November 4, 2001
John_lz wrote: Aktiverar det trådlösa nätkortet och kör på ngn av grannarnas oskyddade routrar. Jag har 2 grannar med olika bredbandsleverantörer så jag har sammanlagt 3 olika bredbandsleverantörer att välja mellan -> jag är aldrig utan internet. Inte helst snällt, men i krig, kärlek och utan internet är allt tillåtet.
hahaha nytt citat *skriver ner* 😛
Senast min lina låg nere var precis när jag kom hem från en resa (tydligen blev jag avstängd pga att nån spammat via min server eller nåt sånt)
Jag hade ingen lina på 3 dagar... snacka om att man fick ett hum om hur beroende man är. Jag blev helt rastlös! satt och försökte logga in på msn i flera timmar 😛 Sen efter två dagar tog jag cykeln och cyklade några mil, sen kollade jag på tv med familjen. En rätt så angenäm upplevelse må jag säga
August 27, 2003
John_lz wrote: Aktiverar det trådlösa nätkortet och kör på ngn av grannarnas oskyddade routrar. Jag har 2 grannar med olika bredbandsleverantörer så jag har sammanlagt 3 olika bredbandsleverantörer att välja mellan -> jag är aldrig utan internet. Inte helst snällt, men i krig, kärlek och utan internet är allt tillåtet.
Samma här, plockar fram stora 25 dBi antennen och lånar lite från ett närliggande företag med Fiber. Sen försöker jag så fort som möjligt leta fram om Telias DNSer eller liknande är nere och byta ut dem mot andra DNS:er/Proxys. Om strömmen skulle gå kan jag förlita mig på en UPS i 120 minuter om om den nu skulle ta slut så sitter jag i ett hörn och skakar (eller gosar med flickan). En gång har det gått så långt att jag suttit ner och programmerat på papper, bara för jag kände suget ;P. Läsa brukar gå ibland också
December 18, 2002
Smirnoff wrote: mitt internet är aldrig nere, tacka BBB och deras lyxiga cisco switchar...
Hmm... ibland händer det att det går ner.
Dock har det inte gått ner detta året vad jag kan minnas, endast har en felia nod varit åt ****** så har haft sket ping åt vissa servrar samt att det tar ett tag att loada en sida.
Kan ju inte belasta BBB för det iofs men men.... 😕
Eller var det 2003 som det hände hmmm :/
2 Guest(s)