October 24, 2002
Ska in i lumpen i slutet av nästa månad, ska bli kul, men kommer inte kunna släppa datorn, så blir att plocka med en laptop att underhålla sig med.
Den får bli hemma de första veckorna, så man tvingas att vara social i början, så man inte blir "han där".
Hur som helst, så kommer jag inte ha tillgång till internet.
Utan jag kommer ha 100gb att fylla upp med nöje, spelar göra jag inte, eller Half Life 2 Episode One har jag lagt in och ska klara. Lagt in 50 filmer och musik också, men vad mer ska man lägga in? Utan att känna till mina intressen?
May 17, 2002
Kanske några tv-serier? Vänner, Simpsons, Family Guy m.fl. brukar vara populära och några av dem kan man ju se mer än en gång 🙂
Men... Vad skall du göra för tjänst när du tror att du får fritid nog att använda datorn? Och hur skall du göra för att den inte skall bli stulen? Ditt skåp lär ju bli uppbrutet efter en vecka...
Aja, hoppas det går bra iaf 🙂
October 24, 2002
airman wrote: Kanske några tv-serier? Vänner, Simpsons, Family Guy m.fl. brukar vara populära och några av dem kan man ju se mer än en gång 🙂
Men... Vad skall du göra för tjänst när du tror att du får fritid nog att använda datorn? Och hur skall du göra för att den inte skall bli stulen? Ditt skåp lär ju bli uppbrutet efter en vecka...
Aja, hoppas det går bra iaf 🙂
Det lär bli en del kvällar då man inte har så mycket övningar.
Ska in som grubbefäl, pansarskytte.
Telia kräver tyvärr att man binder sig, dessutom en startavgift på 700 spänn. Något att tänka över i alla fall, bra förslag.
March 15, 2004
Deuterium wrote: Har express-kortplats i min laptop, dvs inte den vanliga "stora" som det verkar krävas av Telia.
köp nån gammal beggad 3g mobil med usbkabel. vet inte hur bra det funkar med telia oså ifall det krävs abonnemang.
jag använder min nec 616v till det. kopplar via usb sen kopplar upp med tres kontant kort.
funkar inte nu pg.a att mobil jäveln är sönder. förstörde hela bilresan för mig.
October 22, 2002
Jag hade en bärbar med mig i lumpen. Jag hade mestadels filmer på den. Tittade på en film innan man somnade.
Jag gjorde civilplikt som brandman på Arlanda så möjligheterna för att få lite fritid var större än vanliga "gröna lumpen". Eget rum hade man också på varje pass man låg i tjänst.
3 Guest(s)