February 21, 2003
borde inte väggarna göra så ljudet låter lite illa? träplank brukar generera burkljud?
har problem med takval i mitt biorum just pga detta... :/
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
August 27, 2003
tiggre wrote: borde inte väggarna göra så ljudet låter lite illa? träplank brukar generera burkljud?
har problem med takval i mitt biorum just pga detta... :/
Om du ska bygga riktigt ordentligt är det massor med arbete som gäller. Grejen är att man bygger fackverk i taket av träreglar, spånplatta eller MDF ska sitta under fackverket för att inte få resonans. Det kommer då bli 1*1 meters stora utrymmen mellan varje regel om du bygger bra och det utrymmena fyller du med sandsäckar, akta ögonen bara sand i ögat är smärta^23. Se till att fylla upp hela fackverket med sand så du inte får någon resonans. Skruva sedan på den tjockigaste spånplattan eller MDF boarden du kan få tag på i taket och du får ett delikat ljudrumstak.
Bara du inte får för dig att klä in hela rummet med resonansdämpande"äggkartongs" skum för då får du en riktikt tam ljudbild och rumskänslan försvinner
December 18, 2001
HuGGe wrote: [quote=Zyrus]Man ser ju knappt vad det föreställer. Ta bättre bilder!
Eller så tänker man lite och går in på
http://hififorum.knaak.dk/Bernt/
🙄 🙄 :bgrin:
haha ja jag är lite dum, jag vet =)
2 Guest(s)