July 11, 2002
alster wrote: stolt?
så länge man kommer in på den linje man är intresserad av så gör det inget.Fick 240p när jag gick ut 9:an..
jag är inte stolt, jag undrar bara vad ni fick betyg nu, och i grundskolan.
Jag håller med dig, det spelar inte så värst mycket vilket betyg man har i grundskolan, men visst är det kul att få ett någorlunga högt betyg
August 19, 2002
November 26, 2002
jag gick ut nian med 235 poäng.
för er som inte har koll:
Godkänt = 10
Väl Godkänt = 15
Mycket Väl Godkänt = 20
man läser 17 olika ämnen, och räknar bort ett betyg.
Anledningen till att man gör så är för att man istället för att läsa ett språk kan läsa extra engelska om man är dålig på det, och då får man bara 16 betyg.
November 26, 2002
Slartibartfast wrote: hur skulle man räkna ut motsvarande poäng på ett i-5 betyg då?
dela med 60, så får du medelbetyg med gamla skalan
(ungefärligt värde, stämmer inte helt exakt, men det duger som jämförelse tycker jag.)
det blir:
max = 5.33
motsvarande medeltrea = 2.67
mitt betyg = 3,91
November 26, 2002
Smirnoff wrote: hur kom du fram till det?
blir det inte med exaktare om man tar 64 delat på betyget?
320/60= 5
det blir exakt för maxvärdet, men om du tar 160 (godkänd i allt) delat på 64 så får du 2,5, det ska vara så nära tre som möjligt.
det är ju dessutom nästan ingen som får fullt betyg 🙂
edit: hur jag kom fram till 60.
jag tog och jämförde kvoterna 20/5, 15/4 och 10/3.
värdena blir 4; 3,75 och 3.33.
där tog jag medianen ( 🙂 ), 3,75.
sen är det bara att multiplicera det med 16.
vips, så har du 60.
July 19, 2001
Betyg betyder inte så mycket.. Det var tre tjejjer i min förra klass som berättade om solceller. Dom sade att dom hade komit på ett sett att få jättemycket mer energi ur solceller. Man lägger dom ovanpå varandra.
Jaa jippi, dom har inte förstått stjälva principen av solceller men ändå fick dom MVG.. Jag och min polare fick bara G eftersom att SO läraren tyckte att vi förklarade för svårt om hur en bränslecell fungerade, även fast NO läraren fattade precis.
Sedan i mitten av nian fick jag alla mina betyg sänkta till G bara för att jag tjaffsade för mycket med lärarna.. Jaja, tillslut fick jag 235 poäng och kom in i rätt gymnasium.. Det är ganska kul att se när personer har skrapat ihop 300 poäng genom att sitta och plugga var enda dag och var enda helg på ett helt jävla år och söker ändå bara in på ett fult gymnasium 🙂
November 26, 2002
jag känner igen det där 🙂
vi skulle ha SO-redovisning, och läraren sa att vi fick ta ungefär fem minuter till det.
två tjejer i klassen (tvillingar dessutom) stod där och redovisade i en kvart, hela klassen somnade.
båda tvillingarna gick ut med 310 poäng (var), och nu går de estetisk båda två. suck...
July 11, 2002
lol..
Nu ska ni få höra:
kommer ihåg i 8an när jag fick g i gympa medans jag slet och svettades som fan, så fick en "snygg" tjej MVG i gympa och hon hade varit mycket mindre aktiv än jag. mm stötte säkert på gympa läraren.
Sen finns också en tjej i min klass som skickar Julkort till SO läraren varje år och för det får hon VG, fast hon förtjänar lätt ett G..
gahh, hatar sånna.
1 Guest(s)