October 7, 2007
Kanske skulle ta o skriva nåt i min tråd. Nu mår jag ialla fall bättre men inte riktigt bra. Kan inte jobba men annars så är det hyfsat. Det går ialla fall åt rätt håll så det är ju bra. Det är bara att ta det lugnt o inte dricka för mycket så löser det sig. För när man dricker så mår man oftast bra men man mår ju inte bättre dagen efter jag vet. Det blir bara en ond cirkel av allt. Man dricker för att må bra o sen måste man dricka nästa dag igen för att må bra och helt plötsligt sitter man i skiten.
Så rekommenderar ej att dricka för mycket när man inte mår bra psykiskt.
April 24, 2007
Niklas.Andersson wrote: Du tar med dig brödrosten in i badrummet fyller upp badkaret med vatten kopplar in brödrosten lägger dig i badkaret och håller brödrosten ovanför badkaret och tänker inga mer bekymmer inga mer begär behöver aldrig mera jobba.
opassande inlägg.
prova att umgås med nya vänner, bestäm dig för att du SKA må bättre. vet att du kanske skulle till Norge för att jobba. Detta låter ju väldiigt bra, omväxling förnöjer
July 18, 2003
Åker imorgon 14.25. Ska bli skönt att komma bort från allt och starta om. Har en lägenhet med en riktigt bra kompis så det kan bli skoj..
Men f*n vad tjejer kan förstöra ens liv? Mår skit när jag är med henne nuförtiden, är ju kompisar men det är ju se men inte röra som gäller...
February 17, 2004
Dry_Ice wrote: Åker imorgon 14.25. Ska bli skönt att komma bort från allt och starta om. Har en lägenhet med en riktigt bra kompis så det kan bli skoj..
Men f*n vad tjejer kan förstöra ens liv? Mår skit när jag är med henne nuförtiden, är ju kompisar men det är ju se men inte röra som gäller...
Bästa är att va lika jävlig tebax. Hon kommer må skit och du kommer att må bra, skitbra ju ;).
August 25, 2004
Dry_Ice wrote: Suck... Varit deprimerad till och från nu i ett år, i mitt fall är problemet att jag inte vet vad jag vill i livet. Är nu 21 år och vet inte ett skvatt, hoppade nyss av civ.ing proram efter 1 år för jag vantrivdes.. Men framförallt olyckligt kär. Vad gör man åt sådant?... Förra gången det "hände" att jag nästan fick ihop det med en tjej men som det sedan inte blev något seriös med i brist på känslor tillbaka tog det mig 4-5 månader att bli glad igen.. Nu har samma sak hänt igen och jag vågar nästan säga att om jag fick henne, skulle det vara för livet för mig...
Så.. Några bra tips på hur man tar sig ur sådant?.. Mår skit och är mest gnällig när jag är med folk (inte sååå extremt, men typ som jag gnäller nu)...
Suck... Love is shit, it's only trouble...
Känner igen de där... dels därför ja sitter här nu.. Visst.. Har ett förhållande med en underbar tjej.. har skitit sig en gång, Men det löste sig igen.. Hoppade av skolan för drygt 4 år sen.. jobbade ett halvår, Men fick inte vara kvar pga att ja fick diabetes under den tiden.. Inte haft nåt jobb sedan dess.. Eller.. till o från.. Tillfälliga anställningar hit o dit ett par 3 gånger.. sitter nu arbetslös, får nå bidrag från Arbetsförmedlingen på drygt 2000:-, bor hemma hos morsan, ingen hjälp från soc, får inge jobb pga ingen utbildning och får inte jobba natt m.m.. alla jobb ja vill ha, som ja vet att ja klarar, får ja inte pga saknar betyg och sånt shit..
kan tillägga,.. fyllde 22 för 4 månader sen.. har gått hos psykolog o sånt, Men ingenting har hjälpt.. Har till och med slagit sönder näven en gång.. för o kunna sjukskriva mig o få lite mer cash en månad.. Men då säger försäkringskassan "Bara för du är med i "jobbgaranti" på Arbetsförmedlingen får du ingenting förutom den ersättningen du får genom jobbgarantin" .. Alltså.. De sket sig..
Har minst 40k till fogden o betala, Men kan inte pga ingen inkomst..
o inte blir de bättre av Reinfeldt o hans idér.. Hoppas bara ändringen med A-kassan går igenom nu, så kanske man kan börja stämpla utan o jobbat nånting..
Sen 2 år tillbaka, har mitt liv bara gått neråt.. totalt.. Hoppas dock på en ändring snart.. =/
February 17, 2004
Nevil wrote: Känner igen de där... dels därför ja sitter här nu.. Visst.. Har ett förhållande med en underbar tjej.. har skitit sig en gång, Men det löste sig igen.. Hoppade av skolan för drygt 4 år sen.. jobbade ett halvår, Men fick inte vara kvar pga att ja fick diabetes under den tiden.. Inte haft nåt jobb sedan dess.. Eller.. till o från.. Tillfälliga anställningar hit o dit ett par 3 gånger.. sitter nu arbetslös, får nå bidrag från Arbetsförmedlingen på drygt 2000:-, bor hemma hos morsan, ingen hjälp från soc, får inge jobb pga ingen utbildning och får inte jobba natt m.m.. alla jobb ja vill ha, som ja vet att ja klarar, får ja inte pga saknar betyg och sånt shit..
kan tillägga,.. fyllde 22 för 4 månader sen.. har gått hos psykolog o sånt, Men ingenting har hjälpt.. Har till och med slagit sönder näven en gång.. för o kunna sjukskriva mig o få lite mer cash en månad.. Men då säger försäkringskassan "Bara för du är med i "jobbgaranti" på Arbetsförmedlingen får du ingenting förutom den ersättningen du får genom jobbgarantin" .. Alltså.. De sket sig..Har minst 40k till fogden o betala, Men kan inte pga ingen inkomst..
o inte blir de bättre av Reinfeldt o hans idér.. Hoppas bara ändringen med A-kassan går igenom nu, så kanske man kan börja stämpla utan o jobbat nånting..
Sen 2 år tillbaka, har mitt liv bara gått neråt.. totalt.. Hoppas dock på en ändring snart.. =/
Alltså är du säker på att det var pga sjukdomen, verkar isf sjukt :(?? Jag har själv diabetes sen långt tebax, men brukar aldrig nämna det för någon. Rädd att just sånt kan hända.
Tråkigt att vi sitter i samma båt, har själv varit deprimerad de senaste månaderna och det fortsätter . Livet är skit ibland men hoppas på att man blir starkare som person. Hoppas det löser sig för Dig!
March 10, 2002
Nevil wrote: Känner igen de där... dels därför ja sitter här nu.. Visst.. Har ett förhållande med en underbar tjej.. har skitit sig en gång, Men det löste sig igen.. Hoppade av skolan för drygt 4 år sen.. jobbade ett halvår, Men fick inte vara kvar pga att ja fick diabetes under den tiden.. Inte haft nåt jobb sedan dess.. Eller.. till o från.. Tillfälliga anställningar hit o dit ett par 3 gånger.. sitter nu arbetslös, får nå bidrag från Arbetsförmedlingen på drygt 2000:-, bor hemma hos morsan, ingen hjälp från soc, får inge jobb pga ingen utbildning och får inte jobba natt m.m.. alla jobb ja vill ha, som ja vet att ja klarar, får ja inte pga saknar betyg och sånt shit..
kan tillägga,.. fyllde 22 för 4 månader sen.. har gått hos psykolog o sånt, Men ingenting har hjälpt.. Har till och med slagit sönder näven en gång.. för o kunna sjukskriva mig o få lite mer cash en månad.. Men då säger försäkringskassan "Bara för du är med i "jobbgaranti" på Arbetsförmedlingen får du ingenting förutom den ersättningen du får genom jobbgarantin" .. Alltså.. De sket sig..Har minst 40k till fogden o betala, Men kan inte pga ingen inkomst..
Så du skulle alltså lura staten för att du inte orkade gå sista året i skolan?
February 12, 2003
Dehman wrote: *Jams*
Nu ska vi inte kasta spjut i radhus...
Mean Machine wrote: Nu ska vi inte kasta spjut i radhus...
Hahaha, bullseye.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2002
Mean Machine wrote: Nu ska vi inte kasta spjut i radhus...
Ja och jag försökte lura staten hur? På en obetydlig tjänst inom det militära som kunde utförts av en mindre begåvad person?
Dehman wrote: Ja och jag försökte lura staten hur? På en obetydlig tjänst inom det militära som kunde utförts av en mindre begåvad person?
Det finns säkert en välgrundad anledning till att dom satte just dej på den posten.
😛
Och varför tacka nej till ~1 års betald rekreation med fri kost och logi..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 7, 2007
Varför hålla på o diskutera om han lurar staten eller ej! Kan man lura till sig lite pengar så varför inte, såvida det inte är olagligt. Tycker inte det är fel att utnyttja systemet om det går, är ju därför det finns. Kan säga att jag har lurat till mig lite pengar och skäms inte speciellt mycket över det, tar ju bara vad jag har rätt att få och lite till. Finns mycket extra bidrag som man inte får veta nåt om.
Christian
March 10, 2002
ilg@dd wrote: Det finns säkert en välgrundad anledning till att dom satte just dej på den posten.
😛
Och varför tacka nej till ~1 års betald rekreation med fri kost och logi..
Ja, jag var en av få med körkort. Min egentliga tjänst var radaroperatör, klingar det bättre? Vill du kanske se mina mönstringsresultat?
Varför skulle man vilja ha 1 års fri kost och logi när man kan, för mindre arbete få ut mer?
Dehman wrote: Ja, jag var en av få med körkort. Min egentliga tjänst var radaroperatör, klingar det bättre? Vill du kanske se mina mönstringsresultat?
Varför skulle man vilja ha 1 års fri kost och logi när man kan, för mindre arbete få ut mer?
För att man är en man, och gör vad som krävs av en kanske..
Dehman wrote: Säger gubben som inte klarade av att vara telefonförsäljare.
Är det vad du kallar manligt? Telefonförsäljning?
Har jobbat med det ~2 år sammanlagt (Telefonabb, verktyger, annonser) och slutat självmant p.g.a att det gett för dåligt betalt. Såna jobb ska man inte hålla på med mer än kanske max 1 år på samma produkt imo.
August 25, 2004
Dehman: Man lurar inte staten för att man hoppar av gymnasiet.. Dessutom.. De va i somras jag slog sönde näven.. Sjukskrev mig en månad.. Men fick inte ett piss för det..
Har sjukskrivit mig nån vecka hit och dit för ja legat back i ekonomin ibland... Denna gången (Med sjukintyg) fick ja inte ett piss pga att staten fixat nå "jobbgaranti" för långtids arbetslösa.. vilket jag tycker suger.. Arbetsförmedlingen har aldrig hjälpt mig med nånting.. va berättigad till A-Kassa när ja jobbat 6 månader November -04 till Maj -05.. Men både facket och arbetsförmedlingen lurade mig tack vare att jag inte kollade upp allting SJÄLV..
så nej Dehman.. Ja försökte inte lura staten för att ja hoppat av skolan.. Fattar inte hur du fick för dig de?.. :S
2 Guest(s)