February 4, 2003
ilg@dd wrote: Hade bommat den här tråden.
Nja, man är väl hit mest som en social bit numera tror jag..
Livliga och trevliga diskussioner emellanåt, dessvärre har det som någon redan skrivit blivit lite för lugnt i hårdvaruavdelningarna som jag egentligen joinade NH för.
Det känns som man varit med ett tag, för oftast vet man lite på förhand hur vissa kommer reagera när nya inlägg dyker upp.
T.ex Obelix styr in ämnet på den psykosociala delen, Delph1 på den vetenskapliga, Callister på den ungdomligt naiva, davidhellmyrs undersöker den ev. homosexuella diskrimineringen och Coore tar upp ifall ämnet passar till öl, denstore styr in tråden på hårdvara och till sist kommer Skiroy och stampar ner foten och säger stopp ifall det barkar iväg alltför offtopic.
Allmänt är härligt.
😛
Haha. Det är det som man förknippas med alltså.
Ja vissa diskussioner kommer jag aldrig glömma, blandannat den. 😀
För övrigt så är anledningen att man hänger på NH som någon av er sa. Det är en vana, något jag gör när jag varvar ner. Ni är vettiga många av er, visst åsikterna viker av. Fast på något sätt känner man er och hur och vilka ni är. Det gör det hela kul, man kan styra när man vill diskutera med er. Det är liksom som ett Lunarstorm fast med kvalité.
August 9, 2005
Är väl mest här för att alla är trevliga, alla som varit här ett tag i alla fall. Att man får hjälp om man ställer en vettig fråga och beskriver ordentligt. Inte som på skräckexemplet Swec, där man råkar ut för den enda och den andra fjortisen om man ber om hjälp som idiotförklarar en, medan det märks att han inte kan något själv. Sen är det alltid kul att man känner igen dom man får svar av och skriver till. Och att man kan träffa folket på DH, det är bara en bonus. 😉
October 7, 2002
Hmm, jag ska nog ärligt talat säga att jag hänger här mycket mindre än jag brukade. Blir att läsa nyheterna någon gång i veckan bara, och forumet bara varannan, var tredje av de gångerna. Jag är fortfarande kvar men ni märker kanske inte av mig så ofta...
Kort sagt är det för lite utmanande problem att hjälpa folk att lösa numera, och jag har fått för många sådana IRL istället...
October 28, 2002
Jerry wrote: Säg det. Vore det bara för hårdvaran skulle jag inte sätta min fot här mer än en gång om året.
En period var det mycket politik, vetenskap och sociala frågor här inne. Då blev det att jag uppehöll mig här för att det saknades opposition. Nu har det minskat och om jag inte har helt fel har det blivit mer jämt mellan åsiktslägren på sistone. Det är roligt att se, men det gör också att jag inte säger så mycket längre.
Helt klart en pafoljd efter att min.. um, "semester", blev lite val lang 😉
1 Guest(s)