June 28, 2001
hmm, lite intresant är ämnet allt, jag har själv haft funderingar över vad som händer om alkohol pumpas rakt ut i blodet.
Vad jag har lärt mig genom åren så fungerar ju levern som en reningsprocess så att all alkohol vi häver i oss inte kommer rakt ut i blodet för att senare påverka våran hjärna så borde en väldigt liten mängd alkohol rakt i blodet påverka oss rejält.
Jag vet att det finns många mattenördar här som borde utan större problem kunna räkna ut hur många cl *% alkohol i blodet borde påverka oss med hjälp av att veta att 0,00prommile är icke godkänt att köra bil.
ps jag är väldigt full just nu men fan att folk är så "Amerikaniserade" att ni skriver Alcohol och inte alkohol.
February 12, 2002
Json_81 wrote: Släng in en lite disclaimer 😉
Obs endast information. Testa inte hemma!
-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Dumt komma med sånna här funderingar till valborgs när massa fjortisar gör debuten? Aja, jag funderade nu iaf och det är nu jag ställer frågan.. Gör nu inget dumt bara ungar!
😉
Och jag lever ännu.. Vad jag gjorde under gårdagen lämnar vi dock osagt.
Har dock fått ännu en bekräftelse på att jag har världens bästa flickvänn. Vaknade på hennes plats och hon låg på soffa. Var bortaget spya och ena täcket i sängen saknades. Jag tänkte att ska inte bli sur, de är ju sånt som händer och hon har ju tagit bort det så. Gick å pissa, la mig i sängen igen och lät henne sova. Sen slog tanken mig, vafan hände efter 2 igår? Hur komme jag isäng? Då komme tanken, kanske var det inte hon som hade spytt på täcket... :cy: Det visade sig även att det inte var hon som hade gjort den mogna bedriften på täcket... :spy: :rollsmile:
August 17, 2005
"Men stora delar far väl rakt igenom eller rättare sagt fastnar i reningen i levern där den inte gör nån "nytta" utan bara förstör?"
"Vad jag har lärt mig genom åren så fungerar ju levern som en reningsprocess så att all alkohol vi häver i oss inte kommer rakt ut i blodet för att senare påverka våran hjärna så borde en väldigt liten mängd alkohol rakt i blodet påverka oss rejält."
Alkoholen måste passera blodet för att komma till levern. Levern renar blodet och bryter ner alkoholen till ätiksyra som vi pinkar ut.
anledningen till att man blir full fortare vid injektion är att det tar längre tid för tarmkanalen att ta upp alkoholen.
February 12, 2002
matssjoberg wrote: "Men stora delar far väl rakt igenom eller rättare sagt fastnar i reningen i levern där den inte gör nån "nytta" utan bara förstör?"
"Vad jag har lärt mig genom åren så fungerar ju levern som en reningsprocess så att all alkohol vi häver i oss inte kommer rakt ut i blodet för att senare påverka våran hjärna så borde en väldigt liten mängd alkohol rakt i blodet påverka oss rejält."
Alkoholen måste passera blodet för att komma till levern. Levern renar blodet och bryter ner alkoholen till ätiksyra som vi pinkar ut.
anledningen till att man blir full fortare vid injektion är att det tar längre tid för tarmkanalen att ta upp alkoholen.
Vart ville du komma?
Min poäng var att slänger man i sig en 7a så tar kroppen inte till vara på all effekt som finns i den utan mycket går till spillo. Inte hur lång tid de tar för kroppen att ta till vara på det. Om man pumpar det rätt ut i boldet borde det vara mindre förlust.
De du svarade på var som, kor går å står å käkar gräs. Se jag kan också säga saker som är sant men hör de hit?
Sen så vet jag inte om vi verkligen pinkar ätiksyra.. Trodde det var amoniak i vårt piss å det går inte skärsilt bra ihop med ätiksyra.
August 28, 2004
Andreas_k wrote: Fattar ni hur många dödsfall ni provocerar tonåringar till just nu? 😮
Absolut, eftersom kräken måste ta efter allt som står på internet.
Förresten, jag har hört att det är nyttigt att skaffa tillgång till ett bankkonto med +100 Miljoner kronor, skicka ett PM till Lodisen på NH för kontonummer, och föra över pengarna.
January 12, 2004
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Vajsman]haha, injicera alkohol, luft..
"fan grabben, hänger du med hem till mig och knarkar lite luft?"
Vart fick du luft ifrån då?
här kanske
obelix wrote: [quote=Collateral]Glöm inte att töm kanylen på luft.
Sprutar du in en enda liten luftbubbla i blodet så är du körd.
detta är en myt, man tål mer luft än vad man tror, men det lär göra helvetiskt ont.
1 Guest(s)