January 28, 2003
January 7, 2004
March 10, 2002
Alex_88_ wrote: Så typiskt att man går natur och inte får ha den kursen... är ju klockrena mvg.. och om man inte kan något specielt så finns ju alltid gemet 😛
På vår skola har alla den kursen har jag för mig. Till och med byggarna. :>
Tycker dock det är en löjligt kurs. Sen att den heter datorkunskap har jag aldrig förstått. :-k
October 28, 2002
Hoppas det inte är ECDL du pratar om... visst fan är det enkelt, men sjuuuuuuuuukt tråkigt. (Jag har IG i den kursen)...
Det gick ut på att lära sig menyerna i Office 97 utantill samt alla funktioner du inte behöver i Windows ME (T ex handlade minst 50% om att installera skrivare och använda hjälpavsnittet).
Proven är upplagda så att du ska göra "test" på datorn. Det är kryssfrågor i stil med detta;
"Hur ändrar du språk i word?"
"1. Trycker på Arkiv - Land - Ändra språk"
"2. Trycker på Format - Språk och väljer sedan i listan"
"3. Trycker på Verjtyg - språk och väljer sedan i listan".
Givetvis fler frågor med typ 6-7 menyval etc... Även om du kan hitta allt när du har Word framför sig är det itne så lätt att kunna hela word utantill "mentalt".
Anledningen till denna varning är att kursen för mig var förklädd som "Datakunskap".
October 10, 2004
L0rden wrote: [quote=yazaka][quote=L0rden][quote=yazaka]
Edit: L0rden, jag vet var din brevlåda bor.:)
Hur vet du denna informationen? Känner jag dig? 😛
ja det gör du, på sätt och vis 🙂
Så det ser ut som datorkunskapen kommer vara löjligt lätt.
Är du Biohazzard?
hehe exakt;)
July 18, 2003
dreamweaver wrote: Tidsfördelning:
1% Göra uppgifterna
10% Rätta läraren
20% Hjälpa den snygga blonda bruden bredvid dig
69% MSN alt. mental frånvaroUppgifterna var väldigt lätta. Vi fick dessutom självinstruerande material så det var lite monkey-see-monkey-do, och bara göra exakt så som materialet anvisade. Allt är ju relativt, men har du någorlunda Office-vana så kommer det gå smärtfritt. 🙂
Vi på it-gymnasiet fick det tungt, lärarna gick stenhårt på kriterierna och dem var inte så lätta 😛 fick t.om anstränga mig på sissta inlämmningsuppgiften (pp)
March 18, 2003
Jag tyckte att den kursen var ganska jobbig, mest var det nog för att jag hade aldrig använt Office-paketet innan det. Så jag kunde ju inget, den kursen jag gick innefattade endast Office-prylar.
Fattar inte varför inte kursen hette grundläggande kunskaper i Excel (vilket det mesta handlade om).
3 Guest(s)