Vad gör man om man blivit lurad på blocket? *edit*|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad gör man om man blivit lurad på blocket? *edit*
skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
sp_UserOfflineSmall Offline
977270
November 13, 2005 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

asene wrote: tycker du ska anmäla om du nu har ´hem adress och kanske ett kvitto på att du fört över pengar till honom. då får du säker tillbaka pengarna. men de kan säkert ta tid. gör inte polisen nått så blir ja riktigt förbannad.

är ju somsagt i samma sits själv. å ja kommer garanterat att söka upp honom om de inte löser sig, de kan ja lova.

Nej polisen kommer troligtvis inte att bry sig ett skit då dom har viktigare saker att lägga sina resurser på.

ExstaZ
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 181
977277
November 13, 2005 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror inte det blir en road trip för mig då det är 158 mil enkel resa tyvärr. Skall dock ringa till adressen som han bor på imorgon då det ligger en bil firma och en sömerska på samma adress.

asene
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
977290
November 13, 2005 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: [quote=asene]tycker du ska anmäla om du nu har ´hem adress och kanske ett kvitto på att du fört över pengar till honom. då får du säker tillbaka pengarna. men de kan säkert ta tid. gör inte polisen nått så blir ja riktigt förbannad.

är ju somsagt i samma sits själv. å ja kommer garanterat att söka upp honom om de inte löser sig, de kan ja lova.

Nej polisen kommer troligtvis inte att bry sig ett skit då dom har viktigare saker att lägga sina resurser på.

klart att dom inte låter honom gå om dom har nått att gå efter. polisen vill nog lika gärna som oss bli av med dom som inte kan skilja på sitt och andras.

skinner
Member
Medlem
977297
November 13, 2005 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

asene wrote: [quote=skinner][quote=asene]tycker du ska anmäla om du nu har ´hem adress och kanske ett kvitto på att du fört över pengar till honom. då får du säker tillbaka pengarna. men de kan säkert ta tid. gör inte polisen nått så blir ja riktigt förbannad.

klart att dom inte låter honom gå om dom har nått att gå efter. polisen vill nog lika gärna som oss bli av med dom som inte kan skilja på sitt och andras.

Jag har arfarenhet och jag lovar, dom bryr sig inte ett smack, om det inte är någon jätte härva.

Jag hade till och med en bild på den som hade blåst mig. Dom har inte gjort ett skit. Lika dant med mina kompisar.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
977301
November 13, 2005 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Säger samma sak som Skinner. Har också blivit blåst på några tusenlappar. Inte fan gjorde polisen något. De skickade mig mellan 3 olika polisstationer i ett par timmar utan att jag fick gjort en anmälan. Jag tröttnade på det och har inte sett pengarna eller grejorna. Hade också alla uppgifter om snubben. Men har jag vägarna förbi hans hem någon dag ska jag hälsa på och fråga var mina saker tar vägen.

ExstaZ
Medlem
977307
November 13, 2005 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick nyss ett mail av snubben. Skapade en annan email och skrev ett svar på hans annons och då sa han att grejerna var sålda. Man undrar ju lite varför han säger att grejerna är sålda till mig samma dag som han säger till min polare att han har kvar grejerna?!

*EDIT* Jag kan ju säga att jag är en Jävligt envis jäkel så jag ger mig inte i första taget. Kommer tjata så mycket på polisen att han GÖR något bara för att bli av med mig. Man får nämligen ett nummer till en kontakt person när man gör en anmälan och den personen kommer få samtal av mig minst 4dar i veckan 😀

ExstaZ
Medlem
977479
November 14, 2005 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Är nu säker på att han blåst mig. Enligt honom skulle grejerna blivit "skickade" i måndags/tisdags så då borde en avi trillat ner genom min låda men det har det inte gjort :bash: :banghead: :burn: :gunsfire: 😈

Jeefy
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 114
977537
November 14, 2005 - 2:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Ring din kontacktperson var 5:te minut om han vägrar att ta upp fallet.

ExstaZ
Medlem
977885
November 14, 2005 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo det är så det är tänkt att jag skall göra. Knallar ner till presonen nu på tisdag 😀

ultima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
977937
November 15, 2005 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

Fortsätt så tills du kan sätta dit honom eller får grejerna, det är ju förjävligt att folk ska kunna blåsa andra på pengar och att polisen skiter i det, så länge det inte är nåt stort..

Skulle ju fan kunna sätta ut en annons på nån grej för 1000kr och blåsa någon och sedan inte göra nåt mer för polisen bryr sig ju inte då. Man förstår ju varför så många gör sånt 🙁

Malkovic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 257
978049
November 15, 2005 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

ultima wrote: Fortsätt så tills du kan sätta dit honom eller får grejerna, det är ju förjävligt att folk ska kunna blåsa andra på pengar och att polisen skiter i det, så länge det inte är nåt stort..

Skulle ju fan kunna sätta ut en annons på nån grej för 1000kr och blåsa någon och sedan inte göra nåt mer för polisen bryr sig ju inte då. Man förstår ju varför så många gör sånt 🙁

Förstår och förstår. Det är ju helt omoraliskt ändå..

matssjoberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 335
978380
November 15, 2005 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

har man blivit blåst på riktigt mycke kanske man kan få tillbaka lite på hemförsäkringen? bara en tanke.... ingen aning om det går

skinner
Member
Medlem
978411
November 15, 2005 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

matssjoberg wrote: har man blivit blåst på riktigt mycke kanske man kan få tillbaka lite på hemförsäkringen? bara en tanke.... ingen aning om det går

Nej den täcker ej oansvarig internethandel utan några som hälst garantier. Dom anser att man får skylla sig själv.

ExstaZ
Medlem
978441
November 16, 2005 - 12:12 am
sp_Permalink sp_Print

För dom som vill veta vem denna fula fisk är som blåst mig gå in och läs denna tråden:
*borta för tillfället*
Jag vet med säkerhet att det är han. Jag kan inte gå in på hur och varför jag vet det men jag vet det helt enkelt bara. Jag vet också att han har blåst extremt många personer på cash. Vilket jag också har bevis på nu likaså deras kontakt uppgifter. Hur jag har fått tag i det här tänker jag inte säga men en sak är säker, denna personen kommer inte att ge mig pengarna tillbaka och polisen kommer förmodligen inte att kunna göra så mycket mer med det här. Dock kommer jag varna alla personer som han har kontakt med så gått det går.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
978444
November 16, 2005 - 12:18 am
sp_Permalink sp_Print

exstaz wrote: För dom som vill veta vem denna fula fisk är som blåst mig gå in och läs denna tråden:
http://www.antipiratbyran.se/a......sweet.htm
Jag vet med säkerhet att det är han. Jag kan inte gå in på hur och varför jag vet det men jag vet det helt enkelt bara. Jag vet också att han har blåst extremt många personer på cash. Vilket jag också har bevis på nu likaså deras kontakt uppgifter. Hur jag har fått tag i det här tänker jag inte säga men en sak är säker, denna personen kommer inte att ge mig pengarna tillbaka och polisen kommer förmodligen inte att kunna göra så mycket mer med det här. Dock kommer jag varna alla personer som han har kontakt med så gått det går.

Jag är helt bergsäker på att det inte är samma kille.

Vissa personer är tämligen smarta och fixar vissa "alibin tämligen lätt på nätet.

ExstaZ
Medlem
978450
November 16, 2005 - 12:46 am
sp_Permalink sp_Print

Det kasnke det inte är men han har haft den aliasen ett tag om man kollar på alla uppgifter jag har. Sen har vi även ett konto nummer (som kanske är en målvakt) som flertalet personer fört över pengar till, det borde ju vara kopplat till någon person ijallafall. Tänker maila till alla pesoner som han har blåst så alla anmäler honom. Har räknat lite snabbt på några mail och kommit fram till att denna personen har norpat åt sig minst 20k på en månad typ.

*edit*
Men som sagt jag har kommit längre nu och är lite mer medveten om vem det är. Jag vet också att jag inte är själv. Det finns flera vilka jag också tänker informera om att dom håller på att bli blåsta.

Androids
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
978452
November 16, 2005 - 12:54 am
sp_Permalink sp_Print

go for it sherlock holmes...

😉

Se till att fixa bra samarbete med dom andra bara så ska du se att även polisen kan göra en insats...

ExstaZ
Medlem
978453
November 16, 2005 - 12:56 am
sp_Permalink sp_Print

dom som såg länken håll den gärna för er själva ett tag till. Skulle inte ha postat den än. Så snälla kasta den eller håll den för er själva tills jag säger att det är ok att posta den. OK?

PooX
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 48
978698
November 16, 2005 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag bor 8 mil ifrån boden, 😉 Ska jag dra dit och säga åt han? 👿

ExstaZ
Medlem
978813
November 16, 2005 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Han bor inte där. Vet det nu.....

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 385
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL