March 14, 2001
Mixtrat lite med ITX-kortet jag köpte tidigare. Börjat sänka spänningen till processor för att få så låg strömförbruknings som möjligt. Processorn är en X2 3800+ 2GHz (90nm 65W) med standard spänning på 1.2V.
Hittills klarar den utan problem 2GHz vid endast 1V, allstå 0.2V minskning. Sänker jag multipeln till 5 vilket ger 1GHz klarar den änsålänge 0.825V, ska snart sänka ytterligare till 0.8V för det ser stabilt ut nu.
Hade först tänk skaffa en 4850e som endast har 45W TDP och 65nm men som det ser ut nu behövs det inte. 🙂
March 14, 2001
Funderar på vad jag ska göra, om jag ska gå och lägga mig eller göra något annat. Kanske inte ska lägga mig alls idag utan försöka vända lite på dygnet nu i helgen. Ska till Stockholm imorrn, öh eller idag, så struntar jag i att sova kanske man kan somna i vettig tid imorrnkväll, eller jag idag, öhh ja...
Ställt i ordning 6 boulebanor inför DHR's DM i helgen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)