January 11, 2002
Haha, kommer ihåg hur jävla sur jag var när de ändrade piggelin från 4kr till 6kr. Var ju så bra när den kostade 4 så man kunde gå till kiosken med en femma o köpa glass!!!
Men men, precis som alla andra köper jag glass ändå.. senaste grejen är den Magnum med kolasås typ runtom, så löjligt gott 🙂
Jekyll 3000 wrote: [quote=ilg@dd] När jag tog körkortet fick man typ 25-26 liter för en hundring..
Mej lurar du inte, när du var ung så var väl motorvagnarna ångdrivna? 😉
:-k [-(
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 11, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Jekyll 3000][quote=ilg@dd] När jag tog körkortet fick man typ 25-26 liter för en hundring..
Du är inte ensam, ilg@dd. När jag köpte min Boldór, så retade jag mig nästan på att man fick för mycket bensin för en hundring. Jag hade 20-literstank, och matade man den jävla automaten med en hundring, som var det minsta man kunde få ut på pankomaten, så blev det ju soppa över.:(
Man fick helt enkelt ragga upp någon kompis, som kunde stå redo att ta slatten som blev över.:)
denstore wrote: [quote=ilg@dd][quote=Jekyll 3000][quote=ilg@dd] När jag tog körkortet fick man typ 25-26 liter för en hundring..
Du är inte ensam, ilg@dd. När jag köpte min Boldór, så retade jag mig nästan på att man fick för mycket bensin för en hundring. Jag hade 20-literstank, och matade man den j**la automaten med en hundring, som var det minsta man kunde få ut på pankomaten, så blev det ju soppa över.:(
Man fick helt enkelt ragga upp någon kompis, som kunde stå redo att ta slatten som blev över.:)
Det där med "slatten" känner man igen..
Första bilen jag hade var en Amazon Combi, med en tank på typ 45 liter..Allt som oftast krängde man i 2 hundringar i maskinen och..ja..Det fick inte plats..Samma här, man hade oftast nån kompis i närheten som fick sej en skvätt extra.. Lokala BP-Macken hade för övrigt en automat som enbart tog hundringar..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
Sorgligt, jag vet. Lite samma dilemma med Coca Cola, det var inte länge sen det kostade runt 10 spänn flaskan + pant, och vad kostar den nu? Jo, ~17:- + pant på konsum.
Allting blir dyrare hela tiden. Men å andra sidan tjänar människor mer pengar (som jag förstår det, själv tjänar jag inte ett öre).
Men för att lyfta fram en glass som är helt underbar; Nogger. Scheisse vad den är god. Minns däremot inte vad den kostar, men det är väl 11-12:-, nånting. Magnum var nånting att bita i en gång i tiden, likaså Daim.
November 29, 2002
Hittade en artikel i en tidning, där stod det om vad som blivit billigare och dyrare på 35 år. Ex.
1 liter mjölk
Pris -71 "Dagens penningvärde" 8,32:-
Pris -06 7,9:-
1 kg Kyckling, Då 64:- Nu 30:-
1 liter Bensin, Då 6:- Nu 11:-
1 herrklippning, Då 72:- Nu 250:-
1 Kubik Villaolja, Då 1380:- Nu 9500:-
Json_81 wrote: [quote=rilo] 1 Kubik Villaolja, Då 1380:- Nu 9500:-
Den va inte rolig.
Räkna med ~11-11 500:-/kubik i Norrlands inland i dagens pengar.
July 11, 2002
Varför gör ingen uppror mot GB?
Det finns LIDL.
Har köpt massvis med deras magnum kopior i 3pack, och smakar helt underbart.
Kostar ca 5kr styck ! In your face GB.
Och kom inte och säg för att GB är svenskt, det är internationellt ägt märke och har b.la. Magnum Tillverkning i Utlandet.
October 3, 2004
Smirnoff wrote: Varför gör ingen uppror mot GB?
Det finns LIDL.Har köpt massvis med deras magnum kopior i 3pack, och smakar helt underbart.
Kostar ca 5kr styck ! In your face GB.Och kom inte och säg för att GB är svenskt, det är internationellt ägt märke och har b.la. Magnum Tillverkning i Utlandet.
Som hemmaglass så köper i alla fall jag vanlig glass och inte pin/strutglass. Det där lät ju lockande men LIDL brukar ju inte direkt finnas runt hörnet.. Ofast är man ju varken hemma eller i närheten av LIDL när man är sugen på en glass.
January 11, 2002
Smirnoff wrote: Varför gör ingen uppror mot GB?
Det finns LIDL.Har köpt massvis med deras magnum kopior i 3pack, och smakar helt underbart.
Kostar ca 5kr styck ! In your face GB.Och kom inte och säg för att GB är svenskt, det är internationellt ägt märke och har b.la. Magnum Tillverkning i Utlandet.
Globalisering är lite skärmmande ibland. Jag har alltid trott att GB var svenskt, sen när jag kom hit till UK så överallt ser man skyltar där det står "Walls" med EXAKT samma logo som GB (och samma glassar som GB då..!) 🙂
Och det är samma med så mycket grejer, mycket som man tror är svenskt som i själva verket ägs av något monsterstort företag i USA eller likn.
1 Guest(s)