March 9, 2013
Eftersom Anton spelar busy och vägrar svara på mail var jag tvungen att registrera nytt användarkonto istället för att få mitt gamla från 2002 återställt. Tack Anton för ditt engagemang. 🙂
Är mest inne och läser men ville för en gångs skull skriva något också. Det var ju fullt ös här ett tag med Jacob Hugosson. Vad hände med honom egentligen? Han verkar skriva för swec numera vilket känns som hyckleri när man läser Jacobs tidigare poster här på NH:
Välkommen till klubben, Andreas Perfekt Dimestam hoppade på pa1983 stavning och sa att han skulle bry sig om att läsa hans post om han stavade lite bättre. Detta kritiserade jag och vips så var både pa1983 inlägg, Andreas inlägg och precis alla mina inlägg i flera nyhetstrådar raderade vilket enbart innehöll konstruktiv kritik för övrigt så vart man bannad en månad Kom tillbaka för att sedan bli bannad på livstid då jag höll på med "smutskastning på andra forum" vilket är AMD Forum. Smutskastning det var mer än vad jag visste, håller mig väl till sanningen om Sverige:s största skämt öh... Forum...
länk: https://www.nordichardware.se/.....ost1260047
Jag vart avstängd för över 2 år sedan, har inte haft en tanke på att skapa nytt konto eller att ens besöka SweClockers saknar det inte det minsta. Finns så många andra bra och bättre siter därute i min mening som sköts på ett professionellt sätt av med en redaktion som tål kritik, lyssnar på sina läsare och rättar sig efter konstruktiv kritik. NordicHardware är bara ett av många väldigt bra exempel på detta.
länk: https://www.nordichardware.se/.....ost1267498
Kan någon svara på vad det var som hände egentligen? Varför gick han över till sidan som han hatade?
March 10, 2003
Anton gör inga saker med forumet, han sitter på och är redaktör för nyhetsdelen. Jag eller Henrik brukar lösa sakerna som har med forumet att göra. Så hade varit bättre om du kontaktat mig angående ditt konto. Gällande Jacob's situation så är det något Anton eller Jacob själv får berätta om så skall göras.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 30, 2010
Fredrik-K;1288050 wrote: Eftersom Anton spelar busy och vägrar svara på mail var jag tvungen att registrera nytt användarkonto istället för att få mitt gamla från 2002 återställt. Tack Anton för ditt engagemang. 🙂
Är mest inne och läser men ville för en gångs skull skriva något också. Det var ju fullt ös här ett tag med Jacob Hugosson. Vad hände med honom egentligen? Han verkar skriva för swec numera vilket känns som hyckleri när man läser Jacobs tidigare poster här på NH:
länk: https://www.nordichardware.se/.....ost1260047
länk: https://www.nordichardware.se/.....ost1267498
Kan någon svara på vad det var som hände egentligen? Varför gick han över till sidan som han hatade?
Jag frågade honom personligen genom PM men han ville inte svara på den frågan. Tycker också att det är konstigt att han gick över dit
March 9, 2013
Viking1962;1288058 wrote: Jag frågade honom personligen genom PM men han ville inte svara på den frågan. Tycker också att det är konstigt att han gick över dit
Ja det är väldigt konstigt. Men han är väl en sån där hycklare som säger en sak men gör något helt annat. Som inte står upp för det han tror på utan vänder kappan efter vinden.
Gilgamesh;1288061 wrote: folk kan sälja sin själ för pengar 🙂
Jo tyvärr har du rätt. Patetiskt. Frågan är om det stämmer i Jacobs fall. Har för mig han skrev nånstans om att det bästa som hänt var när han gick över till NH, men nu hittar jag inte det inlägget. Han verkar vara en hoppjerka som hoppar runt på olika hemsidor, lurar i de ansvariga massa dumheter och sen sticker han vidare. Ingen man ska lita på uppenbarligen.
December 7, 2009
Fredrik-K;1288062 wrote: Han verkar vara en hoppjerka som hoppar runt på olika hemsidor, lurar i de ansvariga massa dumheter och sen sticker han vidare. Ingen man ska lita på uppenbarligen.
Hårda ord om någon du inte känner. Jacob gjorde en hel del för NH under den tid han skrev här. Bara för att han byter arbetsgivare slutar väl inte det betyda något?
March 9, 2013
Calathea;1288064 wrote: Hårda ord om någon du inte känner. Jacob gjorde en hel del för NH under den tid han skrev här. Bara för att han byter arbetsgivare slutar väl inte det betyda något?
Hård ord? Bara sanningen. Vem som helst kan läsa vad han skrivit, inläggen finns kvar. Och nu gör han tvärtemot vad han själv sagt. Trovärdigt? Tror den mannen bränt för många broar för att kunna göra comeback någonstans. De som tagit emot honom tidigare har alla fått sota för det.
February 12, 2003
Som ex-skribent för NH som skrivit negativa saker om MSI förut kanske jag också har sålt min själ nu när jag jobbar för just MSI.
Nej, jag har, till skillnad från er andra (Calathea undantaget) en förbannat bra insyn i läget, och jag kan meddela er att ni är ute och cyklar. Mer än så tänker jag inte säga.
December 7, 2009
Du ser på det hela på ett väldigt trångsynt sätt. Visst, Jacob och många fler skydde sweclockers som pesten 2011. Även jag, iaf forumet, men det behöver ju inte vara för evigt. Välkommen till 2013. Nu tänker jag inte hålla på och försvara hans beslut, det kan Anton, Henrik eller Jacob själv förklara. Men som en god vän till Jacob kan jag inte bli annat än förbannad när jag ser din så kallade "sanning" om honom.
March 9, 2013
Mean Machine;1288067 wrote: Som ex-skribent för NH som skrivit negativa saker om MSI förut kanske jag också har sålt min själ nu när jag jobbar för just MSI.
Nej, jag har, till skillnad från er andra (Calathea undantaget) en förbannat bra insyn i läget, och jag kan meddela er att ni är ute och cyklar. Mer än så tänker jag inte säga.
Wow vilken jämförelse. Om du inte har något att säga behöver du inte säga något. Är det någon som har information att dela med sig av angående detta?
March 9, 2013
Calathea;1288068 wrote: Du ser på det hela på ett väldigt trångsynt sätt. Visst, Jacob och många fler skydde sweclockers som pesten 2011. Även jag, iaf forumet, men det behöver ju inte vara för evigt. Välkommen till 2013. Nu tänker jag inte hålla på och försvara hans beslut, det kan Anton, Henrik eller Jacob själv förklara. Men som en god vän till Jacob kan jag inte bli annat än förbannad när jag ser din så kallade "sanning" om honom.
Säger inte att det är sanning men talar utifrån de uppgifter som finns. Att säga en sak och sedan göra något annat brukar betecknas som hyckleri. Om du inte vet vad ordet betyder kan du googla på det.
July 30, 2010
Jacob var ju även nyhetsskribent på AMDForum. Att han slutade där förstår jag mycket väl. Tror att han skrev nåt i stilen med att han var trött på att Daniel Andersson höll på att dalta med honom och att Daniel inte svarade i telefonen eller MSN när han behövde få tag i honom, men det är ju stor skillnad på en forumledare och en AMD taliban som Daniel Andersson är.
September 9, 2009
Jag förstår inte hur vissa utomstående orkar att göra en så stor grej av det hela. Precis som Marquzz skriver är det inte ovanligt att man byter arbetsgivare eller går över till en konkurrent. Kort version: alla nyfikna kommer aldrig få veta exakt vad som hände och varför. För er som är smarta nog att inte spekulera i en privatpersons beslut eller kasta ur sig saker kommer "a wall of text".
Jag kan öppet erkänna att jag har haft väldigt mycket emot SweClockers. De fina citat som handplockats var min åsikt som stämde när de skrevs och det tänker jag inte sticka under stolen med. Låt oss säga att väldigt mycket ser annorlunda ut när man väl är en del i den här branschen och att det fungerar väldigt bra att arbeta tillsammans med Andreas Dimestam, som jag har dagliga samtal och väldigt mycket gemensamt med. När jag skrev det där var jag fortfarande en trotsig snorunge utan någon vidare insikt hur någonting fungerade, inklusive SweClockers forum där jag var ett obstinat litet troll – jag har läst mina egna loggar, det är komedi på riktigt hög nivå. Mycket har hänt sedan dess både professionellt och allra mest privat, i relaterade nyheter är kalsongerna jag har på mig idag svarta och rosa.
Tyvärr kan jag inte gå in på detaljer i respekt för min föregående arbetsgivare, NordicHardware och ett sekretessavtal som är tecknat. Mina närmsta vänner känner till det övergripande, men mycket kommer jag aldrig diskutera privat och allra minst på ett publikt forum. Inte ens min nuvarande arbetsgivare (SweClockers) känner till hela historien och har sagt från dag ett att de inte förväntar sig att jag ska berätta alla detaljer om vad som hände, eller närmare detaljer om NordicHardware som organisation. Det sistnämnda vet jag att vissa inte tror på, men så är det och så kommer det förbli.
Det enda jag kan säga är att jag hade bra anledningar att gå över och att pengar inte var en bidragande faktor för mitt slutgiltiga beslut, utan att säga för mycket fick jag ett mycket bra erbjudande för att stanna kvar. Jag brottades mellan vad jag trodde, och fortfarande tror, skulle vara en bättre plats för mig eller att stanna kvar med några jag byggt en väldigt stark relation med och fortsätta bygga på någonting jag varit med och lagt grunden för. Det var någonting som gnagde i mig i månader. Veckorna innan jag kom med mitt beslut och min uppsägningstid som varade en månad var ett rent helvete för mig psykiskt. Det är ingen överdrift att det här var mitt livs svåraste beslut.
Jag har ingenting emot NordicHardware och betraktar fortfarande Anton som vän. Även om jag är rätt säker på att det inte är ömsesidigt skulle jag inte ha någonting emot att ta en öl ihop och prata när vi stöter på varandra på ett framtida pressevent, vilket bara är en tidsfråga. Mitt val att byta arbetsgivare hade absolut ingenting med någon "SweClockers mot NordicHardware"-mentalitet att göra – det var aldrig en bidragande faktor för mig. Jag ljuger om jag säger att jag inte saknar NordicHardware, för det gör jag, men jag ångrar inte mitt beslut och trivs bra där jag är idag.
Viking1962;1288058 wrote: Jag frågade honom personligen genom PM men han ville inte svara på den frågan. Tycker också att det är konstigt att han gick över dit
Att jag inte svarade på ditt PM är enkelt. Du skrev och frågade om saken så fort mitt namn dök upp på SweClockers, vilket var mellandagarna i december. Situationen var fortfarande ömtålig och jag diskuterade inte min flytt eller anledning med NÅGON förutom de parter som faktiskt hade och fortfarande har med saken att göra. Jag varken orkade eller tänkte ta några frågor om det, därför valde jag att helt enkelt ignorera ditt PM just då.
March 9, 2013
Viking1962;1288078 wrote: Jacob var ju även nyhetsskribent på AMDForum. Att han slutade där förstår jag mycket väl. Tror att han skrev nåt i stilen med att han var trött på att Daniel Andersson höll på att dalta med honom och att Daniel inte svarade i telefonen eller MSN när han behövde få tag i honom, men det är ju stor skillnad på en forumledare och en AMD taliban som Daniel Andersson är.
Jag har för mig Jacob var aktiv även på utländska sidor men där kanske jag minns fel. Taliban? Är det samma sak som fanboy eller? I så fall lär han knappast vara ensam i den här världen. Jag är väl NH taliban då. 😀
Marquzz;1288079 wrote: Folk har väl rätt att ändra åsikt eller? Det är också ganska vanligt på arbetsmarknaden att folk går till konkurrenter, men du kanske är en sån som tycker att man ska jobba på samma arbetsplats hela livet. Gå till bruket och va nöjd liksom 😉
Visst är det så Marquzz. 🙂 Jag tycker bara informationen varit bristfällig och när någon så aktiv som Jacob bara försvinner kan man väl förvänta sig någon information om detta eller tycker du jag har fel?
Jacob Hugosson;1288082 wrote: Text
Tack för det! Även om det är mycket information som saknas så förstår jag ändå hur det ligger till nu. Önskar jag kunde fått den från början så skulle jag inte ha varit så nyfiken.
September 9, 2009
Personligen förstår jag inte vad för "information" som skulle framgått från början. Visst hade jag kunnat skriva något blogginlägg eller liknande på NordicHardware när jag slutade men jag kände inte att det var lämpligt just då, nu på efterhand hade det kanske varit en bra idé men det är alltid lätt att vara efterklok. Jag vill tydligt klargöra att mitt inlägg inte var något sätt att stilla någons nyfikenhet, bara att få slut på allt skitsnack och smutskastning som någon kände ett behov av att inleda.
Helst hade jag sluppit skriva det där inlägget då jag är under en ganska prekär situation med sekretessavtal hos både NordicHardware och SweClockers, därav att många detaljer utelämnats (och aldrig någonsin kommer bli offentliga för att stilla nyfikenhet hos någon som inte har ett dugg med saken att göra). Titta bortom bubblan som är NordicHardware och SweClockers så ska ni allt se att byte av arbetsgivare är mer vanligt än ovanligt.
Jag tackar i vilket fall som helst Calathea och Mean Machine för att ni försvarade mig innan jag upptäckte tråden... råder TS ödmjukast att tänka efter två gånger innan han kastar skit nästa gång, på mig eller någon annan för den delen – i framtiden kommer någon annan att byta jobb, deal with it. Är man nu så nyfiken i andras angelägenheter så är mina kontaktuppgifter inte särskilt svåra att få tag på, dessutom besöker jag fortfarande NordicHardware och ser PM i min inkorg (nej, jag kommer inte delge mer detaljer via PM än vad jag redan gjort i den här tråden).
2 Guest(s)