March 5, 2002
dubbelrune wrote: Det har inte riktigt varit min vecka :/
Pajjat datorn efter ett tappert försök att överklocka
eller nja, snarare ett tappert försök att ÄterstÀlla CMOS ._.
https://www.nordichardware.se/.....73672.htmlIgÄr : IsflÀckar / Isgata
vurpade i en kurva med min 1mĂ„nad gamla moppe som jag hade slitit ihop 30.000 för att köpa T_T đIbland suger livet verkligen, men whatever
shit happens right? đ
30,000kr för en moped!?!?! Vafan Ă€r det för moped? Ăr den gjord av guld?
June 23, 2002
dubbelrune wrote: Nej, men den har direktinsprut och lite smÄtt & gott.
Jobbade ihop pengarna med sommarjobb đ
och jag har fÄtt mycket bra prestanda för pengarna
Ett fordon som gör 45km/h eller kanske runt 90km/h om den Ă€r trimmad Ă€r inte bra prestanda för 30k. đ
December 6, 2006
Riktigt rolig arbetsdag.. bÄde fysiskt och tekniskt.
10.00-17.30.. ungefÀr.
Kom precis frÄn stan dÀr man handlat med sig lite god mat ifrÄn..
SÄg första problemet pÄ nya bilen idag med.. hrm.. av nÄgon anledning gick den igenom besiktningen för nÄgon mÄnad sedan med felet att under passagerardörren har det rostat sönder ganska rejÀlt pÄ .. pÄ.. ja vad kallas det.. karmen till dörren / precis under dörren, syns bara om man gÄr ner pÄ knÀ och kollar. Rostat sÄ mycket sÄ nÄgon metallstav tvÀrs över har i stort sett slÀppt frÄn sitt fÀste. KUL.. se vad verkstadssnubbarna tar för att fixa detta imorgon.
March 14, 2001
Fackamato wrote: Nice, 10 watt? đ
Tack đ I databladet anges 20W vid 1kHz med THD (Total harmonic distortion) 0.015%, men 10W eller möjligen nĂ€rmare 15W beroende pĂ„ matningspĂ€nning och högtalare.
Lord_Kvadd wrote: @Snorch: Niiice, blir alltid sĂ„ j**la sugen pĂ„ att löda ihop nĂ„got roligt nĂ€r jag ser dina projekt! Men det kĂ€nns alltid som att tiden inte rĂ€cker till. đ
Sluta inte posta bilder!
Jo klart tiden rĂ€cker, det Ă€r ju bara ta lite tid har och dĂ€r sĂ„ Ă€r det klart tillslut. đ
Det som Àr roligast Àr att routa kretskorten, etsningen Àr det trÄkigaste, lödningen nÄgot roligare. Denna var ju sÄ enkel med endast 19 komponenter (fyra ytmonterade motstÄnd) sÄ lödningen gÄr snabbt.
edit, en liten update.
Har precis provat förstĂ€rkaren med ett snabbt ihopslĂ€ngt nĂ€tagg. LĂ„ngt ifrĂ„n optimalt, anvĂ€nde bara lite kablar för att koppla ihop allt och ingen skyddsjord Ă€r kopplad till jorden/0V sĂ„ det finns lite störningar. Men nĂ€r man inte rör nĂ„got sĂ„ fungerar det riktigt bra, tycker det lĂ„ter över förvĂ€ntan. đ
Ska göra klart nÀtagget nÀr jag fÄr tid, sÄ nÀr det Àr testat "pÄ riktigt" och det fungerar lika bra blir det till att göra ytterligare ett kort, för mono vill man ju inte ha.
October 18, 2004
FÄtt reda pÄ att min bil troligen kostar 10000 kr att laga. FÄtt reda pÄ att min farmor dött imorse.
FÄtt reda pÄ att farsan förlorat sin position som avdelnings chef för nÄtt han inte gjort, dom behövde en syndabock.
Suttit och stirrat i vÀggen hela dan i princip.
December 6, 2006
bigman wrote: FÄtt reda pÄ att min bil troligen kostar 10000 kr att laga. FÄtt reda pÄ att min farmor dött imorse.
FÄtt reda pÄ att farsan förlorat sin position som avdelnings chef för nÄtt han inte gjort, dom behövde en syndabock.Suttit och stirrat i vÀggen hela dan i princip.
:cy:
R.I.P
--
Vad hade man sjÀlv gjort.. fÄtt sjÀlv reda pÄ att bilen man precis köpt kommer gÄ pÄ ~6000 kr att byta kamrem och laga rosten under bilen. Titta vad jag hittade under bildörren:
[Image Can Not Be Found]
Undrar ÀndÄ lite hur den gick igenom besiktningen utan anmÀrkning pÄ detta.. tur de inte sitter i en balk iallafall.
Trodde man hade gÄtt och bankat överallt innan man köpte den.. men ack hur i helv* kunde jag & morfar min missa detta ? Fanns inte dÀr nÀr vi köpte den.. kÀrring som mÄlat över den rost som satt över hÄlet.
4 Guest(s)