October 22, 2002
MrWeizel wrote: [quote=fisken]Nja, de vet ifan om det är mest reflexmässigt. Kan nog ha att göra med hur mycket man kör också. Vet dock ej hur mycket din moster kör. Man kan ju gå över på fel sida eller välja ett bättre spår om man har möjlighet.
Ett billigt sätt att se djur på är att sätta på extraljus på bilen. Visserligen har jag plockar några djur ändå men jag har undvikit dom större djuren. Jag har 3st Hella Rallye 3000E på min bil. Då ser man ögon som reflekteras på 300-350m och då kan man ju ta det lite lugnare iaf, gå ner och köra runt laglig hastighet 🙂
Normalmänniskan hinner inte tänka särskilt mycket om man kör i 90km/h och det studsar fram en fasan framför en.
Synd bara att extraljus förstör utseendet på bilen totalt 🙂
Men när man kör 90km/h så rycker man bara inte i ratten fullt ut. 😀
Beror ju på vilken bil och vad för extraljus man har. Kan "gömma" en ramp ganska bra under kofångaren
January 28, 2003
fisken wrote: Men när man kör 90km/h så rycker man bara inte i ratten fullt ut. 😀
Beror ju på vilken bil och vad för extraljus man har. Kan "gömma" en ramp ganska bra under kofångaren
Det finns en förklaring, hon är ju kvinna :bgrin:
Nja, har inte sett någon bil med extraljus som ens sett lite snyggt ut 😕
Men målen helgar medlen.
October 22, 2002
MrWeizel wrote: [quote=fisken]Men när man kör 90km/h så rycker man bara inte i ratten fullt ut. 😀
Det finns en förklaring, hon är ju kvinna :bgrin:
Nja, har inte sett någon bil med extraljus som ens sett lite snyggt ut 😕
Men målen helgar medlen.
Där sa du det! Kvinna var de ju :bgrin:
Instämmer. Är ju samma sak med lacken. Visst är det trevligt att ha en fin lack utan stenskott o.dyl. Men bilen går ju inte bättre för att lacken är fin. 😀
October 22, 2002
DiDi wrote: [quote=fisken]Instämmer. Är ju samma sak med lacken. Visst är det trevligt att ha en fin lack utan stenskott o.dyl. Men bilen går ju inte bättre för att lacken är fin. 😀
Öhh... Vad menar du?
Att bilen kanske inte blir finare med extraljusen, men fyller en funktion.
En fin lack gör inte bilen bättre,
Att ej ha extraljus gör inte bilen bättre.
Att ha en ful lack gör bilen inte sämre
Att ha extraljus gör inte bilen sämre (bättre sikt)
March 23, 2004
fisken wrote: Mina roadkills.
Med personbil:
2x Hare
1x Katt (Hann inte göra något eftersom jag såg den i dikeskanten när den var vid högerhörnet på bilen. Katten hoppade in i sidan vid bakdörren.)Med lastbil:
2x Grävling
2x Räv
3x Hare
1x Igelkott
jävla massmördare! 😮
May 1, 2003
MrWeizel wrote: Jag har inte varit med om att vi faktiskt kört på något, men jag har sett en GRYMT stor älg på 4 meters avstånd genom framrutan. j**lar vad de är stora, lite rädd var man ju...
Det har jag också varit med om.. vi körde lastbil på kvällen och det var mörkt.. helt plötsligt springer en stor älg och dess kalvar (eller vad säger man?) rätt över vägen precis framför oss. Var rätt skönt att sitta i lastbil då faktiskt..
Annars inget tror jag..
February 12, 2003
Haha detta låter ju som en tävling!
Aja i vilket fall som hellst så när jag körde för
körskolan så hade min lärare sagt att man "ska" köra över allt som inte har klövar, onödigt att riskera vårat liv om vi väjer i hög fart sa hon!
Så en gång när jag körde för körskolan så sprang det ut en ekorre 1 meter framför bilen, och med 30 meter per sekund så hade man ju inte en chans :S
Jaha....där var min livs historia 😀
February 12, 2003
Dehman wrote: [quote=Mind]cyckel, en dum pojke i runt 8års åldern som får för sig att springa över gatan baklänges. och då körde jag bokstavligen talat Över ungen.
Han dog inte väl? 😮
Haha...
Det roligaste jag läst på länge... *Sneglar på crossen och ungarna som springer runt*
June 17, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan]Jag har kört över[...] och mullvadar med slåtterkrossen...
:arg: 👿 😡 :cy:
-----------------------------------
Jag har kört över en padda, massa sniglar(med flit, siktade), mus, Katt som överlevde... den kuta rakt ut i vägen.. jag kom i 80.. hade inte en chans att göra nåt.. så dunka den i i bak på bilen o gjorde nåra kullerbyttor o fortsatte sen att springa..=)
January 28, 2003
Dehman wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Jag har kört över både rådjursungar, kaninungar och mullvadar med slåtterkrossen... Sen har jag jagat måsar med crossen...
Du verkar ha så roligt på din gård. 😛
Eller så har han mycket tid över till att hitta på historier, vem vet 🙂
November 22, 2001
MrWeizel wrote: [quote=Dehman][quote=[Gamepredator] Sulan]Jag har kört över både rådjursungar, kaninungar och mullvadar med slåtterkrossen... Sen har jag jagat måsar med crossen...
Du verkar ha så roligt på din gård. 😛
Eller så har han mycket tid över till att hitta på historier, vem vet 🙂
Kör han slåtterkross har han sannolikt inte hittat på det.
1 Guest(s)