Vad gör man om man blivit lurad på blocket? *edit*|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad gör man om man blivit lurad på blocket? *edit*
ExstaZ
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 181
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 13, 2005 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!!!!

Jag har ett litet problem. Det är så att jag köpte lite grejer av en snubbe på blocket. Men nu verkar det som om han har blåst mig då han inte svarar på mina mail mer. Har inte fått kolliid och ej heller någon avi från posten om att det skall ha kommit ett paket till mig. Han skickade det i tisdags säger han. Bad igår en kompis skicka ett mail angående delarna jag köpt och frågade om dom fanns kvar och ja det gjorde dom sa han. Han erbjöd sig till och med att komma förbi med dom om han bodde i närheten av honom då ha var lastbils chaffis.
Jag har fått hans adress och genom den hittade jag hans telefon nummer (mobil) på eniro. Vilken han har svarat i en gång och sa då att han har haft mycket att göra och att han skulle skicka kolliid senare under kvällen vilket han inte gjorde.

Hur skall jag nu gå tillväga? Kan jag anmäla honom till polisen? Vad händer då? Kommer det bara att ligga och gro hos dom eller?

SNÄLLA HJÄLP MIG MED DETTA!!!!

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
976969
November 13, 2005 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ett ord bara...CHILLA! Folk är faktiskt stressade i verkligheten och hinner kanske inte med alltid. Bara för att du sitter hemma och degar och trapar runt och väntar på dina delar betyder detinte att han går runt och håller i paketet men skiter i o skicka det för att jävlas.

ExstaZ
Medlem
976970
November 13, 2005 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Om han nu är för slö för att skicka ett mail med kolliid, varför skickar han då ett sådant här mail till min polare?

Mailet min kompis fick:

"Japp tyvärr så har alla varit för snåla hittils.

6600gt pcie NyPris 2.190:- mitt pris 1st 1400:- 2 st 2600:-

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR, nForce4
Nypris 2179:- mitt Pris 1200:-

Paket pris.
dfi+1 st 6600gt 2200:-
dfi+2 st 6600gt 3600:-

Var bor du är lastbilschaffis så kan ju ha vägarna förbi så vi slipper skicka?

Peter"

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
976981
November 13, 2005 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja du är mest troligt blåst. En polisanmälning kan du slänga in, mest för statistikens skull för du lär ju inte få någon hjälp. Du har hans adress, far dit och krossa knäskålarna på han.

ExstaZ
Medlem
976982
November 13, 2005 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo tack det hade jag gjort om han inte hade bort så jävla långt bort. Jag bor i sveriges södraste kommun och han bor i Boden :burn: :banghead:
Polisen kan inte göra så mycket eller?

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
976992
November 13, 2005 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

För 10.000 åker jag och några polare dom 26 milen till Boden och gör tillvaron jävlig för honnom 😛

Nej men serriöst. Anmäl honnom. Har han blåst många så kanske polisen orkar bry sig och du får dina pengar tillbaka.

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
976995
November 13, 2005 - 1:56 pm
sp_Permalink sp_Print

om du har betalat har du nog blivit blåst.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
976996
November 13, 2005 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Nej men serriöst. Anmäl honnom. Har han blåst många så kanske polisen orkar bry sig och du får dina pengar tillbaka.

Nix, polisen bryr sig inte. Det är inte ovanligt att folk som blåser på blocket t.ex ger ut sin riktiga adress och hemtelenr, man tror ju att om man vet 100% vem som blåser en att dom inte vågar göra något. Men nä, polisen gör inte ett skit och det vet dom som håller på med sån skit om.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
977000
November 13, 2005 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

En kompis blev blåst och fick tillbaka sina pengar. Men det är ovanligt att något händer. Men anmäl honnom ändå.

ExstaZ
Medlem
977001
November 13, 2005 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet ni hur man kollar upp folk i taxerings kalendern eller vart man hittar den? Jag ger mig fan inte. Jag har lyckats spåra upp hans namn och adress likaså tele. Jag tänker fan spåra upp hans arbete också så jag kan medela hans chef om det, så vi får nog se vem som skratar sist. Jag ger mig fan inte om det så är det sista jag gör så skall jag ha HÄMD!

asene
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
977036
November 13, 2005 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

om ja säger såhär. tror inte att någon kan lämna ut sin riktiga adress å tel utan att åka dit. isåntfall kan ja ju bli miljonär. sitter själv i samma sits nu. får se om de löser sig.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
977041
November 13, 2005 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju inte klokt detta.
Vissa i tråden närmast förespråkar våld...det är dags att poängtera att i forumet ska det inte uppmanas till våld i någon form.

Till trådskaparen...du ska såklart polisanmäla detta.
Killen som du har varit i kontakt med kan mycket väl vara en "målvakt" åt helt andra personer. Du säger att han bor i Boden, ja då är risken stor att det handlar om ett gäng lirare i Luleå som har bluffat folk hejdlöst på Blocket och Tradera.
Polisanmäl och ha is i magen samt räkna med att pengarna är borta dessvärre.
Som alltid...om en sak låter för bra för att vara sant så är det oftast inte sant.

asene
Siktar mot toppen
Medlem
977042
November 13, 2005 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

men om man har tel å hem adress till killen så gör nog polisen nått, de kan ja nästan garantera. däremot om du säger att du har hans ip eller bara konto nummer så brukar fallet läggas ner. polis anmäl honom han åker dit förr eller senare.

ExstaZ
Medlem
977047
November 13, 2005 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har:
IP nummer (har just nu en "kompis" som spårar upp hans uppgifter). Hans hem adress (vilka jag använde för att söka upp hans mobil nummer och yrke) Mobil nr stämmer då jag har pratat med honom. Har även hans konto nr. Alla hans annonser är nerstängda. Han hade 10st uppe, sökte på en "sök på alla annonser" sida och mailade till alla sidorna. Skall till biblan imorgon och söka upp honom i taxerings kalendern. Jag tänker inte brucka våld mot denna personen men man blir lite sur så därför tänker jag anmäla honom och söka upp hans chef och ringa honom...

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
977050
November 13, 2005 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Polisanmäl honom och sedan skickar du ett mail eller försöker ringa honom och berättat att du har anmält honom så kanske han skickar grejorna eller dylikt..
Kanske inte så troligt, men du har inget att förlora på det..

klaus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
977052
November 13, 2005 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag köpa det " NY",är garanterad säkrare för mig.Eller jag köpa nonting i Närheten so att jag mellanåka kan med Bil.Jag sälja bara Grejer eller jag ge de borta utan att ta betald därför.Jag är inte alls "Rik" eller so-har bara en bra och god Hjärta,men jag tycke om Rättvisa-och det kan man ta som man ta.En so länge har jag inte blivit lurad...Klaus

ExstaZ
Medlem
977056
November 13, 2005 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Har redan medelat honom om att jag skall polis anmäla honom imorgon. Det roliga är att han erbjuder min kompis grejerna genom att han kan komma och lämna dom. Då måste han ju ha grejerna. Han kan ju inte kräva pengarana utan att dom ses face to face, eller?

asene
Siktar mot toppen
Medlem
977076
November 13, 2005 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker du ska anmäla om du nu har ´hem adress och kanske ett kvitto på att du fört över pengar till honom. då får du säker tillbaka pengarna. men de kan säkert ta tid. gör inte polisen nått så blir ja riktigt förbannad.

är ju somsagt i samma sits själv. å ja kommer garanterat att söka upp honom om de inte löser sig, de kan ja lova.

klaus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
977122
November 13, 2005 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Men det viktigaste är att man nu hålla ihåp och setta dit sona där Svin som försöka berika sig på sont set.........Klaus

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
977259
November 13, 2005 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: Du har hans adress, far dit och krossa knäskålarna på han.

Sant.
Det är nog faktiskt det bästa, ta med ett par polare och ta en roadtrip, men prata bara med honom. Inget våld behövs.
När du väl står där är han antagligen inte lika kaxig.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 282
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL