July 18, 2003
Nyss hemkommen från bio, då händer det här:
Vi var två st, jag och min flickvän:
Kommer fram till garaget och ska köra in bilen, ser två st ~17 åringar som kramas vid en moppe, går ut och öppnar garaget och kör in bilen.
Går förbi de två perssonerna och är på väg hem till min flickvän. Halvägs så hör jag att tjejen ropar efter killen som springer mot oss (kommer bakifrån), ungefär " kom hit", Hinner precis reagera då killen flyger in med en dålig spark riktad mot ryggen. Den var dålig och jag kunde akta mig precis så den missade rätt bra, tushcade bara.
Sedan börjar grabben tjaffs om "hej, ge hit en cigg" etc och är allmänt hotfull, dock så är han relativt borta, smått påverkade av något. Min flickvän säger åt han att gå och jag tar det lugnt och ber han att gå bara.
Flickan som stog vid moppen lyckas sen få dit han så vi kan gå hem.
sååå.... Vad ska man göra ! ! !
Ringa polisen... Nja, jag vill inte göra något stort av detta... samt att han var inte ett "problem" för allmänheten då han var påverkad av något, liten som fan och allmänt kaxig bara.
... Jag tog i alla fall illa upp, den har hänt flertalet sådana saker för min flicka och för 3 saker har hon ringt polisen, bla en uteliggare som runkade bakom en dörr när hon väntade på bussen mm....
Vad ska man göra vid en sådan situation !; Skull lätteligen kunnat få ner han på 5 sek om jag velat, men verkar inte läge för det :/... men nu i efterhand så kanske.... *morrrr*
September 30, 2004
October 22, 2002
Nosferatu wrote: avisst att du kunde tagit när han direkt, man märker att du är en sån som inte vågar när du gör en sånhär tråd om anmäla o grejjer tönt.
Man ser ganska lätt på en person om man "rår" på den eller inte. Sen om man tar saker i egna händer eller försöker prata sig ur situationen är ju olika från person till person.
Jag föredrar att försöka prata mig ur situationer och har lyckats med det alla gånger utom en gång. Då blev mer att jag bröt/brottade ner den otrevliga personen. Jag ser våld som en absolut sista utväg.
Att kalla någon tönt för att han berättar att han blivit på hoppas utan anledning och ville skriva av sig lite är väl inget konstigt. Att polisanmäla saken leder troligtvis ingen vart. Om killen var påverkad av något spännande preparat så kan ju de kanske leda till något.
Jag tycker iaf att din kommentar och kalla någon för tönt är lite fel.
November 9, 2004
ennu en tönt? vad säger du egentligen hahahah "man kan se på en person om man rår på han" oki du har vart i slagsmål många gånger märker jag. hur vet du att du kan slå ner någon annan bara för han ser mes ut? han kanske har knogjärn/batong/kniv på sig. Kanske är han en gängmedlem/huligan eller någon som har slagits mkt? utseende säger nästan ingenting.
January 12, 2004
Nosferatu wrote: ennu en tönt? vad säger du egentligen hahahah "man kan se på en person om man rår på han" oki du har vart i slagsmål många gånger märker jag. hur vet du att du kan slå ner någon annan bara för han ser mes ut? han kanske har knogjärn/batong/kniv på sig. Kanske är han en gängmedlem/huligan eller någon som har slagits mkt? utseende säger nästan ingenting.
plus att är han påverkad så kan det vara så finurligt att han inte går att slå ner.
April 7, 2002
Försöker sparka dig i ryggen, därefter frågar han dig om du kan ge honom en cigg. va? finns det sånna människor...
Min direkta reaktion, sådana människor har inte blivit uppfostrade av en normal förälder, ungen har alltså inte fått några vettiga gränser.
Du skulle gett han en cigg (om du nu hade någon) Erbjudigt dig att tända den, gjort detta med din vänstra hand och när han lutar sig fram för att tända och fokuserar på ciggen, Bamm!, uppercut så han slocknar.
Eller så är man kall och smart och gör precis så som du gjorde.
En person som gör något sånt här har troligtvis någon form av störning och troligtvis är polarna hans inte mycket bättre...
Så hade du slagit ner han så hade han säkert kommit tillbaka, speciellt eftersom han visste var du bodde/fans (bilen).
December 16, 2003
Flytta ut på landet... Eller slå hårt, å flytta sen.
Idioter kan sällan talas till rätta.. ta en bild å häng ut på nätet... use your imagination.
Å polisen... varför inte!? De får väl smaka på att sitta i förvar ett tag. Tills mamma/pappa som köpt moppen löser ut dem. Du gör dem bara otjänst genom att inte agera. Samma sak kommer att
drabba nästa biografbesökare imorgon...
July 18, 2003
HardCoder wrote:
Eller så är man kall och smart och gör precis så som du gjorde.
En person som gör något sånt här har troligtvis någon form av störning och troligtvis är polarna hans inte mycket bättre...
Så hade du slagit ner han så hade han säkert kommit tillbaka, speciellt eftersom han visste var du bodde/fans (bilen).
Ungefär så jag tänkte när jag valde att bara gå därifrån, vi var 10 meter från radhuset där min flickvän bor samt att han såg var vi parkerade bilen.
Likande händelser har skett i ett litet "ghetto" kallat stenhagen, några gånger har det varit så att den angripna i frågan har försökt göra något via att ta kort, självfallet tillkalla polis mm. Nästan i alla dessa fall så har deras hus blivit måltavla för äggkastning, stenar, krossade rutor mm. Visas familjer har t.om fått flytta 😕
Samt, tänk om han hade en kniv på sig? Han var ju lite påverkad, troligen alkohål, men han skulle säkerligen kunna göra min flickvän eller mig illa ordentligt om han försökte.
Aja... Polisen blev i alla fall informerad till slut!
Och även om dem skulle försöka göra något så har dem ingen makt alls då dessa personer klart var underåriga (17 år skulle jag tippa).
February 17, 2004
Dry_Ice wrote: Nyss hemkommen från bio, då händer det här:
Nja, jag vill inte göra något stort av detta... samt att han var inte ett "problem" för allmänheten då han var påverkad av något, liten som fan och allmänt kaxig bara.
Måste ha varit en dvärg. Ettriga och kaxiga som bara den. Kolla in Gimli i sagan om ringen och jämför.
/Dani
January 29, 2003
Smäll till honom. Du säger att det var fel agerat av honom och något borde göras. Ring polisen och ingenting händer, så vem ska göra något åt saken? Du!
Civila människor har faktiskt också ansvar i samhället. Det är klart att du ska stå för det som är rätt, oavsett konsekvenserna. Man kan låta professionella ämbetsmän (polisen) ta hand om problemen, men när de slutar bry sig så har du rätt... och skyldighet att upprätthålla lagen utan deras hjälp.
Som sagt har den här killen inte fått lära sig några gränser, och polisen har ingen lust att lära honom. Då ska du hoppa in och få jobbet gjort. Men kom ihåg, du gör det för att han ska bli en bättre människa, inte för att hämnas. Våga ta ansvar!
3 Guest(s)