January 23, 2002
Ålder: 22
Lön: 84 kr/h (kanske 97 kr/h, jobbade där hela förra läsåret och eftersom jag kan så mycket så kanske jag ska gå in på vissa stationer och jobba vilket gör att jag kanske får riktig lön i sommar och inte sommarjobbarlön. Bara att hoppas! 😀 )
5 veckor
Mejeri (Osttillverkare)
May 11, 2002
January 23, 2002
MrWeizel wrote: [quote=DoggY]Bah har inte fixat nått sommarjobb än, men var ska man fråga någonstans? Är 16 år nu.
Iom att du är såhär sent ute så lär det bli att plocka jordgubbar för din del :bgrin:
Men då måste han ju gå lägre ner i lön än alla polacker som kommer hit, med andra ord får han betala för att jobba. 🙄
December 15, 2003
Jag skulle säga minst 50 spänn i timmen om jobbet inte är alltför knepigt/tungt om det är vitt. (en vuxen expedit i en affär har ca 70-90:- så mycket mer kan man inte begära om man inte kan något)
är det svartjobb så kräv MINST 100:- i timmen pga du är inte försäkrad och det är långt billigare för arbetsgivaren än 50:- i timmen vitt.
Så ni som får lägre än det svart skall verkligen stå på er.
April 5, 2003
När man jobbar på Snidex å pusslar ihop fönster så drar man in ca 80 pix/timmen + 100kr semester ersättning per dag så en vecka ger ungefär 3600 före skatt, ganska hyffsat då man studerar. Sen kommer man tjäna drugt 70 spänn timman för att ligga å sola å se efter om några småtingar i sommar också 😉 kanske klippa gräset nångång också.
18 mitt i sommarn
Lön: 80 resp ca 70
2 veckor + en del övertid troligen resp. 100 timmar
Pussla ihop fönster resp. vaktmästar arbete typ, med en del sociala bitar inlagda, är hos kyrkan så man ska ta emot lite folk å sälja fika å sånt vissa kvällar i veckan.
March 20, 2001
Ska inte jobba något i år(lumpen). I fjol tjänade jag
90:-/h + semesterersättning och om jag skulle jobba iår skulle jag tjäna 95.83:-/h(109:-/h med semesterersättning) efter 18.00 är det +25:-/h och på helger är det 100%ob.
Var 18år ifjol och jag körde en dragbil med släp där jag hade en maxvikt på 76.3ton ifjol.
Edit: har även jobbat som tidningsbud. Fick ca 200:- per natt tror jag. Och jag jobbade ca 1.5h då.
February 7, 2003
MrWeizel wrote: [quote=DoggY]Bah har inte fixat nått sommarjobb än, men var ska man fråga någonstans? Är 16 år nu.
Iom att du är såhär sent ute så lär det bli att plocka jordgubbar för din del :bgrin:
Jag skicka in enansökan till stadsdelsförvaltningen för någon månad sen. Men att plocka jordgubabr? Det lät ju sjysst, ska kolla in det... 😛
1 Guest(s)