänar på det och att det är ett bra tidsfördriv)
Keep the good job up!
October 28, 2004
Tack för alla svar! glädjer mig mycket!
Till Mind:
Jag vill absolut inte framstå som någon slags "superhjälte" som klarar allt och är mycket bättre än alla andra. Jag ville bara berätta om hur datorn kan förstöra vissa människors liv. De som inte kan hantera sitt spelande.
Däremot är det ganska svårt för många människor idag att totalvända sitt liv såsom jag gjorde, ändrade kost och motionsvanor över en dag. Det är verkligen inte den fysiska träningen som man behöver, det är den psykiska.
Nej jag vet, 20 kilo på 1½ är INTE så mycket när man är under 30, men det är inte det som är själva poängen med mitt inlägg. Jag vill att folk ska få en tankeställare och kanske göra samma sak som jag. Minska på datorspelandet och gå ut (säger inte att alla borde göra det, men många sitter helg efter helg framför sin burk)
Tänk bara på konsekvenserna man får genom att sitta inne (återigen, gäller bara de som verkligen ÄR beroende, inte de som kan hantera sitt spelbruk)
Till de som tkr det är svårt att prata IRL, börja snacka över internet med polare, kanske polares polare osv. MSN är ett väldigt bra program då att använda, jag brukar kalla msn för "andrahands socialitet". Då jag bor utanför centrum i ett litet samhälle så kanske man inte kan vara med alla vänner man vill vara med på vardagarna, då kan man sitta en kväll på msn och snacka.. man lär känna varandra minst lika bra då.. Ett tips till de som är väldigt blyga!
Hehe, låter som någons jävla morsa nu. Men men..
Hoppas verkligen ni tar åt er av det jag skriver och tänker efter!!
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
December 5, 2002
Mind wrote: Ja men för en person under 30 är det inte så j**la svårt att tappa ett halvt kilo i veckan.
Alltså det är uppenbart att han inte försöker framstå som en person som genomfört ett hjältedåd - Är väl bara att vara glad för killens skull. Han har ju trots allt tappat en hel del i vikt och "tagit tag i sig liv" vilket iaf jag tycker är en bra prestation... Men men, only my 50 cents
1 Guest(s)