September 12, 2001
Jekyll 3000 wrote: [quote=Delph1]
[quote=tellervo72]Lön ca 20 000,- inkl. Ob.- skatt + barnbidrag 16 000,- + + frugans föräldrapenning ca 8 000,- = 37 000,- när skatten är betald.
Mvh Underskötare Markku
Det har du rätt i :-k
Vi får be om en tydligare och mer specifierad utläggning 😉
//Andreas
Jag undrar om det inte är så att han har 10 barn iaf. Mysteriet tätnar... =)
Ta gärna en titt i ett inlägg vad tellervo72 har skrivit här. 😉
September 17, 2003
December 5, 2001
skiroy wrote: [quote=Jekyll 3000][quote=Delph1]
[quote=tellervo72]Lön ca 20 000,- inkl. Ob.- skatt + barnbidrag 16 000,- + + frugans föräldrapenning ca 8 000,- = 37 000,- när skatten är betald.
Mvh Underskötare Markku
Det har du rätt i :-k
Vi får be om en tydligare och mer specifierad utläggning 😉
//Andreas
Jag undrar om det inte är så att han har 10 barn iaf. Mysteriet tätnar... =)
Holy sh*t 😀
April 18, 2003
skiroy wrote:
Jag var rätt ute men sen kom Delph1 och rörde till det för mej, allt var hans fel! 😉
July 10, 2004
Jag skulle väldigt gärna vilja veta var nånstans ni jobbar och var ni får era drömlöner ifrån tror att det snackas en massa skit hä'r! Upp till bevis jag kommer hem till dig och ska se lönechecken sen åker jag till ditt jobb och ber dom att kunna identifiera dig och att du jobbar på den arbetsplatsen! Görs inte detta så är det bara en massa bullshit! Hårt men en gräns måste tas!
Det är lätt att skriva att man har statsministerlön i månaden men inte att bevisa det!
Z1010 wrote: Jag skulle väldigt gärna vilja veta var nånstans ni jobbar och var ni får era drömlöner ifrån tror att det snackas en massa skit hä'r! Upp till bevis jag kommer hem till dig och ska se lönechecken sen åker jag till ditt jobb och ber dom att kunna identifiera dig och att du jobbar på den arbetsplatsen! Görs inte detta så är det bara en massa bullshit! Hårt men en gräns måste tas!
Det är lätt att skriva att man har statsministerlön i månaden men inte att bevisa det!
Vem har påstått sej ha över 100 papp/månaden här?
:bok: :-k
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 14, 2004
Z1010 wrote: Jag skulle väldigt gärna vilja veta var nånstans ni jobbar och var ni får era drömlöner ifrån tror att det snackas en massa skit hä'r! Upp till bevis jag kommer hem till dig och ska se lönechecken sen åker jag till ditt jobb och ber dom att kunna identifiera dig och att du jobbar på den arbetsplatsen! Görs inte detta så är det bara en massa bullshit! Hårt men en gräns måste tas!
vad fan snackar du om ? :cy:
January 16, 2004
Håller med lite där. Verkar som att snittlönen ligger på typ 20k efter skatt här. Haha!
April 18, 2003
Suizide wrote: [quote=Z1010]Jag skulle väldigt gärna vilja veta var nånstans ni jobbar och var ni får era drömlöner ifrån tror att det snackas en massa skit hä'r! Upp till bevis jag kommer hem till dig och ska se lönechecken sen åker jag till ditt jobb och ber dom att kunna identifiera dig och att du jobbar på den arbetsplatsen! Görs inte detta så är det bara en massa bullshit! Hårt men en gräns måste tas!
Håller med lite där. Verkar som att snittlönen ligger på typ 20k efter skatt här. Haha!
Vad snackar ni om, såvitt jag kan se är det väl inte en enda som uppgett att den tjänar mer än 20k rent?
February 25, 2002
Min "dröm lön" ligger på 25000:- men mitt arvode är >70 000:- så dom tjänar rätt bra på mig verkar det som (jag är konsult så med dom så menar jag konsultföretaget).
Men att 25000:- skulle vara en dröm lön stämmer nog bara om man bor hemma och inte har några utgifter. Men har man lägenhet + bil + brud + lite annat kraffs, så blir det ändå inget över.
January 16, 2004
Jekyll 3000 wrote: [quote=Suizide][quote=Z1010]Jag skulle väldigt gärna vilja veta var nånstans ni jobbar och var ni får era drömlöner ifrån tror att det snackas en massa skit hä'r! Upp till bevis jag kommer hem till dig och ska se lönechecken sen åker jag till ditt jobb och ber dom att kunna identifiera dig och att du jobbar på den arbetsplatsen! Görs inte detta så är det bara en massa bullshit! Hårt men en gräns måste tas!
Vad snackar ni om, såvitt jag kan se är det väl inte en enda som uppgett att den tjänar mer än 20k rent?
Titta efter en gång till då 😉
December 5, 2001
Precis mina tankegångar efter att ha följt denna tråd.
Kunde ju också vara bra om alla sa bruttolönen som är det enda rätta. Säger man nettolönen så beror det ju på hur mycket skatt företagen drar (man får ju tillbaka på skatteåterbäringen om de drar för mycket), om man har hemPC eller andra förmåner och var man bor.
April 18, 2003
skiroy wrote: [quote=Jekyll 3000]Jag har tittat men har nog missat det, vill du inte peka isf? Är lat idag... =)
Saken är klar...lägg genast undan alla dina whiskyflaskor.
Inte dom tomma... 😉
VA!! Det var det värsta... 😉 Tur att det är sista dan på semestern idag så man får fara till jobbet och vila upp sej 🙄
Utgår precis som Sardaukar att alla som inte sagt annat pratar om bruttolöner som ju är brukligt, då är såvitt jag ser inte nån över 20 rent.
March 29, 2003
Beror lite på vad jag jobbar med.
Det som jag jobbar med nu (budbilschaufför), 110:- i timmen, vilket blir 17.600:- brutto.
Som plattsättar-lärling, 73% av företagets anställda medel-lön.
Så tjänar företagets plattsättare 143:- timmen så får jag 73% av det, d.v.s. 104:-, brutto.
Ökas succesivt ju mer jag jobbar som plattsättare, 83%, 93% och slutligen 100% när jag fått ihop mina 4800 timmar som krävs för att bli fullbetald.
November 27, 2003
Jekyll 3000 wrote: [quote=skiroy][quote=Jekyll 3000]Jag har tittat men har nog missat det, vill du inte peka isf? Är lat idag... =)
Saken är klar...lägg genast undan alla dina whiskyflaskor.
Inte dom tomma... 😉
VA!! Det var det värsta... 😉 Tur att det är sista dan på semestern idag så man får fara till jobbet och vila upp sej 🙄
Utgår precis som Sardaukar att alla som inte sagt annat pratar om bruttolöner som ju är brukligt, då är såvitt jag ser inte nån över 20 rent.
Om du är snäll bjuder Dexil på lite JD utblandat med cola 😉
//Andreas
1 Guest(s)