Vad händer om man inte betalar TV-licensen?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad händer om man inte betalar TV-licensen?
Continental Op
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
sp_UserOfflineSmall Offline
584818
March 31, 2004 - 12:57 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tjackade en video på Onoff och fick nåt ryck när jag skulle pröjsa, jag är nämligen paranoid, och frågade om de skickar nåt till radiotjänst som de gör när man köper TV, svar ja. Då lät de köpet återgå och sen skrev hon ut ett nytt kvitto där vi tog farsans adress istället. Bra service :hb:

Det är helt rätt att de har ingen rätt att komma in i bostaden. Det är klart om du är otrevlig kan de kanske skaffa hjälp från snuten, förutsatt att de har lite att göra - osannolikt, snuten måste du släppa in, jag är lite nojig. Sen om du blir skraj och släpper in dem iaf så att de får se TVn så är det bara säga att du tjackade den för tre dar sen. Det finns en paragraf i lagen som säger att man får ha TVn i 14 dagar innan man måste anmäla. Jag orkari nte gå in typ lagrummet.se och ta fram det, de kan inte bevisa att du tjackade den innan iaf.

Att de har rätt att kika in fattar jag inget av alls ?
Pejla fattar jag inget av heller, det är väl bara båg, det är ju kabel TV ?

Continental Op
Siktar mot toppen
Medlem
584819
March 31, 2004 - 12:57 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tjackade en video på Onoff och fick nåt ryck när jag skulle pröjsa, jag är nämligen paranoid, och frågade om de skickar nåt till radiotjänst som de gör när man köper TV, svar ja. Då lät de köpet återgå och sen skrev hon ut ett nytt kvitto där vi tog farsans adress istället. Bra service :hb:

Det är helt rätt att de har ingen rätt att komma in i bostaden. Det är klart om du är otrevlig kan de kanske skaffa hjälp från snuten, förutsatt att de har lite att göra - osannolikt, snuten måste du släppa in, jag är lite nojig. Sen om du blir skraj och släpper in dem iaf så att de får se TVn så är det bara säga att du tjackade den för tre dar sen. Det finns en paragraf i lagen som säger att man får ha TVn i 14 dagar innan man måste anmäla. Jag orkari nte gå in typ lagrummet.se och ta fram det, de kan inte bevisa att du tjackade den innan iaf.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
584850
March 31, 2004 - 6:55 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: snigel på ögat...

host host..... läs svaren i tråden innan du svara själv.....

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
585036
March 31, 2004 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Continental Op wrote: Jag tjackade en video på Onoff och fick nåt ryck när jag skulle pröjsa, jag är nämligen paranoid, och frågade om de skickar nåt till radiotjänst som de gör när man köper TV, svar ja. Då lät de köpet återgå och sen skrev hon ut ett nytt kvitto där vi tog farsans adress istället. Bra service :hb:

Du behöver inte släppa in farbror blå heller, inte förrän han kommer med papper på att han får göra en husransakan.

Continental Op
Siktar mot toppen
Medlem
585372
March 31, 2004 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

just f*n vad dum jag är 🙂 Det känner jag på mig att ingen åklagare beviljar för en sån struntsak heller. Då kan jag ta bort den möjligheten ur mina paranoiabeslutsträd jag har i huvudet.

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 728
585533
March 31, 2004 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Mmm...Du får gratis TV-licens i ett år, vad tror du lol 😀
Näh, men seriöst du får anmärkningar att du inte har betalat räkningar m.m. så då kan du få svårt att låna pengar på banken, skaffa jobb och sådant som krävs att du ska vara 'clean'.
Bara dåliga saker alltså 😀

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
585541
March 31, 2004 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

StarCraft wrote: Mmm...Du får gratis TV-licens i ett år, vad tror du lol 😀
Näh, men seriöst du får anmärkningar att du inte har betalat räkningar m.m. så då kan du få svårt att låna pengar på banken, skaffa jobb och sådant som krävs att du ska vara 'clean'.

Har du inte anmält tv-innehav har du inte fått några räkningar alltså inga anmärkningar.
Det som däremot kan hända är att man åker på böter.

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 728
585543
March 31, 2004 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=StarCraft]Mmm...Du får gratis TV-licens i ett år, vad tror du lol 😀

Har du inte anmält tv-innehav har du inte fått några räkningar alltså inga anmärkningar.
Det som däremot kan hända är att man åker på böter.

Mm, men nu antog jag att han hade anmält tv-innehav. 🙂

Lexus
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 68
585737
April 1, 2004 - 4:13 am
sp_Permalink sp_Print

om man inte har en tv utan bara en video sa maste man iaf betala licensen for att videon har kanalbleddrare, har du tvkort i datorn maste du axa betala.

MjO
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 76
585785
April 1, 2004 - 6:35 am
sp_Permalink sp_Print

Jag gillar tvåan, men att betala för det är ju mot mina principer 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 93
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL