January 7, 2006
Hej!
Har ett jobbigt problem. Har haft det ett tag nu. Det är en nerv precis under höger öga som håller på och rycker hela tiden så synen blir störd. Eller ja den rycker ju inte hela tiden men den rycker ju till då och då. Hur fan ska jag göra för att det ska sluta? Är så arg att jag snart ger mig själv en smocka i ansiktet.
December 5, 2002
elajten wrote: Hej!
Har ett jobbigt problem. Har haft det ett tag nu. Det är en nerv precis under höger öga som håller på och rycker hela tiden så synen blir störd. Eller ja den rycker ju inte hela tiden men den rycker ju till då och då. Hur fan ska jag göra för att det ska sluta? Är så arg att jag snart ger mig själv en smocka i ansiktet.
Brukar hända mig ibland när jag är "överstimulerad" eller hur man nu ska säga i ögat... Oftast lägger det sig efter en stund, men om inte så brukar iaf en 12-timmars nattsömn funka super!
January 7, 2006
DiZi wrote: [quote=elajten]Hej!
Brukar hända mig ibland när jag är "överstimulerad" eller hur man nu ska säga i ögat... Oftast lägger det sig efter en stund, men om inte så brukar iaf en 12-timmars nattsömn funka super!
har sovit länge nu i ett par dagar i rad. verkar inte hjälpa.
December 5, 2002
elajten wrote: [quote=DiZi][quote=elajten]Hej!
har sovit länge nu i ett par dagar i rad. verkar inte hjälpa.
Okej, men som någon nämnde här precis så kan det ju vara att du sitter mycket vid datorn, om du nu gör det... Eller TV'n exempelvis. Ut och jogga av dig ett tag, eller träna så att du blir riktigt trött... Tänka på nått annat bara. Nu vet jag iof inte vad som gör att du får rycken, eller om du sitter vid datorn/TV'n mycket så jag ska inte dra några slutsater men 😛
September 28, 2005
Du råkar inte ha linser ? Kan vara att linserna irriterar trots att det kanske inte känns så (dålig passform...etc).
Kan också vara en mildare infektion, även om du inte har linser.
Ögondroppar kan fungera. Har du linser bör du nog undvika att använda dem på ett par dagar.
Naturligtvis bör du gå och få det undersökt också, antingen av linsoptikern eller en ögonläkare.
2 Guest(s)