November 5, 2001
Iceman wrote: Jag har redan börjat mitt sommarjobb för i år. Ferieanställning på Volvo Personvagnar, drygt 2 månader, men till skillnad från dom flesta så har jag månadslön (läs betalt för röda dagar, t ex imorn) på 12500. Jobbar på avd Volvo Cars IT, så det är nästan roligt ibland också 😉
I Göteborg då antar jag. Bra gjort att få jobb där. De är ytterst restektiva med vilka de tar in.
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Krqagyzzz]mm, men tänk på de värnpliktiga. Vi får ut cirka 3200:- och ingen skatt betalar vi. Det är vad jag kallar dåligt betalt.
Isf är det bättre betalt i flottan än armén (vilket det givetvis inte är, bara Krqagyzz som skrivit fel.) Det är snarare 2300:- Fast du har ju ett suspekt schema med mycket ledighet (man får bättre betalt när man är ledig pga att man inte får någon mat) så det är kanske inte omöjligt att du får ut så mycket. En vanlig vpl får iaf inte mycket mer än 2300:-
herr Krqagyzzz har givetvis skrivit rätt, jag får ut cirka 3200:- fast det beror nog som du säger på mitt suspecta shema. Som just nu tex,
legat inne 3 dagar ---> ledig 12 dagar
April 1, 2001
Arny wrote: [quote=Iceman]Jag har redan börjat mitt sommarjobb för i år. Ferieanställning på Volvo Personvagnar, drygt 2 månader, men till skillnad från dom flesta så har jag månadslön (läs betalt för röda dagar, t ex imorn) på 12500. Jobbar på avd Volvo Cars IT, så det är nästan roligt ibland också 😉
I Göteborg då antar jag. Bra gjort att få jobb där. De är ytterst restektiva med vilka de tar in.
Göteborg ja. Jo, dom är väldigt restriktiva. Prioriterar högskolestudenter med krav på praktik osv. Jag är inte alls prioriterad enligt deras kriterier, men det är fjärde sommarn nu för mig, o visar man framfötterna så har man chans att komma tillbaka.
May 17, 2002
Iceman wrote: [quote=Arny][quote=Iceman]Jag har redan börjat mitt sommarjobb för i år. Ferieanställning på Volvo Personvagnar, drygt 2 månader, men till skillnad från dom flesta så har jag månadslön (läs betalt för röda dagar, t ex imorn) på 12500. Jobbar på avd Volvo Cars IT, så det är nästan roligt ibland också 😉
Göteborg ja. Jo, dom är väldigt restriktiva. Prioriterar högskolestudenter med krav på praktik osv. Jag är inte alls prioriterad enligt deras kriterier, men det är fjärde sommarn nu för mig, o visar man framfötterna så har man chans att komma tillbaka.
brukar väll vara så att de mer gärna tar in någon som de känner till vad personen ifråga kan utföra än en ny slashas som de inte kan lita på för fem öre...
July 27, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Iceman][quote=Arny][quote=Iceman]Jag har redan börjat mitt sommarjobb för i år. Ferieanställning på Volvo Personvagnar, drygt 2 månader, men till skillnad från dom flesta så har jag månadslön (läs betalt för röda dagar, t ex imorn) på 12500. Jobbar på avd Volvo Cars IT, så det är nästan roligt ibland också 😉
brukar väll vara så att de häldre tar in någon som de känner till vad personen ifråga kan utföra än en ny slashas som de inte kan lita på för fem öre...
Dagens fråga måste vara hur du kan få det till att stavas "häldre".
Just messing with ya.
Iceman: Med "visa framfötterna" menar du köpa munkar åt chefen varje dag eller?
May 17, 2002
Callister wrote:
Dagens fråga måste vara hur du kan få det till att stavas "häldre".
Just messing with ya.Iceman: Med "visa framfötterna" menar du köpa munkar åt chefen varje dag eller?
hmm, bra fråga. tänkte inte hur jag skrev bara skrev så att säga, har fixat det nu...
May 23, 2003
January 2, 2003
Iceman wrote: Jag har redan börjat mitt sommarjobb för i år. Ferieanställning på Volvo Personvagnar, drygt 2 månader, men till skillnad från dom flesta så har jag månadslön (läs betalt för röda dagar, t ex imorn) på 12500. Jobbar på avd Volvo Cars IT, så det är nästan roligt ibland också 😉
För er som inte har fixat sommarjobb än, så kan ni ju lika gärna vänta tills nästa år.
12500, det var skumt. Vad jag vet är (brukar) grundlönen liga på ~17000 (utan OB etc).
I alla fall var det så när jag sommarjobbade på Volvo PV, sen så vet jag inte vad ni har för arbetsuppgifter på Volvo IT.
November 5, 2001
Emo wrote:
12500, det var skumt. Vad jag vet är (brukar) grundlönen liga på ~17000 (utan OB etc).
I alla fall var det så när jag sommarjobbade på Volvo PV, sen så vet jag inte vad ni har för arbetsuppgifter på Volvo IT.
Volvo IT är ett fristående bolag och kan varken jämföras med Ford (Volvo PV) eller Powertrain (Volvo LV).
November 22, 2001
Emo wrote: [quote=Iceman]Jag har redan börjat mitt sommarjobb för i år. Ferieanställning på Volvo Personvagnar, drygt 2 månader, men till skillnad från dom flesta så har jag månadslön (läs betalt för röda dagar, t ex imorn) på 12500. Jobbar på avd Volvo Cars IT, så det är nästan roligt ibland också 😉
För er som inte har fixat sommarjobb än, så kan ni ju lika gärna vänta tills nästa år.
Han kanske menar efter skatt?
3 Guest(s)