May 10, 2002
sök patentskydd på patentverket! akta så ingen slår ihjäl dig och snor idén bara, som einstein gjorde.
May 10, 2002
festisMER wrote: [quote=fastbullit]haha
jag kom på en uppfinning för några år sen för några veckor sen såg jag den på tvshop när jag zappade då blir man arg
Hade du "anmält" den eller vad man kallar det för på patentverket?
först till kvarn får först mala! var säkert nån före fastbullit också som tv-shop köpt rättigheterna att tillverka och sälja från.
September 28, 2003
festisMER wrote: [quote=fastbullit]haha
jag kom på en uppfinning för några år sen för några veckor sen såg jag den på tvshop när jag zappade då blir man arg
Hade du "anmält" den eller vad man kallar det för på patentverket?
nej det gjorde jag aldrig, jag hade ingen prototyp eller något bara en idé, den funkade i teorin men har aldrig testat i praktiken.. var föv en universal hylsnyckel
April 10, 2001
Gamblor wrote: [quote=Krqagyzzz]Glöm inte att det kostar en hel massa pengar att få ett patent registrerat.
Japp. Både att registrera och sedan skydda (jaga folk med advokater) patentet kostar MASSOR.
Japp, sen så kan det vara så att du söker patent i sverige. medan nån annan söker patent i Thaiwan o masstillverkar där. Man måste enskilt söka patent för varje land som man vill skydda sin idé i. Är lite tufft, men finns företag som kan hjälpa med sånt.
1 Guest(s)