August 28, 2004
Som sagt, har NA i MA B imorgon. Har haft en hisklig huvudvärk hela veckan, och har således inte kunnat plugga så bra, har dessutom slarvat bort min miniräknare. Då tänkte jag höra med er, ifall man missar provet, får man då göra det senare?
För er som inte vet det, har jag Tinnitus grad 3, med andra ord den värsta sorten, och har ofta huvudvärk, så jag har giltigt skäl att inte gå till skolan imorgon. Masar mig nog dit ändå, ifall man inte får göra det vid ett senare tillfälle. Nationella i Engelska fick man göra senare iaf.
Hoppas det finns någon kunnig, som kan svara på min fråga.
October 22, 2002
Alltså jag vet inte hur ni har de på er skola (systemet). Men matte B är hur enkelt som helst, och om du missar detta och måste ABSOLUT göra den, så kan du väl göra de nästa år, eller nåt sånt. Annars försök göra en deal med din lärare, att han exempelvis ger dig extra prov och sånt.
Meningen med prov är att se att du har kunskapen för en viss kurs. Därför borde elever idag får chansen att göra prov till olika kurser när de vill.
June 23, 2002
CasO wrote: Men nationellaprovet är väl inte så viktigt eller? Klarar man sig på resten av kursen så räcker de nog har jag för mig.
Beror på just hur högt den läraren man har värderar nationella provet, finns inte några riktlinjer utan är läraren som bestämmer hur mycket det ska spela in.
January 7, 2006
Prata med läraren och se vad han/hon säger. Nationella prov kan man inte göra om, men många lärare ger en möjligheten att visa vad man kan ändå, även om det formellt sett inte är ett nationellt prov då.
Det är iaf så det har varit för mig, men jag går å andra sidan inte på gymnasiet... än 😉
2 Guest(s)