April 7, 2002
Våld föder våld, att klå upp en person som denna "tonåring" löser inte problemet. Det enda han kommer göra är att han kommer ta ut sina aggretioner på något annat eller någon annan.
Helst av allt skulle han behöva snacka med någon som han respekterar och lyssnar på. Han skulle behöva jobba en sommar med ett par reko medelålders kommunarbetare.
Sedan menar jag inte att man inte ska säga ifrån, man ska definitivt säga ifrån vad man tycker. Men att ta till våld föder bara mer våld.
Det bästa Dry_Ice kan göra nu är bara att försöka glömma skitungen. Att gå och grubbla på sånt här tjänar inget till.
Fick själv en dansk skalle av en galen smålänning en midsommar nere i tylösand. Har gått och grubblat på det alldeles för många gånger över åren som gått... skulle jag ha slagit tillbaka? skulle jag ha sprungit? vad skulle jag ha gjort? Var alldeles för full att fatta varken ut eller in den gången. Men sånna människor gör man bara bäst i att glömma. De är inte värda att gå och grubbla över.
February 17, 2004
HardCoder wrote:
Min direkta reaktion, sådana människor har inte blivit uppfostrade av en normal förälder, ungen har alltså inte fått några vettiga gränser.
Vem påstår att uppfostran med vettiga gränser är det som är lösningen? Det finns många exempel på överklassbarn och kristna barn som spårat ut fullständigt.
Definiera "normal" förälder. Menar du normal svensk förälder som skiter fullständigt i barnen och går ut och super och raggar gubbar/kvinnor istället? Det är att hårddra det lite, men detta är ingen ovanlig familjesituation idag.
/Dani
December 17, 2005
Nosferatu wrote: avisst att du kunde tagit när han direkt, man märker att du är en sån som inte vågar när du gör en sånhär tråd om anmäla o grejjer tönt.
Om någon är en tönt är det väl du?
gömmer dig bakom internet och försöker framstå som en kille som inte backar 1" om någon börjar slåss.. Men det kanske är annorlunda i verkligheten ?
Dinos wrote: Kan nästan sätta en förmögenhet på att de flesta av dem som säger att de skulle slå på killen inte skulle klara av det och gömmer sig bakom sin internetfasad 🙂
Håller med dig till 100% alltid lätt att vara tuff på internet ;P
men sen när det kommer till kritan är det nog annorlunda
March 10, 2002
Nosferatu wrote: avisst att du kunde tagit när han direkt, man märker att du är en sån som inte vågar när du gör en sånhär tråd om anmäla o grejjer tönt.
Nosferatu wrote: ennu en tönt? vad säger du egentligen hahahah "man kan se på en person om man rår på han" oki du har vart i slagsmål många gånger märker jag. hur vet du att du kan slå ner någon annan bara för han ser mes ut? han kanske har knogjärn/batong/kniv på sig. Kanske är han en gängmedlem/huligan eller någon som har slagits mkt? utseende säger nästan ingenting.
Alltid roligt att se 15-åriga tangentbordstuffingarna krypa fram i sådanahär trådar.
November 26, 2002
Dani wrote: [quote=HardCoder] Min direkta reaktion, sådana människor har inte blivit uppfostrade av en normal förälder, ungen har alltså inte fått några vettiga gränser.
Vem påstår att uppfostran med vettiga gränser är det som är lösningen? Det finns många exempel på överklassbarn och kristna barn som spårat ut fullständigt.
Definiera "normal" förälder. Menar du normal svensk förälder som skiter fullständigt i barnen och går ut och super och raggar gubbar/kvinnor istället? Det är att hårddra det lite, men detta är ingen ovanlig familjesituation idag.
/Dani
sen när är man en bra förälder bara för att man antingen är kristen eller tillhör överklassen?
July 18, 2003
Gueno wrote:
Vart hände det här med sparken i första inlägget?
Alla dem som säger att jag borde ringt polis, läs mitt andra inlägg 😉 *Done*
Det hände igentligen ingenting med sparken, jag hann ta ett halft steg åt sidan och den var relativt dålig så den gjorde inte det minsta ont. Efter det så viftade han mest med armarna och skrek på oss samt ville ha cigg.
gah, hur dum får man bli?
Aja, saken är sågottsom glömd och ingen skada skedd !
April 7, 2002
Dani wrote: [quote=HardCoder] Min direkta reaktion, sådana människor har inte blivit uppfostrade av en normal förälder, ungen har alltså inte fått några vettiga gränser.
/Dani
Min definition av normal förälder har inget att göra med varken "klass" eller religion.
En normal förälder är en förälder som säger ifrån på skarpen när det behövs (man behöver inte skrika för det) är konsekvent med barnets gränser och inte har attityden "mitt barn är så snällt, det gör aldrig något fel". Mina förädrar var inte direkt stränga, men jag visste vad jag fick och inte fick göra och jag visste att det blev konsekvenser om jag gjorde saker jag inte fick. Dessa konsekvenser innefattade inte att jag fick stryk om jag gjorde något galet. Däremot så hölls det inne med veckopeng/godis etc. fick även tomtarrest nån/några gånger.
January 12, 2004
det bästa man kan göra är att undvika bråk till varje pris.
det spelar ingen roll hur stor man är, eller hur pass bra man är på at slåss eller inte, det finns alltid någon som är bättre och kan slå ner en.
Och om någon är påverkad, så kan det innebära att denne inte känner smärta, eller att dennes normala gränser är långt borta som gör att denne slutar att slå och börjar sparka istället när man ligger ner.
November 27, 2003
obelix wrote: det bästa man kan göra är att undvika bråk till varje pris.
det spelar ingen roll hur stor man är, eller hur pass bra man är på at slåss eller inte, det finns alltid någon som är bättre och kan slå ner en.
Och om någon är påverkad, så kan det innebära att denne inte känner smärta, eller att dennes normala gränser är långt borta som gör att denne slutar att slå och börjar sparka istället när man ligger ner.
Ack så sant. Bästa är att bara backa, oasvett vad.
//Andreas
February 12, 2003
Dinos wrote: Kan nästan sätta en förmögenhet på att de flesta av dem som säger att de skulle slå på killen inte skulle klara av det och gömmer sig bakom sin internetfasad 🙂
Amen to that.
Våld löser ingenting, han missade, du gjorde ingenting då, gör man ingenting åt det just då så är det inget alls man kan göra... Så enkelt är det.
January 18, 2004
r700 wrote: Bara banka på...
Hade en kompis som blev rånad, eller åtminstonde försökte de.
Två stycken 16-17 åringar som var ett huvud kortare än honom försökte råna honom UTAN vapen. Min kompis är bredaxlad, pumpar 100kg bänk och hade stålplattor på dojorna.
Han puttar omkull en med sin kraft och sparkar denna i bröstkorgen 2 gånger. Den andra springer iväg i panik.
Rolig historia faktiskt : )
August 7, 2001
Krehlmar wrote: [quote=r700]Bara banka på...
Två stycken 16-17 åringar som var ett huvud kortare än honom försökte råna honom UTAN vapen. Min kompis är bredaxlad, pumpar 100kg bänk och hade stålplattor på dojorna.
Han puttar omkull en med sin kraft och sparkar denna i bröstkorgen 2 gånger. Den andra springer iväg i panik.
Våld är aldrig roligt...
July 16, 2003
Delph1 wrote: [quote=obelix]det bästa man kan göra är att undvika bråk till varje pris.
Ack så sant. Bästa är att bara backa, oasvett vad.
//Andreas
Får väl ställa mig till de mogna männen (Sorry Andreas)
Gå/spring från eventuell fara! Det finns andra ställen här i livet som man kan vara tupp. För det kan gå djävligt fel!
- Du är 58år och sover 2-3 timmar per natt, och du har tur. På grund av din skada är du sjukpensionär. Äter konstant tabletter mot värk och depression. Så har det varit sedan den där gången, när du skulle "ta" den lilla skiten. Att allting kan förstöras, bara för att han hade en kniv...
Cyniker.. Nä en frisk 41åring
Det bästa är väl som flera skrivit, att backa..
Går inte det? Satsa rejält på hakspetsen, det får även den storväxte att somna snabbt.
Det finns ingen anledning att misshandla folk, om dom tuppar av direkt är det bästa.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 14, 2002
dree wrote: [quote=Krehlmar][quote=r700]Bara banka på...
Våld är aldrig roligt...
Förekommer det sådär är det kanske inte roligt men visst fan är det rätt åt dem.
August 7, 2001
Marcan- wrote: [quote=dree][quote=Krehlmar][quote=r700]Bara banka på...
Våld är aldrig roligt...
Förekommer det sådär är det kanske inte roligt men visst fan är det rätt åt dem.
Jo dom får skylla sig själva.
July 18, 2003
Starkt gjort måste jag säga, jag hade nog tagit till våld tror jag. Har nog inte den självbehärskningen som krävs för att vara så lugn tror jag.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
February 11, 2003
Death On Wings wrote: Sådana små skitungar som inte fått ordentligt med däng.
När dom väll åkt på så ordentligt med stryk en gång så brukar som skärpa till sig efter det.
Mja, vet inte det ja. Inte alls ovanligt att vissa enstaka individer råkar i bråk oftare än andra. Så i dessa fall verkar de ju inte "lära" sig nåt för att de får en smocka... "Lär" dom sig nåt så är det väl att inte gå på samma individ en gång till, då tar de hoppar på nån annan istället.
Kan inte säga vad jag skulle gjort. Allt beror ju på situationen. Man kanske bara har tiondelar av en sekund att fatta ett sånt här beslut, om man ska ta strid eller inte. Har aldrig behövt ta till våld. De "skarpa" lägen jag varit bara bara lett till att jag fått "onda ögat" men inget mer. Jag kunde ha börjat tjafsa och svinga om jag ville, men icke, jag är nog för defensivt lagd av naturen. Jag väntar och ser...
2 Guest(s)