January 20, 2002
Pingen wrote: Definiera "populär" och "nörd".
Är populär att ha många kompisar, att få mycket partners eller att bara synas och höras?
Nörd är ordet osäkra personer använder för att beskriva någon som är hängiven, och som oftast skiter i vad andra tycker.
Populär är väll då folk i ens omgivning ser upp till en själv.
Jag vet många som ogillar mig men lika många som gillar mig :D.
Det är svårt att vara populär för alla men en del skiter man fullständigt i.
March 11, 2003
Populär är ju ett ganska tveksamt ideal. Det har väl alltid varit så att det har funnits mer eller mindre framträdande människor.
I dagens samhälle verkar det viktigaste för folk vara att bli kända genom att synas och och bli omtalade. I skolan var det kanske "innegänget", och i i vuxenvärlden är det hela steget från att ha de rätta pengarna till att vara känd i TV. Det som verkar vara den gemensamma nämnaren för all den här "populariteten" verkar vara en utstuderad egoism. Man måste skita i alla andra, och bara bry sig om sig själv. Och det funkar. Väldigt få verkar bry sig om hur folk har kommit dit de är. Såväl i vanliga livet som i kändiscirkusen. Idag verkar det fullständigt kvitta vilken bakgrund någon har.
February 12, 2003
hawkie wrote: Populär är för mig en utstickare från mängden, något/någon som inte är som alla andra som alla man pratar med vet vem det är.
Kan både vara negativt och positivt, bara det är en annorlunda bedrift.
Så, jag är poppis? Let me think... Hmm... NOT! 😛
Är _något_ annorlunda än folk jag "umgås" (dras) med, jag gillar inte de, de gillar inte mig.
Jag sticker ut från resten genom klädstil (kanske inte überradikal, men inte som alla andra heller) och genom att i alla lägen säga vad jag tycker. Det där sistnämnda brukar vara ganska impopulärt efter en halvtimme eller så. 🙂
2 Guest(s)