March 10, 2002
richardb wrote:
Och imorrn är det "lära känna varandra dag" där vi ska "SÅ HIMLA TREVLIGT" enligt vår klassföreståndare. Vi ska leka lekar och spela brännboll och fika.. WIIE, jag tror nästan jag sjukanmäler mig.Känner på mig att det kommer bli 3 långa j**la år...
Man tycker det är löjligt osv. när man håller på. Men vi har gjort det VÄLDIGT mycket i vår klass. Har en 300p kurs med Teamwork och strunt. Men det har varit bra i.a.f. har aldrig trivts bättre i en klass än jag gör nu. Trodde också i början att det skulle bli 3 långa år. Men det har gått ganska fort. Med tanke på att vi alltid har skoj i klassen. Har också en del motornördar i klassen. Men det är bara bra om man har problem. 😉 Hade det inte varit för min klass hade jag inte orkat gå kvar på linjen. ;P
May 19, 2003
richardb wrote:
Och imorrn är det "lära känna varandra dag" där vi ska "SÅ HIMLA TREVLIGT" enligt vår klassföreståndare. Vi ska leka lekar och spela brännboll och fika.. WIIE, jag tror nästan jag sjukanmäler mig.Känner på mig att det kommer bli 3 långa j**la år...
Ska du börja i ny klass alltså? Rekommenderar att du går iaf. Tänkte likadant nu i tisdags nr jag började, och vi skulle ha rundvandring i skolan etc, det som jag redan gjort förra året (går om 1:an). Men det är bra att börja lära känna klassen så fort som möjligt, så att man inte kommer in sen som "han som kom sen" och alla har liksom redan hittat sin kompis... om du förstår hur jag menar? =)
January 28, 2003
ZIre wrote: [quote=skinner]]Men kolla upp vad du vill gå och håll dig där du behöver inte slita ihop 250p om du bara behöver 185 för linjen. Hade en tjej i klassen som jobbade ihjäl sig och fick 305p han var knappt med kompisar ens så mycket pluggade hon. Sedan så såkte hon in på naturbruksgymnasiet på någon linje där man behövde 170p.
haha, fånigt
Det låter som ni försöker försvara något...? 🙄
September 20, 2001
skinner wrote: [quote=Sardaukar][quote=Extatic]ska börja andra året på EL-programet, inriktning installation. Min lärare favoriserar installatörer något. Han tycker att "dom andra" (automationsnissarna) inte blir nåt mer än personliga assistenter. 😉
Nomic: Du behöver inte gå in för skolan så j**la mycket som du tror i högstadiet. Se bara till att fixa godkänt i alla ämnen så äre lunch. Bra betyg på högstadiet är väldigt överskattat...
Man måste ju få ihop poäng för att komma in på det gymnasieprogram man vill.
Men kolla upp vad du vill gå och håll dig där du behöver inte slita ihop 250p om du bara behöver 185 för linjen. Hade en tjej i klassen som jobbade ihjäl sig och fick 305p han var knappt med kompisar ens så mycket pluggade hon. Sedan så såkte hon in på naturbruksgymnasiet på någon linje där man behövde 170p.
Jag gjorde samma sak, fast utan att plugga 🙂
March 10, 2002
Det är ju väldigt olika. En del har lätt för det. En del jobbar röven av sig. En del skiter i det. Men när det kommer till gymaniset så kan man inte slappa som man gjorde i högstadiet. Det bryss i.o.f.s. på vilken linje man går också. Men som vi som läser 3000p så är det inte mycket slappande. Fast det är i.o.f.s. upp till var och en vad man vill ha för betyg. Tyvärr är jag väldigt skoltrött så jag orkar inte vara där allt för mycket. Men det straffar sig i betygen. Men men, har även andra problem som också spelar in. Men detta hade jag inga bekymmer med på gymaniset, problemen hade jag, men det gick ändå vägen. Man ska inte ta allt för givet som jag har gjort. :<
March 23, 2004
Jag sjukanmälde mig idag, pallade verkligen inte att gå dit att spela brännboll och leka massa fåniga lekar.
Jag AVSKYR verkligen brännboll och andra lekar. Vi skulle leka massa stafett lekar där man var indelade i lag osv.. ucsh, ryser av obehag bara jag tänker på det.
Enda problemet nu är att jag inte riktigt hittar till klassrummet.. rätt stor skola.. sen vet jag inte om vi ska börja den tiden som står på schemat eller om vi fortfarande ska ha massa lära känna dagar så det är andra tider.. var inte så gemontänkt att stanna hemma idag :p.
Blir att springa runt och leta på måndag 😕
December 5, 2001
richardb wrote: Jag sjukanmälde mig idag, pallade verkligen inte att gå dit att spela brännboll och leka massa fåniga lekar.
Jag AVSKYR verkligen brännboll och andra lekar. Vi skulle leka massa stafett lekar där man var indelade i lag osv.. ucsh, ryser av obehag bara jag tänker på det.
Enda problemet nu är att jag inte riktigt hittar till klassrummet.. rätt stor skola.. sen vet jag inte om vi ska börja den tiden som står på schemat eller om vi fortfarande ska ha massa lära känna dagar så det är andra tider.. var inte så gemontänkt att stanna hemma idag :p.
Blir att springa runt och leta på måndag 😕
Även om man tycker aktiviteterna är tråkiga så är det ändå ett bra sätt att komma in i gruppen snabbare. Det var faktiskt dumt av dig 😛
July 27, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Callister]Åt skogen med kemi, fysik och matte om man inte ska jobba med det speficikt.
You're just saying that because you're stupid....
Vad som än funkar för dig. En annan sak att jag redan har en passiv inkomst på 2000/månad och har en hundraprocentig plan för att inte behöva jobba när jag börjar tredje året på gymnasiet, oberoende vid 23.
Men ni får ju ha så kul med eran fysik/matte så kan ni ju räkna ut något kul på vägen till jobbet..
May 17, 2002
Callister wrote: ...och har en hundraprocentig plan för att inte behöva jobba när jag börjar tredje året på gymnasiet, oberoende vid 23.
Hmm, du gillade inte matte som du sa. Det märks med tanke på att du säger hundrapocentig plan. 100% är rätt mycket och framtiden är väldigt diffus ;).
Men det är vädligt bra att du planerar och ser frammåt, inget ont om det. Satsa och vinn.
January 4, 2001
Callister wrote: [quote=MrWeizel][quote=Callister]Åt skogen med kemi, fysik och matte om man inte ska jobba med det speficikt.
Men ni får ju ha så kul med eran fysik/matte så kan ni ju räkna ut något kul på vägen till jobbet..
Man läser ju inte en massa matte bara för att kunna matte. Du lär dig problemlösning, tänka mer logiskt och tillämpar matten i andra områden som kräver det, tex elektronik.
Men du får väl gå där och ha så kul med din lilla vetskap om ämnet och hur viktigt det är, du hade ju inte ens kunnat skriva det dära inlägget utan duktiga matematiker.
July 27, 2002
Coore wrote: [quote=Callister][quote=MrWeizel][quote=Callister]Åt skogen med kemi, fysik och matte om man inte ska jobba med det speficikt.
du hade ju inte ens kunnat skriva det dära inlägget utan duktiga matematiker.
Nej precis, de som ska jobba med matte ska också läsa matte - på avancerad nivå. Här låter det som ALLA ska läsa natur och helst till matte E annars är man ett politiskt avfallsskum eller liknande..
January 28, 2003
Callister wrote: Nej precis, de som ska jobba med matte ska också läsa matte - på avancerad nivå. Här låter det som ALLA ska läsa natur och helst till matte E annars är man ett politiskt avfallsskum eller liknande..
Hur skulle det vara om du quotade hela Coores inlägg, och försökte förstå vad han menade med det? Eller du har lite svårt med problemlösning på grund av för lite matte? 😉
October 28, 2002
Dom tvingade ut vår nya klass till fjällen när jag gick gymnasiet. 3 dagar med tält, sån där mat man lagar "on the go", regn, långa promenader, inget internet etc...
Har inte varit till fjällen sedan dess och kommer aldrig åka dit igen, men en sak är säker, man lär känna dom i klassen jävligt bra och man kommer bra mycket närmare varandra när man upplever saker tillsammans.
Därför folk blir så bra polare i lumpen 😉
Så lära-känna dagar är inte enbart av ondo.
Gymnasiet var fan jävligt soft ändå när man kollar tillbaka på det. Och mycket tack vare att man hade en trevlig klass. Festerna etc...
Driver vidare mitt företag hela hösten. Startar även två nya projekt. Jobb jobb jobb... men kul jobb 😉
Matte har jag klarat mig bra utan. Jag känner många framgångsrika företagare som också gjort det. Men visst har det satt käppar i hjulen för dessa människor då de så effektivt har blivit utelåsta från vidare studier pga matten. Varför måste man ha C för mer eller mindre _alla_ utbildningar?
I USA behöver du inte det.
January 4, 2001
MrWeizel wrote: [quote=Callister]Nej precis, de som ska jobba med matte ska också läsa matte - på avancerad nivå. Här låter det som ALLA ska läsa natur och helst till matte E annars är man ett politiskt avfallsskum eller liknande..
Hur skulle det vara om du quotade hela Coores inlägg, och försökte förstå vad han menade med det? Eller du har lite svårt med problemlösning på grund av för lite matte? 😉
=DO
July 27, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Callister]Nej precis, de som ska jobba med matte ska också läsa matte - på avancerad nivå. Här låter det som ALLA ska läsa natur och helst till matte E annars är man ett politiskt avfallsskum eller liknande..
Jag har inga problem med matte till den nivå jag vill till (MVG i Ma A & B).
Det jag vill få fram är att man inte behöver läsa avancerad matte ifall man inte ska jobba med det...
January 4, 2001
Callister wrote: [quote=MrWeizel][quote=Callister]Nej precis, de som ska jobba med matte ska också läsa matte - på avancerad nivå. Här låter det som ALLA ska läsa natur och helst till matte E annars är man ett politiskt avfallsskum eller liknande..
Jag har inga problem med matte till den nivå jag vill till (MVG i Ma A & B).
Det jag vill få fram är att man inte behöver läsa avancerad matte ifall man inte ska jobba med det...
Så du tror att alla högskolor har en massa matte i alla ingenjörsutbildningar i onödan?
Som jag sa innan så läser man ju inte bara matte för att kunna matte, utan du lär dig använda den typen av problemlösning i andra områden samt att du tillämpar matten i mängder av olika områden.
1 Guest(s)