January 28, 2003
Vitamin-C wrote: [quote=Captain_Anarchy]fick 163 men såna där tester e jobbiga!! 😛
164 är max på det här testet...
Rutger fick 172 med högsta spridning. Men sedan fick han demens 😛
Sedan är ju testet som sagt inte så bra måttstock ändå, alla färgblinda faller bort, till exempel.
Och, för att jämföra så är det lägsta spridning som gäller, men vissa skall ju alltid försöka späda på sina siffror.
May 17, 2004
MrWeizel wrote: [quote=Vitamin-C][quote=Captain_Anarchy]fick 163 men såna där tester e jobbiga!! 😛
Sedan är ju testet som sagt inte så bra måttstock ändå, alla färgblinda faller bort, till exempel.
Och, för att jämföra så är det lägsta spridning som gäller, men vissa skall ju alltid försöka späda på sina siffror.
han kanske fuska :bok:
sant, jag hade 81 på ett test jag gjorde och jag kunde inte skratta mer då folk som knappt kunde hitta sin egen gylf fick mer :)R
October 24, 2002
Delph1 wrote: Att kalla det för IQ-test är missvisande. Alla är vi olika bra på att se mönster och jag tycker definitivt synd om de färgblinda 😉
//Andreas
Självklart är det fruktansvärt svårt att mäta IQ på detta sätt, frågan är ifall det ens går att mäta. Allt detta testet bevisar är hur väl man ser mönster i frågor som dessa, att det sedan är samma frågor alltid gör det bara ännu mer missvisande då folk kan träna.
Hur som helst, på de sista var jag lite osäker och otålig på, så tog mig en titt nu, kan ni se mönstert i den nedan?
January 23, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Vitamin-C][quote=Captain_Anarchy]fick 163 men såna där tester e jobbiga!! 😛
Ja men 164 är högsta med spridning 15 och Rutger fick 172 med den högsta spridningen som är 21 eller vad det nu va. 🙂
June 18, 2001
Deuterium wrote: [quote=Delph1]Att kalla det för IQ-test är missvisande. Alla är vi olika bra på att se mönster och jag tycker definitivt synd om de färgblinda 😉
//Andreas
Självklart är det fruktansvärt svårt att mäta IQ på detta sätt, frågan är ifall det ens går att mäta. Allt detta testet bevisar är hur väl man ser mönster i frågor som dessa, att det sedan är samma frågor alltid gör det bara ännu mer missvisande då folk kan träna.
Hur som helst, på de sista var jag lite osäker och otålig på, så tog mig en titt nu, kan ni se mönstert i den nedan?
http://web.telia.com/~u40426334/dd.JPG
De grå fälten byggs ut på diagonalen uppifrån höger ned till vänster. De två färgade blocken går ett steg åt höger varje gång, för att byta rad när den tar slut. När de passerar en grå ruta byter de färg.
Se efter på svenska mensa. De har ett nytt test som är lite utmanande.
2 Guest(s)