January 17, 2002
Personligheten helt klart. Men tyvärr så är "populära personer" oftast skitstövlar av rang.
En vettig person i dagens samhälle som letar en partner eller vän bör göra det bland de ickepopulära, där finns guldkornen.
Vad nu det där hade att göra med topicen vet jag inte, men jag skriver det endå.
June 18, 2001
denstore wrote: Populär är ju ett ganska tveksamt ideal. Det har väl alltid varit så att det har funnits mer eller mindre framträdande människor.
I dagens samhälle verkar det viktigaste för folk vara att bli kända genom att synas och och bli omtalade. I skolan var det kanske "innegänget", och i i vuxenvärlden är det hela steget från att ha de rätta pengarna till att vara känd i TV. Det som verkar vara den gemensamma nämnaren för all den här "populariteten" verkar vara en utstuderad egoism. Man måste skita i alla andra, och bara bry sig om sig själv. Och det funkar. Väldigt få verkar bry sig om hur folk har kommit dit de är. Såväl i vanliga livet som i kändiscirkusen. Idag verkar det fullständigt kvitta vilken bakgrund någon har.
Så är det
July 19, 2001
Pingen wrote: Nörd är ordet osäkra personer använder för att beskriva någon som är hängiven, och som oftast skiter i vad andra tycker.
Sett ur en nörds synvinkel ja. En nörd är en person med glasögon, välkammat hår, minst en penna i bröstfickan på skjortan, mycket finnar, stort adamsäpple och byxor som sitter för högt upp.
.doedels wrote: Jag som är oerhört populär måste säga att det är en kombination av personlighet och utseende.
😀
Starscream wrote: [quote=HELIX]Att inte vara en nörd är också ett plus.
bror på i vilka kretsar man umgås..
Jo, det är iof sant.. Men man får oftast tillgång till en större krets om man inte nördar 24/7.
Delph1 wrote: [quote=HELIX]Att inte vara en nörd är också ett plus.
Bullshit.
//Andreas
Jag var en rejäl nörd i högstadiet som lekte med vattenkylning osv. Var knappast populär då om man säger så. Inte så många tyckte väl illa om mig men man passar knappast in om man bara håller på med sin dator och aldrig lär sig umgås normalt. Ja, det finns sådana.
January 12, 2004
Frågan är lite, för mig iaf, är om personen gör sig till eller är sig själv.
Vet många som spelar en roll för att vara populär, dom kan köpa sina polare, dom kan skrämma dom, dom kan mobba andra eller bara vara sig själva och skita i vad andra tycker och tänker om dom.
Jag föredrar alltid folk som är sig själva.
July 14, 2004
hmm, okej, nu blir jag väl shanghaijad för detta... men vad andra tycker spelar ingen roll, så länge man gillar sig själv 😎
Vara "populär" är enligt mig inte en bra grej iallafall, köpa de nyaste grejorna i mode för att få hänga med fjortisgänget nere på torget, det är väl ungefär vad popularitet är i min ålder
dock så går detta extremt mycket upp i ålder också, antagligen hela livet, folk har en inbyggd längtan att passa in, istället för att vara sig själva så lägger dom ner all sin energi på att vara som alla andra.
Det är komiskt att se på skolstarterna när de kommer typ 15 / 20 pers med exakt samma kläder
hej o hå, men sen har jag alltid varit eleven som är : "datornörd,har aggresivitetsproblem^^, och uttrycker vad han tycker även ifall han får massa skit för det" ... detta har jag fått höra i många år.
hej o hå, i slutändan : vad gör en person populär? svar : Allmänheten...
Hoppas ni är kloka nog att förstå vad jag menar.
June 5, 2004
Collateral wrote: Vad är "pondus"?
http://susning.nu/Pondus
en norsk serie :bok:
läser man den så är man poppis
🙄 :bgrin:
1 Guest(s)