March 14, 2001
För kunde man ju läsa lite titt som tätt om lite intressanta hårdvarurellaterade grejor, som lite överklockning och sånt, men det händer ju inte nu för tiden (mer än trådar som "Jippi jag har klockat från 3ghz till 3.2ghz")..
Men visst allmänt delen kan ju vara rätt intressant ibland, inte som förr men ändå..
Aja inge hårdvarurellaterat som håller mig kvar iaf..
Hade bommat den här tråden.
Nja, man är väl hit mest som en social bit numera tror jag..
Livliga och trevliga diskussioner emellanåt, dessvärre har det som någon redan skrivit blivit lite för lugnt i hårdvaruavdelningarna som jag egentligen joinade NH för.
Det känns som man varit med ett tag, för oftast vet man lite på förhand hur vissa kommer reagera när nya inlägg dyker upp.
T.ex Obelix styr in ämnet på den psykosociala delen, Delph1 på den vetenskapliga, Callister på den ungdomligt naiva, davidhellmyrs undersöker den ev. homosexuella diskrimineringen och Coore tar upp ifall ämnet passar till öl, denstore styr in tråden på hårdvara och till sist kommer Skiroy och stampar ner foten och säger stopp ifall det barkar iväg alltför offtopic.
Allmänt är härligt.
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 15, 2002
ilg@dd wrote: Hade bommat den här tråden.
Nja, man är väl hit mest som en social bit numera tror jag..
Livliga och trevliga diskussioner emellanåt, dessvärre har det som någon redan skrivit blivit lite för lugnt i hårdvaruavdelningarna som jag egentligen joinade NH för.
Det känns som man varit med ett tag, för oftast vet man lite på förhand hur vissa kommer reagera när nya inlägg dyker upp.
T.ex Obelix styr in ämnet på den psykosociala delen, Delph1 på den vetenskapliga, Callister på den ungdomligt naiva, davidhellmyrs undersöker den ev. homosexuella diskrimineringen och Coore tar upp ifall ämnet passar till öl, denstore styr in tråden på hårdvara och till sist kommer Skiroy och stampar ner foten och säger stopp ifall det barkar iväg alltför offtopic.
Allmänt är härligt.
😛
klockrent... 🙂
Själv skriver jag knappt här längre, blir väll nåt inlägg i veckan.
Vana sedan 5år tillbaka gör att jag alltid surfar in här varje gång jag sätter på datorn känns det som...
June 18, 2001
Säg det. Vore det bara för hårdvaran skulle jag inte sätta min fot här mer än en gång om året.
En period var det mycket politik, vetenskap och sociala frågor här inne. Då blev det att jag uppehöll mig här för att det saknades opposition. Nu har det minskat och om jag inte har helt fel har det blivit mer jämt mellan åsiktslägren på sistone. Det är roligt att se, men det gör också att jag inte säger så mycket längre.
Sedan blir jag också lite nervös att det nästan bara är kvar nykomlingar såsom Skiroy. 🙂
November 5, 2001
Smirnoff wrote: Vart stack Krqagyzz ?
Seglar han nu jorden runt?
Enligt ryktet tjänstgör Krqagyzzz just nu som legitimerad ostrontämjare i en borte del av världen. Ibland blir saknaden efter NH för stor (kan ha att göra med bristen på sysselsättning också. Som alla kanske redan vet, är inte markanden för ostrontämjning särskilt lukrativ) och han surfar in för att kolla om det hänt nått nytt på sidan.
4 Guest(s)