March 11, 2007
En bekant lånade ett leg och försökte ta sig in på krogen, hon åkte på runt 2000 kr i dagsböter, detsamma för hennes storasyster (ägaren av leget)
Förfalskning är värre förmodar jag men sålänge man inte förfalskar mer än ett leg tror jag inte man hamnar i fängelset, vet inte säkert.
June 17, 2002
ja om du bara ska in på krogen med lånat leg får du nog bara böter o kanske prick i straffregistret.
gör du värre saker som ett hemmabyggt svenskt pass o är utlänsk medborgare blir det nog fängelse o grejer..
det beror helt på situationen o om leget e lånat, snott, eller helt falsk tillverkat. o vad det sen används till.
Krogen e ju inte så farligt medans det e värre med att göra ett pass t ex-.
December 18, 2005
håller med fisken..vänta tills åldern är inne.
fan va surt det är att gå på krogen och alla småttingar är där som inte ens har åldern inne. tror det är ganska vanligt med falsklegg, ngn som vet?
resultatet med ännu yngre folk på krogen är bara att det ofta blir taskig stämning och jag känner mig ännu äldre 😀
December 17, 2005
vdlight wrote: håller med fisken..vänta tills åldern är inne.
fan va surt det är att gå på krogen och alla småttingar är där som inte ens har åldern inne. tror det är ganska vanligt med falsklegg, ngn som vet?
resultatet med ännu yngre folk på krogen är bara att det ofta blir taskig stämning och jag känner mig ännu äldre 😀
Tror inte det är vidare vanligt med falsklegg, något som fungerar bättre och jag tror används i större omfattning är att bara knalla in om man inte ser ut som 12 år dvs....
May 17, 2002
Dani wrote: [quote=Coore][quote=fisken]Eller så gör man som 99 av 100 gör och inväntar rätta åldern...
Precis, vi vill inte ha minderåriga på krogen... :arg:
Med undatag för söta småflickor som vill leka vuxna. De får gärna komma in på krogen.
/Dani
Nä, de är de värsta av dem alla. =; [-X Usch för småfolk!
Folkfront för 27.5årsgräns på krogen!
June 23, 2002
Bjornstrom wrote: [quote=macrus][quote=Bjornstrom]bara slita dig loss och springa om dom inte tror dig 😀
..och lämna legget där? Det är schysst.
Och vad spelar det för roll om skiten är falsk? Man har väl inte sitt eget namn precis? 🙄
Menade mer "ev. lånat leg" nu men.
Är väl inte så vanligt med falskleg inte för att gå på krogen med, var väl mer köpa cigg,snus och folkpiss.
Känns förövrigt inte värt det om man skulle åka dit. Hade en polare som lånade en polares leg, han kom nästan alltid in på krogen. Några som haft falskleg, dock inte till att gå på krogen med. Men det var ju några år sen.
May 17, 2004
Dani wrote: [quote=Coore][quote=fisken]Eller så gör man som 99 av 100 gör och inväntar rätta åldern...
Precis, vi vill inte ha minderåriga på krogen... :arg:
Med undatag för söta småflickor som vill leka vuxna. De får gärna komma in på krogen.
/Dani
dom är äckliga :arg:
February 10, 2004
"Att använda ett falsklägg är en grov brottslighandling. att utge sig för att vara någon annan kan leda till dagsböter eventuellt fängelse i ett par månader om handlingen är tillräkligt gorv"...
De va iaf va snuten sa till min polare när han torskade 😛 dock hände ingenting då han av någon anledning råkade känna snuten som tog honom 😀 jävla röta vissa människor har 😀
August 9, 2005
Min polare lånade mitt leg och åkte fast.
Hon ringde mig och var helt skärrad, polisen hade sagt att det nog skulle bli böter för oss båda.
Nu... sju år senare har jag fortfarande inte hört något.
Det är nästan lite synd, jag hade så bra försvar uttänkt. Det var nämligen så att hon fick låna mitt gamla leg, som hade gått ut. Det var alltså inte en gilitg urkund längre, och alltså borde det väl inte vara ett brott!
Hoppas jag.
March 1, 2001
Jag har en gång (för länge sedan) vart med i sällskap som köade för att komma in på XLNT (numera Honey) i Göteborg. En av tjejerna var vid ålder 16 och hade lånat legg av sin syster . Hon hade kommit in många gånger förut men den här gången märkte vakten falsklegget.
Han avvisade henne vänligt men bestämt från entren och sa att hon var välkommen när hon fyllt 18.
Så alla vakter drar väl inte polis men visst är det dumt att chansa. Njut av hemmafester så länge ni kan istället 🙂 Så slipper man snuten å kan göra som man vill
December 17, 2005
Json_81 wrote: Jag lånade en polares legg när jag var 17, det funkade alltid bra.
Det är väl att rekommendera före att använda ett falsklegg.Fast nu håller jag med andra i tråden, alla småglin borde hålla sig borta från krogen inkl ev söta småtjejer.
haha fin dubbelmoral där eller?
1 Guest(s)