Vad gör när man är deprimmerad|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad gör när man är deprimmerad
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
sp_UserOfflineSmall Offline
1204246
October 3, 2008 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Nevil wrote: Dehman: Man lurar inte staten för att man hoppar av gymnasiet.. Dessutom.. De va i somras jag slog sönde näven.. Sjukskrev mig en månad.. Men fick inte ett piss för det..

Har sjukskrivit mig nån vecka hit och dit för ja legat back i ekonomin ibland... Denna gången (Med sjukintyg) fick ja inte ett piss pga att staten fixat nå "jobbgaranti" för långtids arbetslösa.. vilket jag tycker suger.. Arbetsförmedlingen har aldrig hjälpt mig med nånting.. va berättigad till A-Kassa när ja jobbat 6 månader November -04 till Maj -05.. Men både facket och arbetsförmedlingen lurade mig tack vare att jag inte kollade upp allting SJÄLV..

så nej Dehman.. Ja försökte inte lura staten för att ja hoppat av skolan.. Fattar inte hur du fick för dig de?.. :S

Lägg ihop 1+1 så kanske du förstår.

1. Du orkade inte gå i skolan > du får inget jobb
1. Du får inget jobb, du slår sönder handen för att få pengar

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1204286
October 4, 2008 - 9:34 am
sp_Permalink sp_Print

NiSSe1234 wrote: Varför hålla på o diskutera om han lurar staten eller ej! Kan man lura till sig lite pengar så varför inte, såvida det inte är olagligt. Tycker inte det är fel att utnyttja systemet om det går, är ju därför det finns. Kan säga att jag har lurat till mig lite pengar och skäms inte speciellt mycket över det, tar ju bara vad jag har rätt att få och lite till. Finns mycket extra bidrag som man inte får veta nåt om.

Christian

Bara för det är lagligt är det inte moraliskt rätt.

Nevil
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 662
1204303
October 4, 2008 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Lägg ihop 1+1 så kanske du förstår.

1. Du orkade inte gå i skolan > du får inget jobb
1. Du får inget jobb, du slår sönder handen för att få pengar

Möjligt.. Men ja lurar inte staten för o slippa gå i skolan för de.. De e 4 år sen ja hoppade av skolan o de e 3 månader sen ja slog sönder näven..

Dessutom.. Står ingenting om att ja inte ORKADE gå i skolan.. Jag hoppade av för att ja fick en provanställning, som sen inte ledde nånstans.. Hade ja inte fått de hade ja antagligen gått klart skolan, Dock vet ja inte varför man ska ta studenten på IV.. :S Leder ingenstans ändå..

NiSSe1234
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 71
1204319
October 4, 2008 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Bara för det är lagligt är det inte moraliskt rätt.

Det är väl inte moraliskt rätt men lagligt. Har man råkat ut för vad jag gjort med myndigheter så skiter man fullständigt i om man lurar dem. Socialen kastade kläder för över 10000:- som va mina så då lurade jag dem på lite pengar. Kanske inte moraliskt men så rätt.

Christian

Dehman
Member
Medlem
1204320
October 4, 2008 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Nevil wrote: Möjligt.. Men ja lurar inte staten för o slippa gå i skolan för de.. De e 4 år sen ja hoppade av skolan o de e 3 månader sen ja slog sönder näven..

Dessutom.. Står ingenting om att ja inte ORKADE gå i skolan.. Jag hoppade av för att ja fick en provanställning, som sen inte ledde nånstans.. Hade ja inte fått de hade ja antagligen gått klart skolan, Dock vet ja inte varför man ska ta studenten på IV.. :S Leder ingenstans ändå..

Jag antog att du inte orkade mer när du hoppade av efter två år. Haha ja går man IV får man fan skylla sig själv. Unnar inte dig mer än vad du har nu tbh.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1204324
October 4, 2008 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Jag antog att du inte orkade mer när du hoppade av efter två år. Haha ja går man IV får man fan skylla sig själv. Unnar inte dig mer än vad du har nu tbh.

Kaxigt skrivet av en som fick hemlängtan efter några månaders militärtjänst.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dehman
Member
Medlem
1204337
October 5, 2008 - 3:39 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Kaxigt skrivet av en som fick hemlängtan efter några månaders militärtjänst.

Snälla, oh snälla, var har jag skrivit om hemlängtan?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1204339
October 5, 2008 - 6:54 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Snälla, oh snälla, var har jag skrivit om hemlängtan?

Det gjorde du inte, men det utläses mellan raderna..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Nevil
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 662
1204350
October 5, 2008 - 10:35 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Jag antog att du inte orkade mer när du hoppade av efter två år. Haha ja går man IV får man fan skylla sig själv. Unnar inte dig mer än vad du har nu tbh.

Hmm.. Du har inte tänkt på att man kan gå IV för att de inte finns nån linje av intresse?.. Man behöver inte gå IV bara för man inte kan nånting.. Ja har lätt o lära, de vet ja.. Men är man skoltrött och de inte finns nåt val av intresse så finns de inget annat o göra.. Vem har sagt att du ska unna mig nånting?.. Alla är inte som dig mr perfekt, Går utbildningar bara för att mamma vill de.. 😀

Men men..

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1204369
October 5, 2008 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Hittade följ:

Felipe och Elena går IV för att nå fram till drömjobben | SvD

Det finns en framtid med IV det gäller att hitta ljuspunkterna. Tror den är bättre än vad ryktena säger..

NiSSe1234
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 71
1204371
October 5, 2008 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag gick tre år på IV men fick inga betyg ändå. Men hade några där som gick för att läsa upp vissa betyg för att dem skulle komma in på den linje dem vill på gymnasiet. En av dem hade nästan MVG i alla ämnen men kom inte in på den linje hon ville. Så visst det är bra att IV finns. Men jag gick ju där mest för att få lite pengar. Alla kan inte sitta i skolan heller, Jag kunde det i alla fall inte är mer praktisk. Har senare utbildat mig till cnc-operatör och det va mycket lättare än att sitta i skolan eftersom det va mycket praktiskt arbete.

Christian

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1204385
October 5, 2008 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tog min examen via IV.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 121
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL