July 4, 2003
Peter@20ghz wrote: [quote=Gamblor][quote=Krqagyzzz]Glöm inte att det kostar en hel massa pengar att få ett patent registrerat.
Japp. Både att registrera och sedan skydda (jaga folk med advokater) patentet kostar MASSOR.
Japp, sen så kan det vara så att du söker patent i sverige. medan nån annan söker patent i Thaiwan o masstillverkar där. Man måste enskilt söka patent för varje land som man vill skydda sin idé i. Är lite tufft, men finns företag som kan hjälpa med sånt.
Alltid ska man ligga steget efter med sina svar 😡
Skulle ju skriva samma sak hehe
Ja så länge det bara är en liten uppgradering så är det nog inte värt o satsa på det festisMER
btw. einstein jobbade rätt länge på patentverket i tyskland.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
October 25, 2003
Skynda dig, för två år sedan så satt jag och var förbannad på att farsan alltid pratade i telefon med kunder genom jobbet på helgerna, och kom på den utmärkta iden att man skulle kunna montera in två simkort i telefonen.
Allt detta skulle göras av en butikskedja licensierad av mobiltelefontillverkare, och en extra meny skulle läggas in i telefonen så att man lätt kan välja att tex. kunna ringa från ett av simkorten medan man bara kan ta emot samtal på det andra.
Sjävlklart skulle det även gå att ha båda aktiverade samtidigt.
En riktigt bra ide, lite krånglig för en 13åring, men endå.
Såg nu i våras att nåt jävla företag i USA laserat en EXAKT kopia av min ide, och förväntades tjäna multum på detta.
Som tur är så har jag inte hört något mer och hoppas på att det gick åt helvete för dem, men om det nu gick bra så skulle det ju kunnat vart jag som var rik 🙁
February 16, 2004
Tindy wrote: Skynda dig, för två år sedan så satt jag och var förbannad på att farsan alltid pratade i telefon med kunder genom jobbet på helgerna, och kom på den utmärkta iden att man skulle kunna montera in två simkort i telefonen.
Allt detta skulle göras av en butikskedja licensierad av mobiltelefontillverkare, och en extra meny skulle läggas in i telefonen så att man lätt kan välja att tex. kunna ringa från ett av simkorten medan man bara kan ta emot samtal på det andra.
Sjävlklart skulle det även gå att ha båda aktiverade samtidigt.
En riktigt bra ide, lite krånglig för en 13åring, men endå.Såg nu i våras att nåt j**la företag i USA laserat en EXAKT kopia av min ide, och förväntades tjäna multum på detta.
Som tur är så har jag inte hört något mer och hoppas på att det gick åt h*****e för dem, men om det nu gick bra så skulle det ju kunnat vart jag som var rik 🙁
Är ju en liten bit mellan ide och färdig lössning.
Lite problem och sånt att lösa.
November 5, 2001
Peter@20ghz wrote: Sant. Men jag tror nog att företaget från usa hade idén på skrivbordet för mer än två år sen tillbaka i tiden om dom redan nu skall lansera. Det har dom nog filat på i fler år än så.
Dessutom gäller det ju att ha bra kontakter med folk inom affärsvärlden. Inte så enkelt att starta ett företag och börja producera bara för att man har en idé. Särskilt inte i Sverige som av någon outgrundlig anledning vill motverka nyföretagande. Tycker iofs att du gör rätt som försöker. Allt för många idér stannar på ritbordet.
Fler nystartade företag åt Sverige!
2 Guest(s)