Vad har du gjort idag?|Page 110|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
2181
September 20, 2008 - 8:14 am
sp_Permalink sp_Print

Jag bryr mej föga hur andra uppfostrar sina ungar, min ska iaf inte vara ute och kröka.
Synd som fasen att han inte är rejält bakis, men nu står han iaf och handtvättar spya ur kläderna han hade igår, sen blir det att ta rätt på spya och skura golvet bredvid sängen.
Tycker man att man är gammal nog att kröka, så är man i mina ögon per automatik mogen nog att städa upp skiten efter sej också.
En mobiltelefon och över 300:- försvann för honom igår, vette fasen om han får någon ny inom överskådlig tid. Ska vara att hans mor som gav honom pengar som han köpte sprit för står för det isf.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
2182
September 20, 2008 - 8:21 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Jag bryr mej föga hur andra uppfostrar sina ungar, min ska iaf inte vara ute och kröka.
Synd som fasen att han inte är rejält bakis, men nu står han iaf och handtvättar spya ur kläderna han hade igår, sen blir det att ta rätt på spya och skura golvet bredvid sängen.
Tycker man att man är gammal nog att kröka, så är man i mina ögon per automatik mogen nog att städa upp skiten efter sej också.
En mobiltelefon och över 300:- försvann för honom igår, vette fasen om han får någon ny inom överskådlig tid. Ska vara att hans mor som gav honom pengar som han köpte sprit för står för det isf.

Helt rätt 🙂 kan man ställa till med skit så kan man allt städa efter sig också..

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
2183
September 20, 2008 - 8:29 am
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Förlåt mig men menar du matkedjan "Lidl" ?

10.000 i timmen á 8 timmar = 80.000 ? Say what ?

Med tanke på att jag själv arbetar på Willys och min stf. chef varit chef på Lidl blev hon ganska nyfiken på hur du arbetat ihop så mycket pengar på så kort tid =)

För att jag jobbar fort 🙂 30 positioner i minuten hon kan ju försöka knäcka den 🙂 Enda man köper på Willys är ju ris å vidrig Milko mjölk laugh

nvidiaamd tyvärr inte 🙁

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
2184
September 20, 2008 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

DrPepper wrote: För att jag jobbar fort 🙂 30 positioner i minuten hon kan ju försöka knäcka den 🙂 Enda man köper på Willys är ju ris å vidrig Milko mjölk laugh

nvidiaamd tyvärr inte 🙁

Well.. Lidl ger inget direkt motiverande högt inttryck dom heller då det egentligen bara är rena rama röran i deras butiker, aldrig finns veckans klipp / annonsvaror inne på lager heller. 😉

Ren skit, helt enkelt.

Och du behöver inte börja diskutera Lidl vs Willys när du bara nyligen, om jag förstått dig rätt, börjat jobba på Lidl.. så värst insatt är du inte än 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
2185
September 20, 2008 - 9:48 am
sp_Permalink sp_Print

Hittade otroligt nog igen grabbens mobil nere vid vindskyddet där dom tillbringade kvällen i alkoholens tecken. Tur att den fungerade så man kunde höra den när den ringde.
Pengarna lär han dock få redovisa som läropeng.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
2186
September 20, 2008 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Jag bryr mej föga hur andra uppfostrar sina ungar, min ska iaf inte vara ute och kröka.

Haha oh, good times gone. :eye:

Helt rätt att han får städa upp efter sig, dock finns det ju en risk att han kommer fortsätta dricka i smyg. Han kommer ju lära sig hantera det bättre och bättre, första fyllan har ju alltid en tendens att sluta i kaos. Dock vet ju småungarna inte att både morsan och farsan vet så mycket mer än vad de tror. Det vet man ju själv sen den åldern. 14år är jävligt ungt, men ingen ålder som man blir förvånad över att dom börjar kröka i. Snart kommer han väl ligga med nån tjej i en buske också, bara hoppas han lärt sig använda kondom. 😉

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
2187
September 20, 2008 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Lanar

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
2188
September 20, 2008 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

På tal om lan så såg jag idag när jag var ute på stan ett internet-café med den slående slogan:en: "spela spel mot varandra i nätverk".

Hur kom på den? 😉

Chief
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 309
2189
September 20, 2008 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

sitter med en sjuk fot, är så småningom på väg hoppandes på ett ben till köket för att äta något 🙁

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
2190
September 21, 2008 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

Landat i Bangkok, tagit mig till hotellet, sovit och nu sitter jag här. Härnäst är det middag som gäller.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
2191
September 21, 2008 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Byggt lite på mitt HTPC-chassi, eller inte chassit egentligen utan mer kylningen, som visserligen består till kanske 90% av den totala vikten. 🙂
Lägger nog upp en projekt-tråd senare när det finns mer att visa.

Jonas Klar
Member
Medlem
2192
September 21, 2008 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Landat i Bangkok, tagit mig till hotellet, sovit och nu sitter jag här. Härnäst är det middag som gäller.

kicking_kangaroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 608
2193
September 21, 2008 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Landat i Bangkok, tagit mig till hotellet, sovit och nu sitter jag här. Härnäst är det middag som gäller.

Upprepat din dag?

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
2194
September 21, 2008 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

kicking_kangaroo wrote: Upprepat din dag?

Daybreak för meanie 🙂

Jonas Klar
Member
Medlem
2195
September 21, 2008 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Nja, WLANet packade ihop tidigare, körde en F5 på sidan. Trodde inte det kommit fram tidigare. 🙂

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
2196
September 22, 2008 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

opA87 wrote: Well.. Lidl ger inget direkt motiverande högt inttryck dom heller då det egentligen bara är rena rama röran i deras butiker, aldrig finns veckans klipp / annonsvaror inne på lager heller. 😉

Ren skit, helt enkelt.

Och du behöver inte börja diskutera Lidl vs Willys när du bara nyligen, om jag förstått dig rätt, börjat jobba på Lidl.. så värst insatt är du inte än 😉

har man inte? Tillhör du ligan som inte kan läsa när kampanjen börjar gälla? 🙂 Ne men nu ska vi inte bråka flicka lilla 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
2197
September 23, 2008 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Haha oh, good times gone. :eye:

Helt rätt att han får städa upp efter sig, dock finns det ju en risk att han kommer fortsätta dricka i smyg. Han kommer ju lära sig hantera det bättre och bättre, första fyllan har ju alltid en tendens att sluta i kaos. Dock vet ju småungarna inte att både morsan och farsan vet så mycket mer än vad de tror. Det vet man ju själv sen den åldern. 14år är jävligt ungt, men ingen ålder som man blir förvånad över att dom börjar kröka i. Snart kommer han väl ligga med nån tjej i en buske också, bara hoppas han lärt sig använda kondom. 😉

Lite av huvudet på spiken kan man väl säga och det där med gökat.
Hans storebror blev Pappa när han var 14, så visst fanken är man lite orolig över det också.
:-s

Jonas Klar
Member
Medlem
2198
September 24, 2008 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Landat i Taipei och tagit mig till hotellet.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
2199
September 24, 2008 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Lite av huvudet på spiken kan man väl säga och det där med gökat.
Hans storebror blev Pappa när han var 14, så visst fanken är man lite orolig över det också.
:-s

Se till att sätta dig ner med honom och förklara hur viktigt det är att använda kondom och varför. Se till att han inte gör samma misstag som sin storebror!
14 är ingen vettig ålder för att bli pappa...

Jonas Klar
Member
Medlem
2200
September 24, 2008 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

nvidiaamd wrote: Se till att sätta dig ner med honom och förklara hur viktigt det är att använda kondom och varför. Se till att han inte gör samma misstag som sin storebror!
14 är ingen vettig ålder för att bli pappa...

Att predika om sex är heller inget om man inte lyckats ligga. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 181
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL