October 22, 2002
Som rubriken lyder så. Ta inte med massa insekter, maskar och grodor eftersom det kör man ju nästan över dagligen. Kan börja prata om djur i storlek som igelkottar (ekorrar är på gränsen).
Mina roadkills.
Med personbil:
2x Hare
1x Katt (Hann inte göra något eftersom jag såg den i dikeskanten när den var vid högerhörnet på bilen. Katten hoppade in i sidan vid bakdörren.)
Med lastbil:
2x Grävling
2x Räv
3x Hare
1x Igelkott
December 10, 2001
Bil:
Träffade en hare, den skuttade iväg långsamt men det var blod på bilen när jag kollade sen. Ligger väl död någonstanns =)
(Var riktigt nära att träffa en ful fiskmås idag, lyckades bromsa in precis)
Cykel:
En orm för några år sen, riktigt scary =). Den åkte med hjulet och flög upp mot mig. Fast den var ju redan död då som tur var ;P
May 9, 2001
1 katt.
Såg den vid högra dikeskanten. När jag var drygt 20 - 30 meter i från den så hoppade den plötsligt ut i vägbanan.
Hade ingen changs att bromsa. Verkade som om den ville begå självmord.
Den klarade sig ändå. Den hamnade under bilen. Hörde att det dunkade lite under bilen.
Såg i backspegeln att den sprang iväg, förmodligen rätt så chockad av vad som hänt.
January 28, 2003
Pierre C wrote: Moppe: haha en j**la massa grodor i mörkret 😀
Och så läser vi trådskaparens första inlägg en gång till!
fisken wrote: Som rubriken lyder så. Ta inte med massa insekter, maskar och grodor eftersom det kör man ju nästan över dagligen. Kan börja prata om djur i storlek som igelkottar (ekorrar är på gränsen).
Jag har inte varit med om att vi faktiskt kört på något, men jag har sett en GRYMT stor älg på 4 meters avstånd genom framrutan. Jävlar vad de är stora, lite rädd var man ju...
May 17, 2002
Bil:
1x hare
3x fågel
Problemet med harar kan beskrivas så här:
1. Haren kommer upp på vägen framför bilen,
2. Man bromsar och hoppas att den skall springa undan,
3. Haren fortsätter att springa på vägen så man ligger och krypkör bakom den.
4. Man bestämmer sig för att köra över idiotharen, gasar och siktar
5. haren hoppar av vägen och bort från den galne bilföraren
4 Guest(s)