July 11, 2002
boogey wrote: [quote=Smirnoff][quote=shlumpen]Fick betygen idag. 9 MVG, 8 VG minus 1 VG = 285 poäng. Det duger, tänkte höja minst 4 VG nästa termin, satsar på 300 poäng.
*respect* vad är poängen med 300p?
asså du kommer in på alla linjer med 240p om du bor i gävle
man kommer in överallt (förutom privatskolor) utan några poäng alls snart... ändring på gång... för tillfället är det 30p som gäller (minst G i matte,svenska och engelska)...
för att komma in på natur i gävle behöver man runt 210-220p. och frisör/konst 240!!
December 26, 2001
Fick 4mvg ...13vg är nöjd. Kom 3a i klassen vad nu det har för betydelse, det är en tjej som riktigt pluggar.... Slår medel på N/S (natur samhälls..blandning) linjen som jag vill in på. Har nog tänkt höja mig till vårterminen, iaf. i de två SO ämnena som vi inte hade den här terminen.
Var någon här i Umeå som kom in på natur med 40p efter "reserv intag".
July 11, 2002
Voodoozzz wrote: Fick 4mvg ...13vg är nöjd. Kom 3a i klassen vad nu det har för betydelse, det är en tjej som riktigt pluggar.... Slår medel på N/S (natur samhälls..blandning) linjen som jag vill in på. Har nog tänkt höja mig till vårterminen, iaf. i de två SO ämnena som vi inte hade den här terminen.
är du den 87a?
Mind wrote: ser värkligen inte vad som är så lockande med att klippa hår
En snygg tjej som är Nyexaminerad från denna linje kan klippa min hårbuske, har inget emot-eller mer :bgrin:
June 20, 2002
Smirnoff wrote: mjo, fett skumt säger jag!
vilken linje går du själv?
jag går privatskola, kopparlundsgymnasiet... specialutformat mediaprogram med inriktning IT och entreprenörskap... 🙂
insåg för sent att jag inte kommer att lära mig nåt som jag nånsin kommer att ha nytta av... de som är duktiga inom det område som jag utbildar mig till har f*n aldrig gått nån utbildning... :arg:
har redan gått om ett år och har inte lust att börja ettan igen samtidigt som alla polare tar studenten.. 🙁
June 20, 2002
Voodoozzz wrote: Fick 4mvg ...13vg är nöjd. Kom 3a i klassen vad nu det har för betydelse, det är en tjej som riktigt pluggar.... Slår medel på N/S (natur samhälls..blandning) linjen som jag vill in på. Har nog tänkt höja mig till vårterminen, iaf. i de två SO ämnena som vi inte hade den här terminen.
skumt att ni har reserver och grejer... här kommer alla in på det de vill... vilket innebär att vissa linjer (t.ex. media) är väldigt överbefolkade medan vissa har färre elever än vad som är meningen...
November 26, 2002
Det finns helt enkelt inte plats för alla.
På orter där alla får komma in brukar det bara finnas en skola, men vi har sju olika gymnasieskolor eller nåt. om alla ville gå media fick de inte plats på skolan.
har man bara en skola får ju alla elever plats i vilket fall som.
June 20, 2002
vi har tre stora gymnasieskolor om några tusen elever var + några friskolor...
vissa linjer är som sagt var ganska överbefolkade...
alla får inte plats men de kommer in ändå... 🙂
iom att 85% kom in på sina förstahandsval i sverige förra året så verkar ni vara ett undantag... 😕
December 26, 2001
Smirnoff wrote: [quote=Voodoozzz]Fick 4mvg ...13vg är nöjd. Kom 3a i klassen vad nu det har för betydelse, det är en tjej som riktigt pluggar.... Slår medel på N/S (natur samhälls..blandning) linjen som jag vill in på. Har nog tänkt höja mig till vårterminen, iaf. i de två SO ämnena som vi inte hade den här terminen.
är du den 87a?
Viken 87a?
July 11, 2002
Voodoozzz wrote: [quote=Smirnoff][quote=Voodoozzz]Fick 4mvg ...13vg är nöjd. Kom 3a i klassen vad nu det har för betydelse, det är en tjej som riktigt pluggar.... Slår medel på N/S (natur samhälls..blandning) linjen som jag vill in på. Har nog tänkt höja mig till vårterminen, iaf. i de två SO ämnena som vi inte hade den här terminen.
är du den 87a?
Viken 87a?
Är du en 87a (alltså född 1987) ??
3 Guest(s)