Vad har du för månadsinkomst?|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du för månadsinkomst?
Z1010
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 118
sp_UserOfflineSmall Offline
934284
August 9, 2005 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Z1010][quote=Z1010][quote=Jekyll 3000][quote=Delph1] Om du är snäll bjuder Dexil på lite JD utblandat med cola 😉

//Andreas

Hehe det är väl enda sättet att dricka den? =)

Z1010 wrote: Såg tom att någon tjänade närmre 40.000:- i månaden

Jag tror allt att du läser lite slarvigt. Det är bara en som påstått att han har det varje månad och det är Tellervu, men om du läser vad han skrev igen:

tellervo72 wrote: Lön ca 20 000,- inkl. Ob.- skatt + barnbidrag 16 000,- + + frugans föräldrapenning ca 8 000,- = 37 000,- när skatten är betald.

Mvh Underskötare Markku

så ser du att det är hans lön plus barnbidrag för 10? barn samt frugans föräldrapenning.

Känns som att denna person har lite för mycket att läsa på för att jag ska svara på något sådant inlägg, men det brukar vara så när det är barn som skriver!

Alltså du fattar inte ett dyft? Jag skrev att någon hade så mycket i månaden och de var de du quotade också! Vad är det då som inte stämmer? Markku som han nu kanske heter, har jag en liten fårga till och det är hur han kan ha 16.000:- i barnbidrag i månaden! Det är en fet månadslön! Frugans föräldrarpenning stämmer inte ett skit heller, nej denna perosn är ännu ett misslyckat fall på tre år och tjänar som en gammling och det är antingen ingenting eller 4:- i timmen!

:cy:
Någonting känns fel när man citerar och sätter sej själv på plats..
Men men, vi lever i demokrati..

ilgadd, vad har jag skrivit som sätter mig själv på plats? Du kan onekligen inte skriva rätt i nånting du gör! Den stavningen du kör med är på en lågstadie elev's nivå! Sej stavas sig osv osv, emotser en omedelbar förklaring till detta snickelisnack!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
934312
August 9, 2005 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Z1010 wrote: [quote=ilg@dd][quote=Z1010][quote=Z1010]

Känns som att denna person har lite för mycket att läsa på för att jag ska svara på något sådant inlägg, men det brukar vara så när det är barn som skriver!

Alltså du fattar inte ett dyft? Jag skrev att någon hade så mycket i månaden och de var de du quotade också! Vad är det då som inte stämmer? Markku som han nu kanske heter, har jag en liten fårga till och det är hur han kan ha 16.000:- i barnbidrag i månaden! Det är en fet månadslön! Frugans föräldrarpenning stämmer inte ett skit heller, nej denna perosn är ännu ett misslyckat fall på tre år och tjänar som en gammling och det är antingen ingenting eller 4:- i timmen!

ilgadd, vad har jag skrivit som sätter mig själv på plats? Du kan onekligen inte skriva rätt i nånting du gör! Den stavningen du kör med är på en lågstadie elev's nivå! Sej stavas sig osv osv, emotser en omedelbar förklaring till detta snickelisnack!

Ser du inte att du quotat dej själv??
Ska du ge någon en avhyvling så är det kutym att quota den person man ger sej
Det brukar kallas att man skriver på talspråk..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
934314
August 9, 2005 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Och så kapar ni av citeringarna om jag får be.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
934595
August 10, 2005 - 4:55 am
sp_Permalink sp_Print

Z1010 wrote:

Kasta inte sten i glashus. Det stavas "elevs" inte "elev's". Nånting stavas någonting i skriftspråk, på samma sätt som sej stavas sig osv. Fråga inte "fårga", person inte "perosn" samt gamling inte "gammling". Så sitt still i båten...

Sen är det konstigt att nån som är så vass att stava som dej läser så slarvigt. Det finns en länk i denna tråd till en annan tråd där tellervo talar om att dom just ska till att få sitt tionde barn. Har man tio barn så får man 16.000 i månaden i barnbidrag. Var det tydligt nog?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
934597
August 10, 2005 - 5:10 am
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: [quote=Z1010] ilgadd, vad har jag skrivit som sätter mig själv på plats? Du kan onekligen inte skriva rätt i nånting du gör! Den stavningen du kör med är på en lågstadie elev's nivå! Sej stavas sig osv osv, emotser en omedelbar förklaring till detta snickelisnack!

Kasta inte sten i glashus. Det stavas "elevs" inte "elev's". Nånting stavas någonting i skriftspråk, på samma sätt som sej stavas sig osv. Fråga inte "fårga", person inte "perosn" samt gamling inte "gammling". Så sitt still i båten...

Sen är det konstigt att nån som är så vass att stava som dej läser så slarvigt. Det finns en länk i denna tråd till en annan tråd där tellervo talar om att dom just ska till att få sitt tionde barn. Har man tio barn så får man 16.000 i månaden i barnbidrag. Var det tydligt nog?

Man kan även tillägga att det inte heller skall särskrivas så mycket. Exempelvis: "lågstadie elev's". Det korrekta skall vara lågstadieelev, alternativt lågstadie-elev..
Men nu ska vi väl inte haka upp oss på det..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Unknown
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
934606
August 10, 2005 - 6:18 am
sp_Permalink sp_Print

Egen företagare(sedan 1.5 år), byggkonsult. Drar in 500kr/h till företaget(aktiebolag) och har mer uppdrag än jag hinner med. Dock tar jag bara ut ca 20.000kr/månad i lön. Bor fortfarande hemma så jag lever gott på det.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
934620
August 10, 2005 - 7:50 am
sp_Permalink sp_Print

Z1010 wrote:

Vad är det som är så konstigt? 8000 i föräldrapenning är fullt normalt.
Har snubben nu 10 ungar så stämmer nog barnbidraget oxå, om jag inte minns fel får man ökat bidrag när man har en massa ungar.
Och 16000 e inte så fet om man ska försöja 10 ungar.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
934647
August 10, 2005 - 9:45 am
sp_Permalink sp_Print

Vad jag vet så är ilg@dd närmare 40 och ja Markku har 10 ungar. Förresten, vad är problemet med att folk tjänar mycket?

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
934692
August 10, 2005 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Vad jag vet så är ilg@dd närmare 40 och ja Markku har 10 ungar. Förresten, vad är problemet med att folk tjänar mycket?

Det kan jag svara på: Den svenska avundsjukan.

Man får inte tjäna mer är medelmåttan, man får inte ha en fin bil osv osv.

Att folk kan vara så avundsjuka är konstigt, själv så glädjs jag med folk som har lyckats.

/ Mikael

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
934702
August 10, 2005 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: [quote=skinner]Vad jag vet så är ilg@dd närmare 40 och ja Markku har 10 ungar. Förresten, vad är problemet med att folk tjänar mycket?

Det kan jag svara på: Den svenska avundsjukan.

Man får inte tjäna mer är medelmåttan, man får inte ha en fin bil osv osv.

Att folk kan vara så avundsjuka är konstigt, själv så glädjs jag med folk som har lyckats.

/ Mikael

Nja, det beror väl på hur dom har lyckats, ärvt ett fastighetsbolag inte gått gymnasiet höjt min hyra och parkerar sin Ferrari utanför min lägenhet(messarati på vintern). Respekt?
Fast man kan ju glädjas åt att folk kör fina bilar som man inte har råd med, då får man ju se och höra dom iaf.

ultima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
934743
August 10, 2005 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

0:- just nu.... (arbetslös :()

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
934812
August 10, 2005 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

16000 om jag behåller jobbet

Z1010
Medlem
934987
August 10, 2005 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Z1010][quote=ilg@dd][quote=Z1010][quote=Z1010]

Ser du inte att du quotat dej själv??
Ska du ge någon en avhyvling så är det kutym att quota den person man ger sej
Det brukar kallas att man skriver på talspråk..
wink

Du fattar inte, det är överbevisat nu! Jag quotade inte bara mig själv den där tattarungen som quotade mitt inlägg quotade jag tillbaks, förstått?

Vanligtvis är ett barnbidrag på 950:- om man har fler barn och får 1600:- istället för 950:- vet jag inte men det låter BULLSHIT rakt igenom! Json_81 vad är du för en okunnig person?! 81:a fortfarande en liten pojk! 8000:- är fan inte vanligt känner för många för att jag ska kunna ha fel i detta! Du gissar hela tiden varför det? Lillpojken släpp bollen och kom in i matchen! FB är vanligt i Sverige!

Jekyll 3000: Det är skillnad på det du skriver ang att jag skrev fårga och perosn det du skriver är verkligen språkfel mitt är mer slarvfel! Okej gamling hade jag fel på men detta visste jag! T.ex trimma, trimning osv osv

Ilgadd har ögnat igenom dina inlägg har sällan sett någon haft så många språkfel och felstavningar!

Freeman: Du tar ut 20.000:- rent i månaden?

Fisken: Har du en fin bil? Har du en Ferrari Enzo för tio millar hemma? Eller kör du med en bil för endast några miljoner?!

Som sagt ska jag tro på något av detta statsministerlönen och grymt höga lönerna så krävs det som jag skrev i mitt första inlägg i denna "debatten" annars är det tattrungevarning!

Kan dock säga så här att jag är ingen fattig liten lurk har en rätt fet bil som är på fel sidan av 300.000:- kvitton finns bara att komma hem till mig adressen får du då vi kommit överens!

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
934989
August 10, 2005 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du problem med att folk tjänar 30 pap? Tror bara att du är avundsjuk.

Z1010
Medlem
934991
August 10, 2005 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Har du problem med att folk tjänar 30 pap? Tror bara att du är avundsjuk.

Nej jag har inga problem med folk som tjänar mycket, har jag någonsin skrivit det? Trögboll! Hatar däremot folk som ljuger och skryter om sina löner, de är bara ute efter att få bekräfta sig själva för något de aldrig någonsin kommer att bli! FATTA!

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
934993
August 10, 2005 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Har du problem med att folk tjänar 30 pap? Tror bara att du är avundsjuk.

Ja har iaf :arg: . För då e man rikare än mig :p wink

Z1010
Medlem
934995
August 10, 2005 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Och hittills har ingen vågat ange sin adress och att jhag får kolla upp dom så ja BULLSHIT var det! Men det VISSTE jag innan helt klart! Som sagt släpp bollen coh kom in i matchen ni övriga som inte fattar!

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
934998
August 10, 2005 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

FreeMan wrote: Egen företagare(sedan 1.5 år), byggkonsult. Drar in 500kr/h till företaget(aktiebolag) och har mer uppdrag än jag hinner med. Dock tar jag bara ut ca 20.000kr/månad i lön. Bor fortfarande hemma så jag lever gott på det.

Gött! 😀
Ska vi byta liv? 😮

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
935003
August 10, 2005 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Z1010 wrote: Och hittills har ingen vågat ange sin adress och att jhag får kolla upp dom så ja BULLSHIT var det! Men det VISSTE jag innan helt klart! Som sagt släpp bollen coh kom in i matchen ni övriga som inte fattar!

Lugna ner dig nu. Du hetsar upp dig något otroligt över ingenting.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
935020
August 10, 2005 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Z1010 wrote:

1.
Vanligtvis är ett barnbidrag på 950:- om man har fler barn och får 1600:- istället för 950:- vet jag inte men det låter BULLSHIT rakt igenom! Json_81 vad är du för en okunnig person?! 81:a fortfarande en liten pojk! 8000:- är fan inte vanligt känner för många för att jag ska kunna ha fel i detta! Du gissar hela tiden varför det? Lillpojken släpp bollen och kom in i matchen! FB är vanligt i Sverige!

2.
Jekyll 3000: Det är skillnad på det du skriver ang att jag skrev fårga och perosn det du skriver är verkligen språkfel mitt är mer slarvfel! Okej gamling hade jag fel på men detta visste jag! T.ex trimma, trimning osv osv

3.
Ilgadd har ögnat igenom dina inlägg har sällan sett någon haft så många språkfel och felstavningar!

4.
Som sagt ska jag tro på något av detta statsministerlönen och grymt höga lönerna så krävs det som jag skrev i mitt första inlägg i denna "debatten" annars är det tattrungevarning!

1.
Ang. Barnbidrag och flerbarnstillägg kan du kika hur det ligger till med det här: http://www.forsakringskassan.s...../index.php
Du behöver inte vara speciellt begåvad för att kunna läsa tabellen en bit ner på sidan.
*Edit*
Enligt egna uträkningar skulle barnbidraget/månad för 9 barn bli 16 278:-
Vill minnas att "storpappan" ifråga hade 9 knoddar redan, och en på G..

2.
Ang. föräldrapenning så baseras den på inkomst, 80% om jag inte minns helt fel..
Vilket innebär att 8000:-/månaden tyder på att föräldern inte haft speciellt fet lön innan barnet föddes.
Du kan säkert hitta mer information om detta på http://www.forsakringskassan.se
*Edit*
Föräldrapenningen var samma som sjukpenningen åtminstone när jag var föräldraledig, iofs 1994-95 några svängar.

3.
Man får väl tacka för uppmärksamheten..
Länka gärna till några av dessa inlägg.
Att jag använder mej av talspråk i mina inlägg har jag redan upplyst dej om.
Och som även nämnts tidigare i tråden...Kasta inte sten i glashus.

4.
Förstår inte vad det är du är fundersam över, men är det information ang. statsministerns lön så lämnade jag en länk till en artikel om det tidigare i tråden..

För övrigt så är du ett troll som jag inte kommer att ägna mer uppmärksammhet i denna tråd..

Z1010 wrote: Och hittills har ingen vågat ange sin adress och att jhag får kolla upp dom så ja BULLSHIT var det! Men det VISSTE jag innan helt klart! Som sagt släpp bollen coh kom in i matchen ni övriga som inte fattar!

Vill du ha kontakt med mej så är det bara att PM'a eller maila..Bostadsort finner du om du klickar dej fram via knappen "www" nedanför mina inlägg..
En till stenkastning i glashus tydligen..
Grattis.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 359
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL