April 5, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Alla som bor norrut borde kolla om de kan få plantera skog... f*n va me flis man tjänar på de...
synd bara att de bara finns jobb inåt landet, typ ett par mil innanför lycksele, dvs 7-10mil från var jag sitter å de orkar man inte åka fram å tillbaka! men de betlar bra, de gör de verkligen!
February 1, 2003
April 1, 2001
Jag har redan börjat mitt sommarjobb för i år. Ferieanställning på Volvo Personvagnar, drygt 2 månader, men till skillnad från dom flesta så har jag månadslön (läs betalt för röda dagar, t ex imorn) på 12500. Jobbar på avd Volvo Cars IT, så det är nästan roligt ibland också 😉
För er som inte har fixat sommarjobb än, så kan ni ju lika gärna vänta tills nästa år.
March 20, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Ålder: 17
Lön: 110 - 150 spänn/timmenJag leder ligan hitills 😉
beror ju på hur du räknar. Jag hade ~240:-/h när jag jobbade ifjol, vissa dagar.
Darko wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Alla som bor norrut borde kolla om de kan få plantera skog... f*n va me flis man tjänar på de...
synd bara att de bara finns jobb inåt landet, typ ett par mil innanför lycksele, dvs 7-10mil från var jag sitter å de orkar man inte åka fram å tillbaka! men de betlar bra, de gör de verkligen!
Det finns en plantskola ett par mil ifrån övik oxå. Det är ganska schysst att man får betalat per planta. Hade jag haft det så hade jag jobbat som fan.
January 28, 2003
Waco wrote: [quote=Darko][quote=[Gamepredator] Sulan]Alla som bor norrut borde kolla om de kan få plantera skog... f*n va me flis man tjänar på de...
Det finns en plantskola ett par mil ifrån övik oxå. Det är ganska schysst att man får betalat per planta. Hade jag haft det så hade jag jobbat som fan.
Jo, fy satan vad man slitet då!!
Jag tycker att vi kunde få provision i butiken jag jobbar, jäklar vad man smort munläret då :bgrin:
November 5, 2001
Krqagyzzz wrote: mm, men tänk på de värnpliktiga. Vi får ut cirka 3200:- och ingen skatt betalar vi. Det är vad jag kallar dåligt betalt.
Isf är det bättre betalt i flottan än armén (vilket det givetvis inte är, bara Krqagyzz som skrivit fel.) Det är snarare 2300:- Fast du har ju ett suspekt schema med mycket ledighet (man får bättre betalt när man är ledig pga att man inte får någon mat) så det är kanske inte omöjligt att du får ut så mycket. En vanlig vpl får iaf inte mycket mer än 2300:-
3 Guest(s)