January 28, 2003
En jag känner började inte betala TV-licens förrän han var 35...
Det var första gången han blev registrerad som hus/lägenhetsägare, trots han bott hemifrån sedan han var 18. Dom gjorde inte ett piss mer än skickade räkningar, inga anmärkningar eller straffavgifter what so ever
December 23, 2003
När man köper en ny tv tror jag att butiken registrerar det. Annars så är det ju bara att säga att man inte har nån tv när dom ringer eller knackar på. Om man däremot är registrerad och vägrar betala utan att ha avanmält tv-innehav så antar jag att det är som med alla andra räkningar, blir påminnelse och sen fogden.
January 28, 2003
aeter wrote: När man köper en ny tv tror jag att butiken registrerar det. Annars så är det ju bara att säga att man inte har nån tv när dom ringer eller knackar på. Om man däremot är registrerad och vägrar betala utan att ha avanmält tv-innehav så antar jag att det är som med alla andra räkningar, blir påminnelse och sen fogden.
Vi registrerar då ingenting när folk köper en TV av oss, bara tar serienumret för att spara i vår egen service-databas om det skulle hända något i framtiden..
Vi tjänar ju knappast på att regga folk, bara ännu mer pappersexcersis
June 18, 2001
MrWeizel wrote: [quote=aeter]När man köper en ny tv tror jag att butiken registrerar det. Annars så är det ju bara att säga att man inte har nån tv när dom ringer eller knackar på. Om man däremot är registrerad och vägrar betala utan att ha avanmält tv-innehav så antar jag att det är som med alla andra räkningar, blir påminnelse och sen fogden.
Vi registrerar då ingenting när folk köper en TV av oss, bara tar serienumret för att spara i vår egen service-databas om det skulle hända något i framtiden..
Öhhh, låter konstigt eftersom det är lag på att registrera folk vid köp av ny TV (RF-Modulator).
Säljer man till butik eller ÅF (om man är grossist det vill säga) så behövs självfallet inte detta!
Vi skulle börjat att sälja TV apparater som ett kompliment i sortimentet men la ner det just p.g.a denna lag!
July 3, 2003
rsastin wrote: [quote=Spindel]Har nämligen en kompis som säger att hans brorsa fick 40 000 kr i böter och har betalat 4000 kr/månaden i 5 år nu. Detta bara för att han inte betalade TV-licensens.
400:- i månaden menar du väl? Annars blir det ju 240,000:-
Så sa vi också, men killen är rätt så dryg och sade att hans brorsa hade sagt det.
January 28, 2003
oxygenial wrote: [quote=MrWeizel][quote=aeter]När man köper en ny tv tror jag att butiken registrerar det. Annars så är det ju bara att säga att man inte har nån tv när dom ringer eller knackar på. Om man däremot är registrerad och vägrar betala utan att ha avanmält tv-innehav så antar jag att det är som med alla andra räkningar, blir påminnelse och sen fogden.
Öhhh, låter konstigt eftersom det är lag på att registrera folk vid köp av ny TV (RF-Modulator).
Säljer man till butik eller ÅF (om man är grossist det vill säga) så behövs självfallet inte detta!
Vi skulle börjat att sälja TV apparater som ett kompliment i sortimentet men la ner det just p.g.a denna lag!
Okej, då för butikschefen det när jag inte ser det
Konstigt att jag missat det under 7 månader.
Det är inte så att det är kundens skyldighet, för jag har verkligen ALDRIG hört talas om att vi skulle vara skyldiga att göra det..
July 14, 2003
Om ni undrar vad radiotjänst använder era pengar till så kan detta vara en ledtråd: gå in på http://www.radiotjanst.se och klicka på "Info på teckenspråk
"
Vafaan är detta nödvändigt för? Det går väl bra för döva att läsa text lika gärna som att se producerade filmer som säkert har kostat mycket mer kosing än det skulle att skriva text..=/
5 Guest(s)