Vad har du gjort idag?|Page 120|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad har du gjort idag?
NiSSe1234
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 71
sp_UserOfflineSmall Offline
2381
October 17, 2008 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Hulto wrote: Gjort teoriprov
Kört upp
Klarat båda

Grattis

Själv har jag reglat upp en vägg och skruvat gips idag. Är vad jag orkat med idag.

Christian

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 676
2382
October 18, 2008 - 8:01 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat, matat bebisen, vaknat, bytt blöja, matat bebisen, vaknat, äter frukost, Gnaget om T - 4h, innan dess ska man självklart hinna med dagens obligatoriska stop på babyland aka. ondskan.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
2383
October 18, 2008 - 9:21 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat o/

//Andreas

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
2384
October 18, 2008 - 9:29 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Vaknat o/

:pidu:

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
2385
October 18, 2008 - 9:48 am
sp_Permalink sp_Print

Inte mer än vaknat jag heller.
Igår/natt jobbade jag från 16:45 och räknade med att vara hemma runt 01:30. När jag hade knappt tre timmar kvar fick jag punktering och vart ståendes 2h och 45min, så då var man lika sen hem ändå, roligt värre.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
2386
October 18, 2008 - 10:17 am
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Inte mer än vaknat jag heller.
Igår/natt jobbade jag från 16:45 och räknade med att vara hemma runt 01:30. När jag hade knappt tre timmar kvar fick jag punktering och vart ståendes 2h och 45min, så då var man lika sen hem ändå, roligt värre.

Sånt är gulligt!

På släpet eller bilen? Oavsett om man har däck med sig så brukar man fan inte lyckas byta ändå eftersom muttrarna sitter som berget. 2 meters stake med 100 Mikael hoppandes på brukar inte hjälpa på en del muttrar.

OnTopic
Köpte ytterligare en bil igår. Min Golf jag sålde i januari hade nu passerat ytterligare 3 ägare innan den nu står under min carport igen. Lite komiskt är det. 🙂

Idag har jag och tjejen precis gått upp. Ska nu in till Västerås för att sälja ett objektiv och gå lite på stan.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
2387
October 18, 2008 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknat, hemma en snabbis för att hämta arbetskläderna.
2 däckbyten (Sommar->vinter) och 2 service av bilar antas jag hinna med idag + flytta en massa grejjer.
:-S

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Snorch
Member
Medlem
2388
October 18, 2008 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: Sånt är gulligt!

På släpet eller bilen? Oavsett om man har däck med sig så brukar man fan inte lyckas byta ändå eftersom muttrarna sitter som berget. 2 meters stake med 100 Mikael hoppandes på brukar inte hjälpa på en del muttrar.

Visst är det. 😉 Faktiskt första gången på mina 3.5 år.

Släpet, andra axeln på dollyn, höger sida.
Har däck som passar till de tre bakre axlarna på släpet, men dollyn har andra dimensioner så det gick inte riktigt.
Nej de har ju en tendens att kunna sitta som berget de där muttrarna.

F.ö. övrigt vart jag ganska förvånad när det var nån Schenker-bil, som var det första bild som passerade mig (rätt lite trafik), stannade och fråga om han kunde hjälpa till med något. Inte vad jag hade väntat mig.

Förresten, kör du en blå Scania som det står Köping på ovan för hytten nånstans?

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
2389
October 18, 2008 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

Vaknade runt 05, satte igång en kanna kaffe och fastnade på tok för många timmar i Spore. :S Halva dagen borta redan. :/

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
2390
October 18, 2008 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: Vaknade runt 05, satte igång en kanna kaffe och fastnade på tok för många timmar i Spore. :S Halva dagen borta redan. :/

Varför så tidigt? 🙂

ontopic:
Vaknat
Käkat frukost
[so far] 😛

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
2391
October 18, 2008 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

nvidiaamd wrote: Varför så tidigt? 🙂

ontopic:
Vaknat
Käkat frukost
[so far] 😛

Vaknade av mig själv då, såg vad klockan var och tyckte det var lika bra att gå upp så man får hyfsad dygnsrytm till måndag då man ska upp 03:30 (skiftjobb) 🙂

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
2392
October 18, 2008 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

fyfan, har inte gjort mycket vettigt idag inte!
Upp vid 10 och drog senaste grey's anatomy. Tvättat lite och varit ute och gått under tiden och nu sitter jag här och dodgar skolarbete

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
2393
October 18, 2008 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknat runt 4..Åkt å jobbat
Åkt in till stan å hämtat ut min Asus eee PC1000H, 8GB Corsair mini-usb minne. Samt 2xDeltaco USB direkt dockning för 2,5" och 3,5" SATA-hårddiskar

Nu e jag så trött så känner för att gå å sova för kvällen 🙁

Snorch
Member
Medlem
2394
October 18, 2008 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Brände precis en cd-skiva och fick ett litet roligt "felmeddelande":
Image Enlarger

opA87
Member
Medlem
Forum Posts: 2399
2395
October 18, 2008 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaknat.. varit på auktion och fått upp en Lack IKEAhylla ovanför TV:n.

Finally ! o/

Nevil
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 662
2396
October 18, 2008 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Brände precis en cd-skiva och fick ett litet roligt "felmeddelande":
Image Enlarger

Hahaha.. Va har du för brännare egentligen?.. ;P Borde inte ta lång tid o bränna om de hade funkat med den hastigheten.. xD

Snorch
Member
Medlem
2397
October 18, 2008 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Nevil wrote: Hahaha.. Va har du för brännare egentligen?.. ;P Borde inte ta lång tid o bränna om de hade funkat med den hastigheten.. xD

Super special deluxe edition 😉
Eftersom filen var hela 6MB hade det väl tagit typ 3 µ-sekunder (0.000 003 sekunder) att bränna den 😛 (eller det kanske blir 3 nano-sekunder, 0.000 000 003?)

alrik
Member
Medlem
2398
October 18, 2008 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Visst är det. 😉 Faktiskt första gången på mina 3.5 år.

Släpet, andra axeln på dollyn, höger sida.
Har däck som passar till de tre bakre axlarna på släpet, men dollyn har andra dimensioner så det gick inte riktigt.
Nej de har ju en tendens att kunna sitta som berget de där muttrarna.

F.ö. övrigt vart jag ganska förvånad när det var nån Schenker-bil, som var det första bild som passerade mig (rätt lite trafik), stannade och fråga om han kunde hjälpa till med något. Inte vad jag hade väntat mig.

Förresten, kör du en blå Scania som det står Köping på ovan för hytten nånstans?

Om bilen står åt rätt håll så stannar jag iaf. Har hjälpt en egenåkare efter E18 med att byta däck när det var vänster driv som hade fått punka. Stog bakom med bil+släp lite mer åt mitten för att få folk att sakta ner. Var på vajern mellan Västerås-Köping.

En blå scania som det står köping på takskylten. Diodlampor i alla 5W framåt. När jag kör så har jag en helvit plåtburk och olika släp.

Du lär ju möta mig på nätterna när jag är på väg från Gävle tillbaka mot Västerås gissar jag.

Kör du åt Uppmans? Har för mig att du rattar DHL.

Snorch
Member
Medlem
2399
October 19, 2008 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: Om bilen står åt rätt håll så stannar jag iaf. Har hjälpt en egenåkare efter E18 med att byta däck när det var vänster driv som hade fått punka. Stog bakom med bil+släp lite mer åt mitten för att få folk att sakta ner. Var på vajern mellan Västerås-Köping.

En blå scania som det står köping på takskylten. Diodlampor i alla 5W framåt. När jag kör så har jag en helvit plåtburk och olika släp.

Du lär ju möta mig på nätterna när jag är på väg från Gävle tillbaka mot Västerås gissar jag.

Kör du åt Uppmans? Har för mig att du rattar DHL.

Ja det finns snälla människor ändå då. 😉

Då mötte jag dig förra veckan alldeles nedan för Hedesunda (höll för övrigt på att köra på en älg 150m efter). Ska blinka åt dig nästa gång när jag vet vad du kör för något, då ser du vad jag kör, med andra ord inte åt Uppmans. 🙂

alrik
Member
Medlem
2400
October 19, 2008 - 10:32 am
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Ja det finns snälla människor ändå då. 😉

Då mötte jag dig förra veckan alldeles nedan för Hedesunda (höll för övrigt på att köra på en älg 150m efter). Ska blinka åt dig nästa gång när jag vet vad du kör för något, då ser du vad jag kör, med andra ord inte åt Uppmans. 🙂

Aha! Där ser man. Men att du kör för DHL stämmer väl eller var det förut?

Blinka när du ser mig nästa gång. Dock så kommer jag nog inte tänka på vem det där är. Men skriv en lite rad här också 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 254
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL