Vad gör du till hösten?|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad gör du till hösten?
Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
sp_UserOfflineSmall Offline
938273
August 17, 2005 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu blev det lite... hastigt med allting.
Åtta imorse ringer en kille från gymnasiet jag skulle börja på och säger till mig att ringa någon tjej på nåt kontor om jag fortfarande ville byta från John Bauer IT till Samhäll/Internationell.
Ringer henne, 40 minuter senare sitter jag i aulan på sam-linjen på upprop.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
938295
August 17, 2005 - 1:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Nu blev det lite... hastigt med allting.
Åtta imorse ringer en kille från gymnasiet jag skulle börja på och säger till mig att ringa någon tjej på nåt kontor om jag fortfarande ville byta från John Bauer IT till Samhäll/Internationell.
Ringer henne, 40 minuter senare sitter jag i aulan på sam-linjen på upprop.

Bra, då får du lite praktisk undervisning som du behöver i livet såsom beteendevetenskap m.m.
Åt skogen med kemi, fysik och matte om man inte ska jobba med det speficikt.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
938357
August 17, 2005 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Åt skogen med kemi, fysik och matte om man inte ska jobba med det speficikt.

You're just saying that because you're stupid.... wink

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
938375
August 17, 2005 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Eller för att det är totalt onödigt med all matte över A och Fysik och Kemi om man inte arbetar med det.

Vlad
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 193
938461
August 17, 2005 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Edvuld wrote: Eller för att det är totalt onödigt med all matte över A och Fysik och Kemi om man inte arbetar med det.

Man blir ju klurigare som person. Problemlösning är alltid bra att vara på. =) Sen att det är skoj och intressant är ju ett +

Hedjohn_znark
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 199
938464
August 17, 2005 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jagar älg 😛

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
938471
August 17, 2005 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Åt skogen med kemi, fysik och matte om man inte ska jobba med det speficikt.

Åt skogen med svenska också tydligen? =DO

-=Twister=-
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
938632
August 18, 2005 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

Praktik på en datorfirma.

Hink
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 53
938661
August 18, 2005 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

Jag ska börja 9:an... Urk. Lär ju få sämsta schemat också.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
938749
August 18, 2005 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Du ska vara glad sålänge du går i grundskolan..

Gymnasiet är ett helvete.. :/

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
938753
August 18, 2005 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: Du ska vara glad sålänge du går i grundskolan..

Gymnasiet är ett h*****e.. :/

Nej.

Jag föredrar gymnasiet före grundskolan, sååååå mycket roligare.
Gymnasiet får man välja linje och inriktning, så man kan välja nåt som passar en och man får även välje till en del kurser själv och sånt.

Nä, gymnasiet har varit mycket roligare än grundskolan för mig del.
Dessutom får man många fler polare i gymnasiet. 🙂

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
938786
August 18, 2005 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag började iofs idag, men jag märker redan nu att jag kommer vantrivas.

Går i en klass där de enda jag "känner" är en äcklig tjej från 7:an som jag minns att jag verkligen hatade då, och en snubbe som jag brukade leka med när jag var 7 år typ :p.

Sen fanns det ett par stycken "motor nördar" (inget illa menat) som gick klädda i typ volvo kepsar och nån tröja med någe bilmotormärke eller liknande. Dom satt typ och snackade om hur de hade trimmat sina mopeder och massa olika delar på motoror osv, inget jag kan något om eller är intresserad av med andra ord.

Sedan fanns det ett gäng på 5-6 st som kände varandra sedan tidigare så dom höll ihop under dagen och var rätt separerade från de andra i klassen. Jag känner dem ju inte så jag kan ju inte säga att de är störda eller något, men de verkade inte precis vara den typen av människor jag brukar umgås med..

Tror vi var 3 st som inte kände någon i klassen.. jobbigast var det när vi åt lunch.. hade liksom ingen aning om vart jag skulle sätta mig så jag satte mig ensam. En av de andra snubbarna som inte kände någon satte sig brevid mig, men vi lyckades liksom inte ha nån vettig konversation :P.

Blev så för oss 3 som inte kände några i klassen att så fort vi såg nån som vi kände sprang vi dit snabbt som fan för att undvika all pinsam jävla tystnad :p

Och imorrn är det "lära känna varandra dag" där vi ska "SÅ HIMLA TREVLIGT" enligt vår klassföreståndare. Vi ska leka lekar och spela brännboll och fika.. WIIE, jag tror nästan jag sjukanmäler mig.

Känner på mig att det kommer bli 3 långa jävla år...

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
938801
August 18, 2005 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: Jag började iofs idag, men jag märker redan nu att jag kommer vantrivas.

Går i en klass där de enda jag "känner" är en äcklig tjej från 7:an som jag minns att jag verkligen hatade då, och en snubbe som jag brukade leka med när jag var 7 år typ :p.

Sen fanns det ett par stycken "motor nördar" (inget illa menat) som gick klädda i typ volvo kepsar och nån tröja med någe bilmotormärke eller liknande. Dom satt typ och snackade om hur de hade trimmat sina mopeder och massa olika delar på motoror osv, inget jag kan något om eller är intresserad av med andra ord.

Sedan fanns det ett gäng på 5-6 st som kände varandra sedan tidigare så dom höll ihop under dagen och var rätt separerade från de andra i klassen. Jag känner dem ju inte så jag kan ju inte säga att de är störda eller något, men de verkade inte precis vara den typen av människor jag brukar umgås med..

Tror vi var 3 st som inte kände någon i klassen.. jobbigast var det när vi åt lunch.. hade liksom ingen aning om vart jag skulle sätta mig så jag satte mig ensam. En av de andra snubbarna som inte kände någon satte sig brevid mig, men vi lyckades liksom inte ha nån vettig konversation :P.

Blev så för oss 3 som inte kände några i klassen att så fort vi såg nån som vi kände sprang vi dit snabbt som fan för att undvika all pinsam j**la tystnad :p

Och imorrn är det "lära känna varandra dag" där vi ska "SÅ HIMLA TREVLIGT" enligt vår klassföreståndare. Vi ska leka lekar och spela brännboll och fika.. WIIE, jag tror nästan jag sjukanmäler mig.

Känner på mig att det kommer bli 3 långa j**la år...

Låter ju inte alltför kul. Vad är det för program? Fordon? 😛

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
938877
August 18, 2005 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Nä det är teknik, men det finns autoteknik som inriktning vilket jag gissar att de flesta i min klass ska välja..

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
938885
August 18, 2005 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

andra året på natur =/ lär bli lite jobbigare nu

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
938972
August 18, 2005 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: Jag började iofs idag, men jag märker redan nu att jag kommer vantrivas.

Blev så för oss 3 som inte kände några i klassen att så fort vi såg nån som vi kände sprang vi dit snabbt som fan för att undvika all pinsam j**la tystnad :p

Känner på mig att det kommer bli 3 långa j**la år...

Låter sådär.
Underlättar alltid om man får en polare som man känner någorlunda i klassen.

Men jag lovar dig du kommer få bra vänner i klassen och lära känna dom, iaf de flesta. Tycker absolut du ska vara med och spela brännboll och fika, det är ju ett sätt att lära känna dom. Du kommer nog också antagligen skaffa många polare från andra program i skolan också. Brukar bli så.

Well well, du kommer säkert gilla gymnasiet mer än högstadiet om några månader, eller till andra året.

Kämpa på!
Vet själv hur det var när man började ettan, väldigt nervöst. Dock kände jag flera sen jag var yngre men som man inte umgåtts med som jag lärt känna genom hockey och fotboll tex. Är bra polare med dom nu igen och även alla andra i klassen. Är iofs tredje året nu så det är inte så konstigt.

Men det kommer, du kommer få massa polare sen i gymnasiet. 😉
Var många fräscha brudar att spana in när man började också. laugh

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
939172
August 19, 2005 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ska börja andra året på EL-programet, inriktning installation. Min lärare favoriserar installatörer något. Han tycker att "dom andra" (automationsnissarna) inte blir nåt mer än personliga assistenter. 😉

Nomic: Du behöver inte gå in för skolan så jävla mycket som du tror i högstadiet. Se bara till att fixa godkänt i alla ämnen så äre lunch. Bra betyg på högstadiet är väldigt överskattat...

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
939182
August 19, 2005 - 1:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: ska börja andra året på EL-programet, inriktning installation. Min lärare favoriserar installatörer något. Han tycker att "dom andra" (automationsnissarna) inte blir nåt mer än personliga assistenter. 😉

Nomic: Du behöver inte gå in för skolan så j**la mycket som du tror i högstadiet. Se bara till att fixa godkänt i alla ämnen så äre lunch. Bra betyg på högstadiet är väldigt överskattat...

Man måste ju få ihop poäng för att komma in på det gymnasieprogram man vill.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
939186
August 19, 2005 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Extatic]ska börja andra året på EL-programet, inriktning installation. Min lärare favoriserar installatörer något. Han tycker att "dom andra" (automationsnissarna) inte blir nåt mer än personliga assistenter. 😉

Nomic: Du behöver inte gå in för skolan så j**la mycket som du tror i högstadiet. Se bara till att fixa godkänt i alla ämnen så äre lunch. Bra betyg på högstadiet är väldigt överskattat...

Men kolla upp vad du vill gå och håll dig där du behöver inte slita ihop 250p om du bara behöver 185 för linjen. Hade en tjej i klassen som jobbade ihjäl sig och fick 305p han var knappt med kompisar ens så mycket pluggade hon. Sedan så såkte hon in på naturbruksgymnasiet på någon linje där man behövde 170p.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
939198
August 19, 2005 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=Sardaukar][quote=Extatic]ska börja andra året på EL-programet, inriktning installation. Min lärare favoriserar installatörer något. Han tycker att "dom andra" (automationsnissarna) inte blir nåt mer än personliga assistenter. 😉

Men kolla upp vad du vill gå och håll dig där du behöver inte slita ihop 250p om du bara behöver 185 för linjen. Hade en tjej i klassen som jobbade ihjäl sig och fick 305p han var knappt med kompisar ens så mycket pluggade hon. Sedan så såkte hon in på naturbruksgymnasiet på någon linje där man behövde 170p.

haha, fånigt

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 160
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL