August 18, 2006
Snorch wrote: Är det inte bra med OB? 🙄 Förresten, har du OB till typ 06:30 eller vad?
Själv har jag vaknat nu för en timme sedan, efter bara fem timmars sömn. I natt jobbade jag från 18:00 till runt 04:30 (bra med bara OB, plus helg OB) 😉
Förvisso 100% men ändå..
Jobbat 6-12:30
Sovit "middag" i 2tim..
Upptäckt att den där jävla ButiksChefen har ändrat mitt schema så jag jobbar bara 3dar nästa vecka(skulle även jobbat lördag å söndag)..Men vad ska man säga det är Lidl..Jävla Paragrafryttare hela jävla ligan..
November 27, 2003
DrPepper wrote: Förvisso 100% men ändå..
Jobbat 6-12:30
Sovit "middag" i 2tim..Upptäckt att den där j**la ButiksChefen har ändrat mitt schema så jag jobbar bara 3dar nästa vecka(skulle även jobbat lördag å söndag)..Men vad ska man säga det är Lidl..j**la Paragrafryttare hela j**la ligan..
Jobbat länge där?
Man får inte intrycket av det direkt för de flesta jag vet som jobbat där är missnöjda med hur de får jobba och vad de måste göra extra utöver de tjänster som kontraktet specificerar.
//Andreas
August 18, 2006
Delph1 wrote: Jobbat länge där?
Man får inte intrycket av det direkt för de flesta jag vet som jobbat där är missnöjda med hur de får jobba och vad de måste göra extra utöver de tjänster som kontraktet specificerar.
//Andreas
'
Jag har jobbat där i 1vecka som anställd..Sen hade jag en praktik där i 4veckor..Då gick det jättebra att man jobbade heltid när det var gratis för dom..Men så fort det blev tal om en "anställnig" så blev det "deltid"..Dom utnyttjar sina medarbetare som fan så det är inte konstigt att dom har omsättning utav personal som vet inte vad..
November 27, 2003
DrPepper wrote: '
Jag har jobbat där i 1vecka som anställd..Sen hade jag en praktik där i 4veckor..Då gick det jättebra att man jobbade heltid när det var gratis för dom..Men så fort det blev tal om en "anställnig" så blev det "deltid"..Dom utnyttjar sina medarbetare som fan så det är inte konstigt att dom har omsättning utav personal som vet inte vad..
Lidl har inga heltidsanställda i regel. Alla jobbar runt 17-20h per vecka sist jag hörde något. Plus då att man ska stanna kvar efter arbetstid och göra annat.
//Andreas
August 18, 2006
Delph1 wrote: Lidl har inga heltidsanställda i regel. Alla jobbar runt 17-20h per vecka sist jag hörde något. Plus då att man ska stanna kvar efter arbetstid och göra annat.
//Andreas
jodå dom har några heltidsanställda..Men lidl kör med den här attityden..Vi sliter ut dig till 100%..Du ska bara hålla käften och vara glad att vi ger dig ett jobb. För utan oss så får du inget(vilket dom oftast ha fel på den punkten)
Roligaste är ju att deras nödutgångar är låst och oftast är dom även blockerade..
November 27, 2003
DrPepper wrote: jodå dom har några heltidsanställda..Men lidl kör med den här attityden..Vi sliter ut dig till 100%..Du ska bara hålla käften och vara glad att vi ger dig ett jobb. För utan oss så får du inget(vilket dom oftast ha fel på den punkten)
Roligaste är ju att deras nödutgångar är låst och oftast är dom även blockerade..
Det var som sjutton, men resten av det du säger är ingen nyhet för mig direkt, tyvärr.
Det blir dock lätt så med deras företagsstruktur och "excentriska" ledarskap.
//Andreas
December 6, 2006
Snorch wrote: Är det inte bra med OB? 🙄 Förresten, har du OB till typ 06:30 eller vad?
Tillägg utges för ordinarie arbetstid förlagd på följande tider med:
måndag-fredag kl 18.15-20.00................ 50 %
måndag-fredag efter kl 20.00...................70 %
lördagar efter kl 12.00 samt
sön- och helgdagar..................................100 %
http://www.lo.se/home/loung/ho.....860074256A
Lidl följer Handelsanställdas förbunds löneavtal.
Sa ju att Lidl inte är mycket att ha, DrPepper 😉
Gjort idag:
Storhandlat på Willys i Borås.. behövde fylla upp förråden.
August 18, 2006
opA87 wrote: http://www.lo.se/home/loung/ho.....860074256A
Lidl följer Handelsanställdas förbunds löneavtal.
Sa ju att Lidl inte är mycket att ha, DrPepper 😉
Gjort idag:
Storhandlat på Willys i Borås.. behövde fylla upp förråden.
Självklart vet jag att Lidl inte är mycket att ha men bättre än inget. Å har redan blivit ratad utav Willys några gånger..
Självklart vet jag att Lidl följer Handels löneavtal. Men det som jag tycker är värdelöst är att chefen tar bort ens tider etc som han känner för det 🙂 Men jag ska nog jävlas tillbaka på något sätt 🙂 Kanske be över löneförhöjning :p
December 6, 2006
DrPepper wrote: Självklart vet jag att Lidl inte är mycket att ha men bättre än inget. Å har redan blivit ratad utav Willys några gånger..
Självklart vet jag att Lidl följer Handels löneavtal. Men det som jag tycker är värdelöst är att chefen tar bort ens tider etc som han känner för det 🙂 Men jag ska nog jävlas tillbaka på något sätt 🙂 Kanske be över löneförhöjning :p
Hehe.. varför blev du ratad av Willys för då ?
Det var inte för dig som jag beskrev att Lidl följer löneavtalet, det var för Snorch.. jag vet nog att du vet om det 😉
Men om din chef håller på och gör som han gör.. anmäl honom ? Kommer inte ihåg till vem man anmäler sånt men.
opA87 wrote: Hehe.. varför blev du ratad av Willys för då ?
Det var inte för dig som jag beskrev att Lidl följer löneavtalet, det var för Snorch.. jag vet nog att du vet om det 😉
Men om din chef håller på och gör som han gör.. anmäl honom ? Kommer inte ihåg till vem man anmäler sånt men.
Facket kanske.
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 18, 2006
opA87 wrote: Hehe.. varför blev du ratad av Willys för då ?
Ja Lidl är ju lite "udda" utav sig så att säga..Jobbar där för att få lite "kött på bena" inte för att jag tycker det är roligt 🙂 Anmäla dom är igentligen bara rätt. För vad jag vet så är det olagligt att ha både låsta och blockerade nödutgångar!(?)
November 27, 2003
DrPepper wrote: Ja Lidl är ju lite "udda" utav sig så att säga..Jobbar där för att få lite "kött på bena" inte för att jag tycker det är roligt 🙂 Anmäla dom är igentligen bara rätt. För vad jag vet så är det olagligt att ha både låsta och blockerade nödutgångar!(?)
Det är brandinspektören som kommer bli upprörd och dela ut lite böter.
//Andreas
March 14, 2001
Jaha jag missade visst att du skrev "imorgon", var därför jag inte förstod hur du fick 30min OB.
Men hur som helst, va värdelöst med helg OB (100%) endast efter klockan 12:00 på lördag, fram till måndag 00:00 antar jag?
Jag får det efter 00:00 på lördag, och ~halvt 18:00-06:00 vardagar.
March 10, 2002
DrPepper wrote: jodå dom har några heltidsanställda..Men lidl kör med den här attityden..Vi sliter ut dig till 100%..Du ska bara hålla käften och vara glad att vi ger dig ett jobb. För utan oss så får du inget(vilket dom oftast ha fel på den punkten)
Jag tror nog lidl är väldigt slitsamt!
August 18, 2006
Snorch wrote: Jaha jag missade visst att du skrev "imorgon", var därför jag inte förstod hur du fick 30min OB.
Men hur som helst, va värdelöst med helg OB (100%) endast efter klockan 12:00 på lördag, fram till måndag 00:00 antar jag?
🙂 Jag personligen förespråkar att det borde vara 100% OB även hela lördagar inom Handels.
Snorch wrote: Jaha jag missade visst att du skrev "imorgon", var därför jag inte förstod hur du fick 30min OB.
Det märks tydligt att facket tappat medlemmar och på det viset blivit mer och mer tandlöst, när jag jobbade skift nere på fabriken för ett antal år sedan hade man OB2 från fredagkväll kl. 18.00 - måndagmorgon kl.06.00 när det var vanlig helg.
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2001
ilg@dd wrote: Det märks tydligt att facket tappat medlemmar och på det viset blivit mer och mer tandlöst, när jag jobbade skift nere på fabriken för ett antal år sedan hade man OB2 från fredagkväll kl. 18.00 - måndagmorgon kl.06.00 när det var vanlig helg.
🙄
Jo det är väl egentligen så jag också har det, skrev bara lika som DrPepper av någon anledning.
Jag har enkelt OB på vardagar 18:00-06:00 och dubbelt (kvalificerat) på helger från lördag 00:00.
3 Guest(s)