Vad göra åt nerv som rycker som sitter vid höger öga?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad göra åt nerv som rycker som sitter vid höger öga?
elajten
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 137
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 21, 2006 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Har ett jobbigt problem. Har haft det ett tag nu. Det är en nerv precis under höger öga som håller på och rycker hela tiden så synen blir störd. Eller ja den rycker ju inte hela tiden men den rycker ju till då och då. Hur fan ska jag göra för att det ska sluta? Är så arg att jag snart ger mig själv en smocka i ansiktet.

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 868
1006004
January 21, 2006 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

elajten wrote: Hej!

Har ett jobbigt problem. Har haft det ett tag nu. Det är en nerv precis under höger öga som håller på och rycker hela tiden så synen blir störd. Eller ja den rycker ju inte hela tiden men den rycker ju till då och då. Hur fan ska jag göra för att det ska sluta? Är så arg att jag snart ger mig själv en smocka i ansiktet.

Brukar hända mig ibland när jag är "överstimulerad" eller hur man nu ska säga i ögat... Oftast lägger det sig efter en stund, men om inte så brukar iaf en 12-timmars nattsömn funka super!

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1006005
January 21, 2006 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter du mycket vid datorn? Att skaffa en TFT kan nog hjälpa... 🙂

elajten
Medlem
Forum Posts: 137
1006013
January 21, 2006 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

DiZi wrote: [quote=elajten]Hej!

Brukar hända mig ibland när jag är "överstimulerad" eller hur man nu ska säga i ögat... Oftast lägger det sig efter en stund, men om inte så brukar iaf en 12-timmars nattsömn funka super!

har sovit länge nu i ett par dagar i rad. verkar inte hjälpa.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
1006028
January 21, 2006 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Om man har ett problem får man se till att avlägsna upphovet till problemet. I ditt fall skulle det innebära att avlägsna den irriterande nerven.

DiZi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 868
1006031
January 21, 2006 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

elajten wrote: [quote=DiZi][quote=elajten]Hej!

har sovit länge nu i ett par dagar i rad. verkar inte hjälpa.

Okej, men som någon nämnde här precis så kan det ju vara att du sitter mycket vid datorn, om du nu gör det... Eller TV'n exempelvis. Ut och jogga av dig ett tag, eller träna så att du blir riktigt trött... Tänka på nått annat bara. Nu vet jag iof inte vad som gör att du får rycken, eller om du sitter vid datorn/TV'n mycket så jag ska inte dra några slutsater men 😛

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1006034
January 21, 2006 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Har det problemet när jag äter, att det högra ögat rycker till precis när käket är i en viss position. Stör mig dock inte alls på det, och ingen annan för den delen heller hoppas jag.

Nezerv
Medlem
Forum Posts: 101
1006035
January 21, 2006 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Har precis samma problem, fast i skinnet i ögonfransarna. Försök koppla av, ta en promenad osv.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1006037
January 21, 2006 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Ringa sjukvårdsupplysningen?

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
1006038
January 21, 2006 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Om det inte är ett konstant ryckande så testa att slå dig på ögat lite grann, alltså inte på ögat direkt utan mer på ögonbrynet. Brukar hjälpa för mig.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
1006048
January 21, 2006 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

det är den vanligaste muskeln som får spasmer.

Själv får jag ryck i ögat om jag blir nervös.

btw du kan inte göra nått åt det.

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
1006050
January 21, 2006 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Det händer mig om jag sitter för mycket vid datorn under en tid... T ex. om man varit på LAN och suttit vid datorn 3 dygn i sträck så brukar det kunna bli sådär. Det brukar dock gå över efter nån dag om man minskar på datoranvändandet! 🙂

QllQ
Medlem
Forum Posts: 109
1006116
January 21, 2006 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Du råkar inte ha linser ? Kan vara att linserna irriterar trots att det kanske inte känns så (dålig passform...etc).

Kan också vara en mildare infektion, även om du inte har linser.

Ögondroppar kan fungera. Har du linser bör du nog undvika att använda dem på ett par dagar.

Naturligtvis bör du gå och få det undersökt också, antingen av linsoptikern eller en ögonläkare.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1006147
January 21, 2006 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

För guds skull, har du problem med en nerv så kan du ju inte fråga om hjälp här ju! Visst, du kan få råd och tips men ska du ha hjälp är det som en sa innan, sjukvården som gäller.

En nerv är inget at leka med...

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1006155
January 21, 2006 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet hur många som helst som har detta "problem", inget att göra åt, bara vänta tills det går över..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 204
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL