July 23, 2005
Hej!!!!
Jag har ett litet problem. Det är så att jag köpte lite grejer av en snubbe på blocket. Men nu verkar det som om han har blåst mig då han inte svarar på mina mail mer. Har inte fått kolliid och ej heller någon avi från posten om att det skall ha kommit ett paket till mig. Han skickade det i tisdags säger han. Bad igår en kompis skicka ett mail angående delarna jag köpt och frågade om dom fanns kvar och ja det gjorde dom sa han. Han erbjöd sig till och med att komma förbi med dom om han bodde i närheten av honom då ha var lastbils chaffis.
Jag har fått hans adress och genom den hittade jag hans telefon nummer (mobil) på eniro. Vilken han har svarat i en gång och sa då att han har haft mycket att göra och att han skulle skicka kolliid senare under kvällen vilket han inte gjorde.
Hur skall jag nu gå tillväga? Kan jag anmäla honom till polisen? Vad händer då? Kommer det bara att ligga och gro hos dom eller?
SNÄLLA HJÄLP MIG MED DETTA!!!!
September 7, 2003
ett ord bara...CHILLA! Folk är faktiskt stressade i verkligheten och hinner kanske inte med alltid. Bara för att du sitter hemma och degar och trapar runt och väntar på dina delar betyder detinte att han går runt och håller i paketet men skiter i o skicka det för att jävlas.
July 23, 2005
Om han nu är för slö för att skicka ett mail med kolliid, varför skickar han då ett sådant här mail till min polare?
Mailet min kompis fick:
"Japp tyvärr så har alla varit för snåla hittils.
6600gt pcie NyPris 2.190:- mitt pris 1st 1400:- 2 st 2600:-
DFI LANPARTY nF4 SLI-DR, nForce4
Nypris 2179:- mitt Pris 1200:-
Paket pris.
dfi+1 st 6600gt 2200:-
dfi+2 st 6600gt 3600:-
Var bor du är lastbilschaffis så kan ju ha vägarna förbi så vi slipper skicka?
Peter"
July 23, 2005
May 10, 2002
skinner wrote: Nej men serriöst. Anmäl honnom. Har han blåst många så kanske polisen orkar bry sig och du får dina pengar tillbaka.
Nix, polisen bryr sig inte. Det är inte ovanligt att folk som blåser på blocket t.ex ger ut sin riktiga adress och hemtelenr, man tror ju att om man vet 100% vem som blåser en att dom inte vågar göra något. Men nä, polisen gör inte ett skit och det vet dom som håller på med sån skit om.
July 23, 2005
Vet ni hur man kollar upp folk i taxerings kalendern eller vart man hittar den? Jag ger mig fan inte. Jag har lyckats spåra upp hans namn och adress likaså tele. Jag tänker fan spåra upp hans arbete också så jag kan medela hans chef om det, så vi får nog se vem som skratar sist. Jag ger mig fan inte om det så är det sista jag gör så skall jag ha HÄMD!
September 12, 2001
Det är ju inte klokt detta.
Vissa i tråden närmast förespråkar våld...det är dags att poängtera att i forumet ska det inte uppmanas till våld i någon form.
Till trådskaparen...du ska såklart polisanmäla detta.
Killen som du har varit i kontakt med kan mycket väl vara en "målvakt" åt helt andra personer. Du säger att han bor i Boden, ja då är risken stor att det handlar om ett gäng lirare i Luleå som har bluffat folk hejdlöst på Blocket och Tradera.
Polisanmäl och ha is i magen samt räkna med att pengarna är borta dessvärre.
Som alltid...om en sak låter för bra för att vara sant så är det oftast inte sant.
July 23, 2005
Jag har:
IP nummer (har just nu en "kompis" som spårar upp hans uppgifter). Hans hem adress (vilka jag använde för att söka upp hans mobil nummer och yrke) Mobil nr stämmer då jag har pratat med honom. Har även hans konto nr. Alla hans annonser är nerstängda. Han hade 10st uppe, sökte på en "sök på alla annonser" sida och mailade till alla sidorna. Skall till biblan imorgon och söka upp honom i taxerings kalendern. Jag tänker inte brucka våld mot denna personen men man blir lite sur så därför tänker jag anmäla honom och söka upp hans chef och ringa honom...
February 10, 2003
Jag köpa det " NY",är garanterad säkrare för mig.Eller jag köpa nonting i Närheten so att jag mellanåka kan med Bil.Jag sälja bara Grejer eller jag ge de borta utan att ta betald därför.Jag är inte alls "Rik" eller so-har bara en bra och god Hjärta,men jag tycke om Rättvisa-och det kan man ta som man ta.En so länge har jag inte blivit lurad...Klaus
July 23, 2005
March 22, 2005
tycker du ska anmäla om du nu har ´hem adress och kanske ett kvitto på att du fört över pengar till honom. då får du säker tillbaka pengarna. men de kan säkert ta tid. gör inte polisen nått så blir ja riktigt förbannad.
är ju somsagt i samma sits själv. å ja kommer garanterat att söka upp honom om de inte löser sig, de kan ja lova.
2 Guest(s)