October 22, 2002
Mean Machine wrote: Kört lite halkbana med min 205:a och en bunt andra från Peugeot Sport Club. 🙂
Sedan inte så mycket mer förutom att fundera lite över att riva ut inredningen och stoppa in ett par skalstolar i bilen.
Blir det något banköra 2009 med PSC för din del? I år har ju imprezaklubben samkört med bland annat PSC.
Vore ju kul att köra ifrån dig isf! 😀
February 12, 2003
fisken wrote: Blir det något banköra 2009 med PSC för din del? I år har ju imprezaklubben samkört med bland annat PSC.
Vore ju kul att köra ifrån dig isf! 😀
Det är absolut inte omöjligt att det blir lite bana nästa år, vore kul. Måste nog ha lite biffigare bromsar och så vidare först, men jag har åtminstone en lätt, fin bil att sladda runt med. 🙂
Frånåkt av en Impreza lär jag bli utan tvekan, men min bil kostade å andra sidan en bra bit under 20 papp. 😛
October 22, 2002
Mean Machine wrote: Det är absolut inte omöjligt att det blir lite bana nästa år, vore kul. Måste nog ha lite biffigare bromsar och så vidare först, men jag har åtminstone en lätt, fin bil att sladda runt med. 🙂
Frånåkt av en Impreza lär jag bli utan tvekan, men min bil kostade å andra sidan en bra bit under 20 papp. 😛
Jag har delar liggandes för lite mer...
Har inte mi16 värre bromsar? Tror du inte enbart värre skivor och belägg räcker långt?
Jag har enbart bättre skivor och belägg och har aldrig haft problem med bromsar. Iofs 4-kolv ok fram och 2-kolvs bak.
Var och tittade på Gelleråsen när dom körde där. Körde inte själv pga vädret var så pissigt och mina R-däck har lite mindre mönster. Peggorna tuggar på ganska bra ändå.
Jag blev från åkt av ett gäng galna britter på Nürburgring i somras som åkte 205:or med turbo, fullbur och lättad till max. 230-240hk och ingen vikt var jobbigt att hålla jämna steg med.
Gissar att du är med PSC och då ska du helt klart ta chansen att prova banåka även om du tvekar pga bilen. Kör 2-3 varv och sen åk av och kyl bilen. Är grymt skoj att köra bana oavsett effekt, chassie osv. Dock när du blir förlorad på det då blir det dyrt. Ska bara göra de, de och de. 🙂
OnTopic:
- Gjort en 360 graders vändning med Golfen i 70 km/h och lyckades vara kvar på vägen.
- Handlat julklappar med en kompis.
- Jobbat
- Mött Snorch i en Scania ?
March 14, 2001
fisken wrote: OnTopic:
- Gjort en 360 graders vändning med Golfen i 70 km/h och lyckades vara kvar på vägen.
- Handlat julklappar med en kompis.
- Jobbat
- Mött Snorch i en Scania ?
Icke, ledig sen igår morse och kör aldrig Scania 😉
Idag har jag... ja jag har inte hunnit gjort nånting.
February 12, 2003
fisken wrote: Jag har delar liggandes för lite mer...
Har inte mi16 värre bromsar? Tror du inte enbart värre skivor och belägg räcker långt?
Jag har enbart bättre skivor och belägg och har aldrig haft problem med bromsar. Iofs 4-kolv ok fram och 2-kolvs bak.
Var och tittade på Gelleråsen när dom körde där. Körde inte själv pga vädret var så pissigt och mina R-däck har lite mindre mönster. Peggorna tuggar på ganska bra ändå.
Jag blev från åkt av ett gäng galna britter på Nürburgring i somras som åkte 205:or med turbo, fullbur och lättad till max. 230-240hk och ingen vikt var jobbigt att hålla jämna steg med.
Gissar att du är med PSC och då ska du helt klart ta chansen att prova banåka även om du tvekar pga bilen. Kör 2-3 varv och sen åk av och kyl bilen. Är grymt skoj att köra bana oavsett effekt, chassie osv. Dock när du blir förlorad på det då blir det dyrt. Ska bara göra de, de och de. 🙂
Jag har bestämt mig för att lätta skiten ur bilen, dvs ut med alla stolar och inredning och in med ett par trevligare sitta-still-stolar någon gång i vår. Turbo har jag också trånat efter lite, speciellt då min motor var isärplockad för 3-4k mil sedan då alla lager byttes och packningar likaså, tillsammans med planing av toppen och sådant, så det borde väl bara vara att klämma dit en vettig turbo och ladda 0.5-0.6 bar. 🙂
Bromsarna har jag inte riktigt funderat över, det tar stopp riktigt fint på väg, men jag kände mig lite kass på halkbanan när det aldrig tog stopp hur jag än försökte stanna. EBC Redstuff-belägg till nästa gång får det bli iaf, skivor har jag inte hunnit överväga sådär fasligt mycket än. Fjäderbensstag var rätt billigt också, kanske skulle köpa in ett. R-däck måste jag också ha någon gång.
March 14, 2001
fisken wrote: Hmm. vem fan var det då? Scania med röd kängrugrill.
Ingen aning... (vi har ingen sån bil vad jag vet, svårt att hålla reda på alla ;)) men jag det är ju alltid en massa som hejar på en som man inte har en aning om vem det är. Senaste veckorna är det en Nordprotektare som börjat hejat varje gång han möter mig, ingen aning om vem det är. 🙂
December 6, 2006
Gårdagen:
Började 05.30.. får se en syn som inte blir så värst bra ihågkommen. Tydligen hade en ko som löpt brytit foten.. blod över hela spaltgången, foten helt lös från "knät".. fy fan i helvete aldrig mer se en sådan syn. Va bara att ta fram bultpistolen och avliva henne.
Dagen:
Började 07.00.. håller på med nybygget fram till kl 13.00.. hem på lunch sedan tillbaka till en annan gård för kvällsmjölkning.
February 12, 2003
Kört hem min flickvän och blivit stoppad av der Polizei för att jag inte hade någon regplåt fram på bilen, samt att han ville att jag skulle blåsa lite. Lyckades vara lite trevlig och undvika böterna för plåten samt var väldigt nykter, så inga problem där. Glad att jag inte blev 1500:- fattigare på det, med andra ord. 🙂
April 24, 2007
ZIre wrote: Fått veta att jag är antagen till läkarlinjen i uppsala nu till våren. Läser just nu energisystem civ ing och trivs bra men vafan ska man göra? Byta? Inte byta? Byta och testa? hahah varför kom jag iiiiiin =(
Trivs du bra på din utbildning och det går bra samt du gillar jobbet (civ ing) tycker jag att du definitivt ska stanna. En väldigt bra utbildning som du går nu 🙂
edit:
-Vaknat sent
-Gymmat
-Köpt ett par nya skor 🙂
June 23, 2002
Varit på Biltema och köpt en skarv till avgassystem samt Biltemas top of the line-torkare som det står på förpackningen.
Sen blev det att åka och kolla på kamera till tjejen, blir förmodligen att köpa en kamera i julklapp till henne.
Sitter nu och installerar Leopard på min macbook och snart drar jag väl till en polare och kollar på El Clasico och dricker bira.
December 6, 2006
ZIre wrote: Fått veta att jag är antagen till läkarlinjen i uppsala nu till våren. Läser just nu energisystem civ ing och trivs bra men vafan ska man göra? Byta? Inte byta? Byta och testa? hahah varför kom jag iiiiiin =(
Spelar nog ingen roll vad du väljer.. du får jobb på båda ställena efter färdig utbildning så stanna där du trivs.
Idag:
- Sovit lääänge
- Varit på systemet
- McDonalds i Falköping
- Ute hos chefen med farsan och tjötat om nästa års hyrning av sommarstuga.
- Förbereder för Saw V och Max Payne ikväll.. 720p of course.
April 24, 2007
opA87 wrote: Spelar nog ingen roll vad du väljer.. du får jobb på båda ställena efter färdig utbildning så stanna där du trivs.
Idag:
- Sovit lääänge
- Varit på systemet
- McDonalds i Falköping
- Ute hos chefen med farsan och tjötat om nästa års hyrning av sommarstuga.
- Förbereder för Saw V och Max Payne ikväll.. 720p of course.
Jag tänkte mer att när han ändå har börjat sin utbildning och trivs så bör han stanna istället för att behöva gå ytterligare 5 år + allt möjligt efteråt :/
Men det är ju så jag tänker...
3 Guest(s)