October 14, 2002
I slutet av förra året köpte jag ett 3abonnemang med mobil (SonyEricsson W910i). Mobilen är av typ slidemobil. Nu har slidefunktionen pajat dvs man kan inte fysiskt stänga mobilen.
Jag började med att ringa 3 som sa att jag kunde skicka in och kanske kommer att behöva betala för detta. Jag sa att det inte känns rätt när mobilen är typ ett halvår gammal och jag inte misshandlat den eller tappat den, utan nånting bara hamnade fel när jag stängde den. De föreslog att jag skulle gå till en 3butik istället, vilket jag tänker göra på måndag.
Jag utgår från att det kommer att bli tjafs så jag behöver er hjälp till vad jag ska säga och för att veta vad som gäller enligt svensk lag.
Tack på förhand!
November 22, 2001
Mean Machine wrote: Är det något du själv orsakat har du självfallet inte garanti. Däremot om det är något som vid normalt användande bör fungera och det inte finns några tecken på fysiska skador kan de knappast neka dig en reparation som jag ser det.
Desvärre kan de det. Det e lurigt som fan om det är en fysisk skada.
Frågan är om det är vanligt att sliden går sönder på den modellen? Isåfall bör det inte vara några problem.
November 27, 2003
Min bror har haft problem med ett antal telefoner han köpt genom Tre, flertalet N95 bl.a.
Har aldrig varit något tjafs från deras sida. Kolla gärna upp om det är fler som har råkat ut för samma sak. Är det ett vanligt fel kan du nog vara ganska säker på att de fixar det.
//Andreas
August 13, 2007
tidiga modeller av n95an hade stora problem med slide-funktionen.. de jag känner som haft problemet har fått det åtgärdat utan diskution.
bara att stå på dig... en mobil som är 6månader och inte har några i övrigt synliga skador får anses vara använd med lämplig försiktighet.
1 Guest(s)